بیوگرافی آلوارو آربه‌لوآ

6 سال پیش
4/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی آلوارو آربه‌لوآ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آلوارو آربه‌لوآ کوکا (اسپانیایی: Álvaro Arbeloa Coca؛ زادهٔ ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۸۳) بازیکن فوتبال پیشین اهل اسپانیا است. پست اصلی وی دفاع راست بود اما بعضاً به عنوان دفاع چپ نیز بازی می‌کرد.

زندگینامه آلوارو آربه‌لوآ

بیوگرافی آلوارو آربه‌لوآ

فعالیت ورزشی

رئال مادرید
بعد از امضای قرارداد به عنوان یک نوجوان با رئال مادرید، آربه‌لوآ برای تیم جوانان باشگاه بازی کرد. او وقتی از این رده سنی خارج شد توانست برای تیم رزرو باشگاه بازی کند و دو بار برای تیم اصلی بازی کرد.

خداحافظی از فوتبال و بخش هایی از مصاحبه

آربلوا که سابقه بازی در تیم های بزرگی همچون رئال مادرید و لیورپول را در کارنامه دارد و در فصل گذشته عملکرد غیر قابل قبولی را در وست هم از خود با جا گذاشته بود، در ۳۴ سالگی کفش های خود را آویخت؛ زودتر از بسیاری از بازیکنان فوتبال، آن هم به عنوان یک مدافع.

آن طور که خودش می گوید، کسب قهرمانی در جام جهانی همراه با تیم ملی اسپانیا و به دست آوردن هشت جام معتبر همراه با لوس بلانکوس که لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا بخشی از آن ها می باشد، انگیزه او را برای ادامه بازیگری کاهش داده است.

آربلوا گفت:

خیلی ها مرا تشویق می کردند که ادامه دهم چون از شرایط جسمانی من آگاهی دارند و می دانند توانایی ادامه کار را دارم، اما این تصمیم یک مسئله ذهنی برای من به حساب می آید. برای من فوتبال به معنای جنگیدن هر روزه است. رقابت کردن، تمرین کردن، خوابیدن و آغاز شدن روزی جدید؛ باید انگیزه لازم برای این کار را داشته باشید.
مدافع اسبق رئال مادرید در مورد انتقال به چین یا آمریکا و ادامه فوتبال خود در این کشورها عنوان کرد:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مریم هاشمی

به بازی کردن در آمریکا یا چین هیچ علاقه ای ندارم و آن لیگ ها مرا جذب نمی کنند. فکر می کنم زمانم به پایان رسیده و اکنون وضعیتی دارم که از ذوق من نسبت به فوتبال کاسته است. همیشه فکر می کردم باید تا زمانی ادامه بدهم که شرایط فیزیکی ام اجازه دهد، اما در نهایت متوجه شدم این یک تصمیم روانی است و بستگی به تفکر شما دارد. در این فصل هیچ چیز برای من آن طور که فکر می کردم پیش نرفت و فکر می کنم برای خداحافظی از فوتبال باید با خودم رو راست باشم.

مدافع اسبق قرمزهای آنفیلد ادامه داد:

از خودم پرسیدم برای چه چیزی باید ادامه دهم؟ نمی خواهم برای پول بازی کنم، نمی خواهم دوباره باعث جا به جایی خانواده ام شوم؛ پس دلیلی برای ادامه دادن وجود ندارد.
هم تیمی سابق ژابی آلونسو در مورد بازنشستگی این نزدیک ترین دوستش، که همانند او در پایان این فصل بازنشسته شد و نامه ای احساسی به مناسبت کناره گیری اش نوشته بود، بیان کرد:

به بهترین شکل خداحافظی کرد؛ در اوج! او همچنان در سطح بالایی توانایی بازی داشت. ژابی بهتر از هرکس مسئله بازنشستگی مرا درک کرد.
آلوارو آربلوا در مورد همکاری هایی که احتمالا در آینده با رئال مادرید خواهد داشت، توضیح داد:

رئال می داند که هر زمانی مرا بخواهد در اختیارشان خواهم بود، چراکه آن جا خانه من است؛ باشگاهی که با آن زندگی کرده ام. البته تا به الان با آن ها صحبتی نداشته ام، به هرحال مادرید می داند که می تواند روی من حساب باز کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هنریخ مخیتاریان

افتخارات ورزشی

باشگاهی

لیورپول

لیگ برتر فوتبال انگلستان: نایب قهرمان ۰۹–۲۰۰۸
لیگ قهرمانان اروپا: نایب قهرمان ۰۷–۲۰۰۶

رئال مادرید

لا لیگا: ۱۲–۲۰۱۱
کوپا دل ری: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳؛ نایب قهرمان ۱۳–۲۰۱۲
سوپر جام فوتبال اسپانیا: ۲۰۱۲؛ نایب قهرمان ۲۰۱۱، ۲۰۱۴
لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۶–۲۰۱۵
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۴
سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴

ملی

اسپانیا

جام جهانی فوتبال: ۲۰۱۰
جام ملت‌های اروپا: ۲۰۰۸، ۲۰۱۲
جام کنفدراسیون‌ها: نایب قهرمان جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳؛ مقام سومی ۲۰۰۹

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آلوارو آربه‌لوآ
4/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه