بیوگرافی مهدیه محمدخانی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام مهدیه محمدخانی
4.8/5 - (106 امتیاز)

بیوگرافی مهدیه محمدخانی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

مهدیه محمدخانی (متولد سال ۱۳۶۵ در شهر تهران)، خوانندهٔ زن اهل ایران است.

زندگینامه مهدیه محمدخانی

بیوگرافی مهدیه محمدخانی

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی معماری می باشد، او کنسرت های گسترده ای در خارج از کشور برگزار می کند اما در داخل ایران محدود شده است، با فراگیری پیانو و دف به عرصه موسیقی وارد شد. محمدخانی فراگیری موسیقی را با نواختن پیانو و دف در نوجوانی آغاز نمود.

آغاز کار هنری

فراگيری موسيقی را با نواختن ساز پيانو و دف آغاز کرد. از سال ٨٧ به فراگيری صداسازی آواز ايرانی و شيوه خوانندگی استاد محمدرضا شجريان نزد غلامرضا رضايی پرداخته و در سال ٩٠ در كارگاه استاد شجريان پذيرفته شد.

حاشیه ها

علاقه به آواز از کودکی مهدیه محمدخانی
از دوران کودکی، تقریبا از ۴ سالگی صدای خودم را به یاد دارم. موسیقی هایی که آن زمان به هر طریقی به گوشم می رسید را حفظ میکردم و میخواندم در واقع آواز خواندن کار هر روزه ام شده بود که در تمام دوران تحصیل جزئی از تفریحات زندگی ام بود.

خجالت از خواندن تا ۲۱ سالگی مهدیه محمدخانی
از دوران کودکی عشق به آواز در وجودم بود و چیزی نبود که کسی بخواهد از اطرافیانم به من یادآوری کند یا حتی از روی تفریح کلاس آواز بروم آواز چیزی بود که کاملا در ذات و وجودم نهفته بود و هیچکس تا ۲۱ سالگی ام صدایم را نشنیده بود، حتی خجالت میکشیدم که بخواهم این موضوع را مطرح بکنم.

پذیرش توسط استاد شجریان مهدیه محمدخانی
يكي از بهترين اتفاق‌ های سال‌های زندگی ام بوده است. شهريور ٩٠ براي ديدن كنسرت استاد به همراه خانواده و دوستان و معلم آوازم آقاي رضايی به تركيه سفر كرديم به هتل ايشان برای ديدن استاد شجريان رفتيم خيلي دوست داشتم استاد صدايم را بشنوند و به ايشان گفتم كه اگر امكان داشته باشد وقتي تشريف آورديد ايران، صدای مرا بشنويد كه استاد پيشدستی كردند و گفتند همين جا برايم بخوان. چون استرس داشتم فقط توانستم آخرين درسم را كه آوازی در ابوعطا بود بخوانم، فقط دوبيت ولی با همه اينها استاد گوش كردند و وقتي تمام شد خطاب به آقاي رضايی گفتند : صدايش حس و حال خوبي دارد و رو به من گفتند وقتي آمدم ايران بياييد تا با هم شروع كنيم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی افشین رامین

گروه شهنوا مهدیه محمدخانی
هميشه دوست داشتم با گروهی از بانوان كنار هم بتوانيم در داخل و خارج از كشور، اجرای برنامه داشته باشيم و هنری كه سال‌ ها آموخته‌ ايم را در قالب كنسرت‌ های اصيل ايراني يا حتی كنسرت‌ های موسيقي محلی به نمايش بگذاريم به همين دليل گروه شهنوا را با اعضای باتجربه و باسابقه تشكيل دادم.

هدف های زندگی هنری مهدیه محمدخانی
هیچوقت تنها یک هدف برایم وجود نداشته و نخواهد داشت. وقتی یک مسیری شروع میشه از کنار آن زایش اتفاق می افتد که اهداف مختلف را شکل میدهد ، هدف های زیادی داشته و دارم و به چندتای آنان تا حدودی رسیده ام اما آنچه ایده آل من هست هنوز راه بسیار طولانی پیش رو دارد، به یاد دارم همیشه دوست داشتم که موسیقی ایرانی در دنیا شناخته شود واز اینکه در این مسیر به سهم خودم قدمی کوچک برداشته ام خیلی خوشحالم. هدف بعدی ام درباره جذب کودکان به شنیدن موسیقى اصیل هست و نیاز به یک جذابیت هایی دارد تا کودکان هم به این موسیقی علاقمند شوند.

شکایت و دادگاه مهدیه محمدخانی
در تاریخ اسفند سال ۱۳۹۳، مهدیه محمد خانی به همراه مجید درخشانی، آهنگ‌ ساز و نوازنده در پی شکایت پلیس امنیت تهران برای ادای توضیحات به دادگاه فرا خوانده شدند، پلیس امنیت تهران به دلیل تهیه و تدوین و انتشار فیلم تک‌ خوانی زنان در راستای قبح شکنی این موضوع علیه مهدیه محمدخانی و مجید درخشانی شکایتی را به قوه قضائیه تقدیم کرده است. موارد اتهامی خانم محمدخانی غیر از تک‌خوانی، پخش برنامه از رسانه‌ های بیگانه bbc نیز هست، زیرا مهدیه محمدخانی زمانی که در اروپا بود با حضور در این تلویزیون قطعه ای را به طور زنده اجرا کرد. در نهایت با حکم دادگاه آنها تبرئه شدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کلی رولند

حمایت خانواده و مردم مهدیه محمدخانی
بزرگترین حمایت را من از خانواده ام و بعد از اساتیدی که در محضرشان بوده ام دریافت کردم و بعد از آن از دوستان حقیقی ام و مردمی که به هر شکل ممکن محبتشان را به من رساندند حتی با یک عکس، لبخند، نقاشی، کتاب، پیامی کوتاه و … مهرشان را دریغ نکردند.

توجه به مدل لباس در اجراهای مهدیه محمدخانی
به طور كلی دليل اينكه بحث لباس را بيشتر در نظر می گيرم اين است كه به عنوان يك زن ايرانی وقتي به صحنه می روم، بايد در يك قالب كلی فرهنگ ايرانی به بهترين شكل نشان داده شود، هم از طريق لباس و هم براساس موسيقی ای كه ارايه می كنيم و هم انتخاب قطعاتی كه اجرا می شود.

ماجرای کشف حجاب مهدیه محمدخانی
تیترهای کشف حجاب این هنرمند مربوط به یک عکس منتشر شده از وی بعد از تمرین در یک تور اروپایی می باشد، او همواره با لباس های سنتی در اجراهای مختلف خارج از کشور بروی صحنه می رود.

ازدواج مهدیه محمدخانی
هنوز هیچ اطلاعاتی از ازدواج وی در دسترس نیست.

اساتید مهدیه محمدخانی
محمدرضا شجریان و غلامرضا رضایی

حضور استاد محمدرضا شجریان در کنسرت مهدیه محمدخانی
حضور استاد محمدرضا شجریان برای شنیدن اجرای او در کنسرت شهر ساکرامنتو آمریکا از افتخارات محمدخانی است.

شایعات اجرا در ایران و اولین تک خوان زن پس از انقلاب مهدیه محمدخانی
در سال ۱۳۹۲ و پس از انتخاب علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شایعه‌ای مبنی بر اجرای زنده مهدیه محمدخانی در حضور وزیر ارشاد در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد که واقعیت نداشت. همچنین از او به عنوان اولین تک خوان زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یاد می‌شود که این شایعه نیز مانند قبلی بی اساس است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ستاره صحرایی

تور کنسرت های جهانی مهدیه محمدخانی
اروپا ۲۰۱۳ مجید درخشانی و گروه ماه / استرالیا ۲۰۱۴ مجید درخشانی و گروه ماه
اروپا ۲۰۱۵ حمید متبسم و گروه دستان / کانادا و آمریکا ۲۰۱۵ حمید متبسم و گروه دستان / اروپا ۲۰۱۵ حمید متبسم و گروه دستان
اروپا ۲۰۱۷ حمید متبسم و تاروپود / کانادا حمید متبسم و تاروپود

فعالیت های هنری مهدیه محمدخانی

آلبوم ها:
دریادل (آهنگساز مجید درخشانی)
یک دریچه (آهنگساز حمید متبسم)
در آغوش ماه (آهنگساز مزدا انصاری)
تاروپود (آهنگساز حمید متبسم)

قطعات:
تورا ای کهن بوم و بر دوست دارم (آهنگساز بهزاد عبدی)
مژده بده (آهنگساز بهزاد عبدی)
خوشه چین (آهنگساز روح‌الله خالقی)
از کفم رها (آهنگساز عارف قزوینی)
شوریده (آهنگساز مجید درخشانی)

تک آهنگ‌ها:
تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی مهدیه محمدخانی
4.8/5 - (106 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • نوید باغبان
    4 سال پیش

    با وقار و با اصالت 🌹