بیوگرافی نوشین طافی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام نوشین طافی
4.2/5 - (15 امتیاز)

بیوگرافی نوشین طافی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

نوشین طافی (زادهٔ ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ در اندیمشک)، آوازخوان و مدرس آواز و تصنیف‌خوانی موسیقی اصیل ایرانی است.

زندگینامه نوشین طافی

بیوگرافی نوشین طافی

نوشین طافی دانش‌آموختهٔ مهندسی منابع طبیعی و فارغ‌التحصیل از دانشگاه موسیقی علمی و کاربری است.

آغاز کار هنری

نوشین طافی فعالیت‌های هنری چون نقاشی و آوازخوانی را از سنین نوجوانی آغاز کرد. با وجود این، سال ۱۳۸۱، آغاز کوشش‌های جدی او در زمینهٔ موسیقی اصیل ایرانی محسوب می‌گردد.

حاشیه ها

اساتید نوشین طافی
وی آواز را زیر نظر پری ملکی، معصومه مهرعلی، فاطمه سادات واعظی (پریسا) و محسن کرامتی فرا گرفته است. به گفته نوشین طافی در این میان، ارتباطی معنوی با محسن کرامتی برقرار شده است و کرامتی همواره در حکم یک معلم معنوی در فعالیت‌های هنری، در کنار او حضور داشته است.

همکاری نوشین طافی
او هم‌چنین با گروه‌های موسیقی طریقت، سیاه مشق، صبا و خنیا همکاری داشته است.

انتشار نخستین آلبوم نوشین طافی
تولید آلبوم نخستین نوشین طافی ۴ تا ۵ سال به درازا کشید. رونمایی از آلبوم موسیقی «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» به آهنگ‌سازی «پیمان خازنی» در ژانر موسیقی ملی و با نگرشی ارکسترال در روز سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ در فروشگاه نشرچشمه برگزار گردید.

واکنش‌های متفاوت با آلبوم نوشین طافی
در پی انتشار خبر رونمایی آلبوم «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» توسط خبرگزاری‌های ایسکانیوز و ایلنا، صدور مجوز برای این آلبوم با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. پیش از آن علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در واکنش به پرسش خبرنگاران در مورد تک‌خوانی زنان گفته بود: «هرکس در اظهار نظر شخصی خود در این باره آزاد است اما حتی بین مراجع تقلید هم نظر واحدی در این زمینه وجود ندارد. بعضی از مراجع تقلید گفته‌اند تک‌خوانی خانم‌ها اگر موجب مفسده نباشد؛ ایرادی ندارد.» اما در عین حال و پس از خبرسازشدن صدور مجوز برای این آلبوم که به عنوان تک‌خوانی یک زن مطرح شده بود، وزارت ارشاد صدور هرگونه مجوز برای تکخوانی زنان را تکذیب کرد. این موضوع همچنین باعث ایجاد بحث‌هایی بین نمایندگان مجلس ایران شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارشال آلمن

رعایت موازین نوشین طافی
پیمان خازنی در پاسخ به حواشی و شایعات مطرح‌شده پیرامون انتشار این آلبوم، آن را یک همخوانی متعارف و قانونی با رعایت همهٔ موازین دانست که در آن هیچگونه تک‌خوانی‌ای وجود ندارد. او احتمال داد که این شایعات به علت فاصلهٔ بین مراسم رونمایی و پخش آلبوم و عدم دسترسی عموم به آن بوده است.

تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم نوشین طافی
آلبوم تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم نخستین آلبوم طافی است که توسط نشر چشمه منتشر شد. این اثر مجموعه‌ای است از تصنیف‌های پیمان خازنی و اشعاری از ادیبان معاصر ایران از جمله مهدی اخوان ثالث و هوشنگ ابتهاج و همچنین مرتضی کیوان هاشمی و حسام‌الدین هروی با آهنگسازی پیمان خازنی مبتنی بر موسیقی ردیف دستگاهی و گوشه‌هایی از ارکسترال. این اثر به شیوهٔ هم‌خوانی، خوانندگی «محسن کرامتی» و «نوشین طافی» منتشر شده است، که در آن احسان آنالویی (نی)؛ «میثم مروستی»، «پدرام فریوسفی»، «عمادرضا نکویی»، «میلاد عالمی» (ویولن و ویولن آلتو)؛ «آتنا اشتیاقی» (ویولنسل)؛ «شایان یزدی‌زاده» (تنبک)؛ «پیام سوری» (پیانو) و «پیمان خازنی» به همراه (تار و آهنگ‌سازی) خوانندگان را همراهی کرده‌اند.

چل‌چله نوشین طافی
آلبوم چل‌چله به آهنگسازی «حسین سلیمانی» به شیوهٔ هم‌خوانی و با صدای «مصطفی حسینی» و «نوشین طافی» ارائه شده‌است. در این آلبوم ۹ قطعه به نام‌های ۱. عید نو ۲. آواز با کمانچه ۳. آب روان ۴. سنگ خارا ۵. بازبیا ۶. تکنوازی سه‌تار ۷. مست و دیوانه ۸. آواز با نی ۹. چل‌چله تنظیم شده که اشعار آن بر غزلیاتی از مولانا، حافظ، فروغی بسطامی و عبدالله گمنام می‌باشد. این آلبوم به مناسبت هفتصدوهفتمین زادروز شاه نعمت‌الله ولی به این شخصیت تقدیم شده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پانته‌آ سیروس

فعالیت های هنری نوشین طافی

آلبوم ها:
تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم
چل‌چله

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی نوشین طافی
4.2/5 - (15 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه