بیوگرافی سامی خدیرا

6 سال پیش
بیوگرافی سامی خدیرا
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی سامی خدیرا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سامی خدیرا (متولد ۴ آوریل ۱۹۸۷ در شهر اشتوتگارت کشور آلمان غربی) بازیکن فوتبال آلمانی تونسی‌تبار است که در باشگاه فوتبال یوونتوس و تیم ملی فوتبال آلمان بازی می‌کند و پست بازی وی هافبک میانی می‌باشد. همچنین خدیرا به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان جام قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ را بالای سر برد.

زندگینامه سامی خدیرا

بیوگرافی سامی خدیرا

فعالیت ورزشی

او از ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ در باشگاه فوتبال اشتوتگارت بازی می‌کرد و در فصل ۰۷–۲۰۰۶ با این تیم قهرمان بوندس لیگا شد و در فصل ۱۱–۲۰۱۰ با درخشش در تیم ملی آلمان در بازی‌های جام جهانی آفریقای جنوبی رهسپار تیم رئال مادرید اسپانیا شد. او در پایان فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ از رئال مادرید جدا شد و به یوونتوس پیوست.

خدیرا در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۱۵ با قراردادی چهار ساله به باشگاه فوتبال یوونتوس پیوست.

مشتاق کار با رونالدو در فصل جدید ایتالیا

روز شنبه در ورونا دوباره شروع می‌کنیم و من تا آغاز فصل جدید نمی‌توانم صبر کنم، همچنین پس از دورانی که در رئال مادرید با رونالدو داشتیم بازی در کنار او فوق‌العاده است.

خدیرا درباره فصل جدید گفت: هر چند با وجود شوق فصل جدید، این یکی از دشوارترین تابستان‌های دوران بازی من بود. پس از فصلی خوب در یوونتوس که در آن ۹ گل به ثمر رساندم، دو بازی از بدترین بازی‌هایم را در جام جهانی داشتم و این افتضاح بود.

خدیرا تاکید کرد: بصورت یک تیم تلاش نکردیم و به درستی حذف شدیم و هنوز برایم سنگین است. انتقاد از من و ما کاملا به حق است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مسعود تابش

زندگی شخصی
پدر او تونسی و مادرش آلمانی است. برادر کوچکتر او عضو تیم ملی زیر پانزده سال آلمان است. سامی خدیرا یک مسلمان است…

حاشیه ها

حضور در برنامه استعدادیابی پورشه

برنامه Turbo For Talents یکی از برنامه های شرکت پورشه برای حمایت از بازیکنان جوان با استعداد در ورزش های بسکتبال، تنیس، فوتبال و هاکی است.
پورشه با باشگاه های فوتبال RB Leipzig، Stuttgarter Kickers و SG Sonnenhof Großaspach همکاری دارد. بازیکنان جوان و با استعداد هاکی از تیم Bietigheim Steelers نیز از همکاری پورشه سود می برند.

با این حال پورشه برای هیچ یک از این ورزش ها به اندازه بسکتبال ارزش قائل نیست. پورشه همراه با ۱۲ باشگاه شریک و ۵۵ آموزشگاه شریک، آکادمی بسکتبال Ludwigsburg Porsche را تاسیس کرد که حدود ۲۵۰۰ بازیکن با استعداد را با دقت بررسی می کند تا بازیکن شایسته را از میان آنها انتخاب کند.
سامی خدیرا، بازیکن حرفه ای فوتبال آلمان با حضور در رقابت های مختلف به ترویج این برنامه کمک می کند و در مصاحبه ها نیز رهنمودها و تجربیاتی را ذکر می کند که در صفحه رسمی این برنامه در اینترنت قرار داده می شوند.

آقای لوتز مچکه معاون امور مالی و فناوری اطلاعات در پورشه درباره خدیرا گفت:

« تعهد خدیرا در کارش نشان می دهد که پشتیبانی از جوانان در ورزش و از لحاظ اجتماعی، به همان اندازه که برای او اهمیت دارد برای پورشه نیز مهم است. »

این بازیکن آلمانی با اینکه سالیانه ۴ میلیون یورو درآمد دارد ولی جزو آن دسته از فوتبالیست ها نیست که خودروهای خود را در معرض نمایش عموم قرار می دهند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روبرتو مانچینی

او یک آئودی Q7 3.0 TDI دارد که شرکت آئودی این خودرو را هنگامی که برای Real Madrid بازی می کرد به عنوانی بخشی از قرارداد با باشگاه فوتبال اسپان یا به او اعطا کرد. ۱۱ بازیکن دیگر این تیم نیز آئودی Q7 را انتخاب کردند.

در سال ۲۰۱۴ کریستیانو رونالدو یک آئودی S8 را انتخاب کرد که سریعترین خودروی موجود برای این تیم است.

کنایه به سازندگان بازی فیفا

سامی خدیرا هافبت ملی پوش آلمانی باشگاه یوونتوس ایتالیا، با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود کنایه جالبی به سازندگان بازی فیفا زد. وی در پست خود نوشت: “من واقعاً خوشحالم که شما موی بلند من را دوست دارید… اما تقریباً دو سال هست که موهایم را کوتاه کرده ام!”.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

اشتوتگارت

Bundesliga: 2006–۰۷

رئال مادرید

La Liga: 2011–۱۲
Copa del Rey: 2010–۱۱, ۲۰۱۳–۱۴
Supercopa de España: 2012
UEFA Champions League: 2013–۱۴
UEFA Super Cup: 2014
FIFA Club World Cup: 2014

یوونتوس

Serie A: 2015–۱۶, ۲۰۱۶–۱۷, ۲۰۱۷–۱۸
Coppa Italia: 2015–۱۶, ۲۰۱۶–۱۷, ۲۰۱۷–۱۸

ملی

آلمان

FIFA World Cup: 2014
Germany U-21
UEFA U–۲۱ Championship: 2009

شخصی

DE-BW Verdienstmedaille des Landes Baden-Württemberg BAR.pngOrder of Merit of Baden-Württemberg: 2016
UEFA Euro Team of the Tournament: 2012

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سامی خدیرا
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه