بیوگرافی لئون گورتزکا

6 سال پیش
بیوگرافی لئون گورتزکا
Rate this post

بیوگرافی لئون گورتزکا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

لئون گورتزکا (آلمانی: Leon Goretzka؛ زادهٔ ۶ فوریهٔ ۱۹۹۵) بازیکن فوتبال اهل آلمان است که برای بایرن مونیخ در پست هافبک بازی می‌کند.

زندگینامه لئون گورتزکا

بیوگرافی لئون گورتزکا

فعالیت ورزشی

وی همچنین در تیم ملی فوتبال آلمان بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۱۷ توانست همراه با هم تیمی‌هایش قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شود و با به ثمر رساندن ۳ گل در جایگاه نخست قرار گرفت و توانست به همراه تیمو ورنر و لارس اشتیندل عنوان اقای گل را کسب و کفش نقره را دریافت کند. گورتزکا در همین رقابت‌ها بسیار خوش درخشید و باعث شد مورد توجه باشگاه‌های دیگر قرار بگیرد، در هر صورت او پس از گذشت چند روز از تولد ۲۳ سالگی خود، اعلام کرد که فصل دیگر در تیم بایرن مونیخ توپ خواهد زد و تا سال ۲۰۲۱ قرارداد امضا کرده‌است، بایرن مونیخ جزو ۳ تیمی بود که به صورت جدی مشتری این بازیکن المانی بوده‌اند.

باشگاهی
گورتزکا هنگامی که ۴ ساله بود فوتبال خود را از باشگاه ام اس وی بوخوم شروع کرد و تا ۶ سالگی در این باشگاه بود. پس از آن در سال ۲۰۰۲ به وی اف ال بوخوم به صورت آزاد پیوست. در ۱۵ سالگی به تیم زیر ۱۷ ساله‌های بوخوم منتقل شد پست گورتزکا در این تیم وینگر چپ بود. او پس از درخشش در تیم اصلی بوخوم مسئولان تیم شالکه با قرارداد ۵ میلیون یورویی او را تا سال ۲۰۱۸ به خدمت گرفتند.

پست اصلی لئون هافبک میانی است اما می‌تواند در چپ و راست هم بازی کند. لئون در ۲۰۱۲ موفق شد که مدال طلای فریتز والتر در رده سنی زیر ۱۷ سال بدست آورد. در فوریه سال ۲۰۱۸ در حالی که مدیران باشگاه شالکه برای تمدید قرارداد گورتزکا پیشنهاد حقوق ۱۳ تا ۱۰ میلیون یورویی را به او کرده بودند بایرن مونیخ، بارسلونا، یونتوس و آرسنال از مشتریان جدی او بودند و لئون بایرن مونیخ را انتخاب کرد که باعث خشمگینی هواداران شالکه شد به‌طوری‌که او را سگ خائن خواندند و با بنرهایی توهین‌آمیز به استقبال او رفتند. وی در ژوئیه ۲۰۱۸ به بایرن منتقل شد و پیراهن شماره ۱۸ را بر تن میکند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بوریا والرو

تیم ملی

در سال ۲۰۱۰ گورتزکا به تیم ملی المان زیر ۱۶ سال دعوت شد و در ۵ بازی ۲ گل به ثمر رساند. او در تیم زیر ۱۷ سال المان در ۱۷ بازی ۵ گل زد و در زیر ۲۱ سال در ۱۰ بازی فقط یک گل به ثمر رساند در این بازی‌ها او کاپیتان تیم بود. لئون به تیم ملی المان در المپیک ریو ۲۰۱۶ دعوت شد و به عنوان کاپیتان نیز انتخاب شد اما در همان بازی اول مقابل مکزیک مصدوم شد و به جای آن مکس میر کاپیتان تیم شد. گورتزکا از سال ۲۰۱۴ برای تیم ملی فوتبال المان بازی می‌کند. او در ۵ بازی موفق به زدن ۳ گل شده‌است؛ هرسه گل را در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ به ثمر رسانده‌است. وی را میشائل بالاک جدید در خط هافبکی آلمان می‌دانند.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

بایرن مونیخ

DFL-Supercup: 2018

ملی

آلمان

UEFA European Under-17 Championship: Runner-up 2012
Summer Olympic Games: Silver Medal 2016
FIFA Confederations Cup: 2017

شخصی

Fritz Walter Medal in Gold (U-17): 2017
FIFA Confederations Cup Silver Boot: 2017
FIFA Confederations Cup Bronze Ball: 2017

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لئون گورتزکا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه