بیوگرافی شیدا جاهد

6 سال پیش
عکس اینستاگرام شیدا جاهد
4.4/5 - (9 امتیاز)

بیوگرافی شیدا جاهد همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

شیدا جاهد با نام اصلی امجدالملوک جاهدیان (درگذشتهٔ ۹ اسفند ۱۳۹۴) خوانندهٔ پیشکسوت موسیقی سنتی اهل کشور ایران بود.

زندگینامه شیدا جاهد

بیوگرافی شیدا جاهد

وی همسر مسعود جاهد، از نوازندگان سرشناس است. شیدا جاهد، خواننده و از بنیانگذاران گروه موسیقی کرشمه، که در اغلب آثار خود، با همسرش مسعود جاهد همخوانی می کرد.

آغاز کار هنری

«شیدا جاهد» از دوران کودکی تحت تاثیر صدای گرامافون پدر و زمزمه های مادرش که تصنیف های قمر را نجوا می‌کرد با آوای موسیقی آشنا شد، شیدا علاقه اش را به آواز را در دوران تحصیلی اش و به ویژه در اردوهای دانش آموزی که در شهرستان نوشهر برگزار می‌شد نشان داد و به اجرای برنامه های هنری پرداخت.

حاشیه ها

اساتید شیدا جاهد
او بعد ها در تهران نزد استادانی چون احمد ابراهیمی، صدیق تعریف و محمدرضا شجریان رفت و از تجربه های آنان بهره گرفت، ایشان در آوازخوانی از استادان موسیقی سنتی ایرانی پیروی می کند.

ازدواج شیدا جاهد
این هنرمند در سال ۱۳۷۴ با «مسعود جاهد» آهنگساز و نوازنده‌ نی ازدواج کرد و از همین زمان به صورت رسمی با همکاری همسرش وارد عرصه‌ موسیقی ایرانی شد.

گروه کرشمه شیدا جاهد
وی بعد از ازدواج گروه موسیقی بانوان «کرشمه» را تشکیل داد و کنسرت هایی نیز در تهران برای بانوان اجرا کرد.

بیماری شیدا جاهد
شیدا مدتی پیش بعد از عمل جراحی از بیمارستان مرخص شد؛ اما بعد از مدتی متاستاز کرده و بافت‌ های سرطانی ریه‌ ی او را تحت تاثیر قرار داد، علاوه بر آن سرطان کمر و لگن او را نیز درگیر کرد. او از ده روز پیش در بیمارستان لاله بستری شده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیامک عباسی

ممنوع الکاری شیدا جاهد
آوازخوان موسیقی سنتی ایران که در طول عمر هنری خویش آثار متعددی خلق کرد که بسیاری از آنها جزو پر مخاطب‌ ترین آثار موسیقی در دهه‌ های اخیر است و در دولت دهم به علت ممنوع‌ الکاری نتوانست به فعالیت‌ های هنری خود ادامه دهد، بعد از ماه‌ ها تحمل بیماری در بیمارستان لاله‌ ی تهران درگذشت.

درگذشت شیدا جاهد
شیدا جاهد در شامگاه ۶ اسفند ۱۳۹۴ بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان لالهٔ تهران به کما رفت و در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۹۴ درگذشت. پیکر او در ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ پس از تشییع، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا خاکسپاری شد.

فعالیت های هنری شیدا جاهد

آلبوم‌های منتشرشده به صورت همخوانی با همسرش:

در فکر تو بودم
پنجره باز می‌شود
کوچه‌های بی‌نشان
خسته‌ام از این کویر (این آلبوم پس از انتشار از بازار جمع‌آوری و ممنوع اعلام شد)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی شیدا جاهد

 

 

 

 

 

 

4.4/5 - (9 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه