بیوگرافی آفت

6 سال پیش
عکس اینستاگرام آفت
4.5/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی آفت همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

ملوک آنغوز شهرت‌یافته به آفَت (۲۰۰۶–۱۹۳۴) خواننده ایرانی در موسیقی مردم‌پسند بود.

زندگینامه آفت

بیوگرافی آفت

آفت در طول سال‌های دهه چهل خورشیدی، همراه با مهوش و شهپر، یکی از سه خواننده عامه‌پسند و پرطرفدار ایران بود. بانو آفت را رقیب مهوش خواننده مردمی کافه‌های تهران می‌دانستند، اما لقب بلبل شرق در تئاترها و کافه کاباره‌ها فقط متعلق به آفت بود. کار خوانندگی را در کافه‌های ساز و ضربی لاله‌زار شروع کرد.

آغاز کار هنری

آفت از کودکی عاشق بازیگری و خوانندگی بود و همیشه صفحه خوانندگان آن دوران را گوش می‌کرد و برای دوستانش آن‌ها رو اجرا می‌کرد. در نوجوانی مادرش را از دست داد و سرپرستی اش را دایی اش (که بعدها آفت ترانه بابا کرم را برای وی خواند) به عهده گرفت و به آفت کمک کرد تا بتواند به رویاهایش جامه واقعیت بپوشاند و ابتدا آفت در تئاتر پارس به همراه ستاره‌های تئاتر آن زمان لرتا، شهلا و… نمایش‌هایی اجرا کرد که در آن ترانه‌های «میان پرده» می‌خواند، صدایش بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت و اسمش بر سر زبان‌ها افتاد و به کاباره «شبهای تهران» دعوت شد که در ان زمان مهوش ستاره نو پا در آنجا می‌خواند.

حاشیه ها

کودکی آفت
آفت که در سال‌های دور به خواننده لاله‌زاری یا مردمی شهرت داشت در سال ۱۳۱۳ در تهران به دنیا آمد؛ و در کودکی پدرش را از دست داد و زندگی سختی را می‌گذارند و با توجه به سن کمی که داشت مجبور شد در یک کارخانه کار کند تا بتواند امورات خود و مادرش را بگذراند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گلنوش خالقی

بازیگری آفت
آفت در بسیار از فیلم‌ها بازی داشته یا آواز خوانده که می‌توان از آنجمله آتشپاره تهران، آقای هفت‌رنگ و… نام برد. آفت همچنین در تبلیغ‌های تلویزیونی هم به‌عنوان یک چهره معروف حضوری فعال داشت که از آنجمله می‌توان به تبلیغ آدامس خروس نشان اشاره کرد.

سفر و توبه آفت
آفت در اواخر دهه ۱۳۴۰ که سفری به آلمان و برای دیدار پسرش به سوریه رفته بود در آنجا وقتی به اصرار دوستان به زیارت رفته بودند توبه کرد ودیگر هیچ وقت نخواند و از عالم هنر کناره گرفت و به جمع درویشان پیوست.

کتاب آفت
تا هنگام مرگ یکی از درویشان بلندپایه بوده و کتابی در دست چاپ داشت به نام «از فقر تا فقر» که هنوز مجوز انتشار نگرفته‌است.

کمک و خیریه آفت
آفت بعد از انقلاب نیز درویش ماند و در امور خیریه و کمک به مستمندان فعالیت داشت.

دوستان و روزهای آخر آفت
قاسم جبلی یکی از نزدیک‌ترین دوست‌های آفت می‌باشد که این دوستی تا هنگام مرگ آفت هم دوام داشته و ترانه‌های دو صدایی زیادی در گذشته با هم خوانده‌اند که در دسترس نیستند. در روزهای آخر عمر مهوش در کنار وی بوده و مهوش وصیتش را به وی کرده (که گویا در مورد تقسیم اموالش بین فقرا و یتیمان بوده‌است).

فرزندان آفت
از آفت دو پسر به نام‌های حسین و حسن و ۷ نوه و یک نتیجه به جا مانده که در آلمان زندگی می‌کنند. آفت در سن ۷۳ سالگی در هنگام خواب در تهران در گذشت.

آهنگ‌های آفت
از آهنگ‌های معروف آفت که قدیمی‌ها هنوز آن‌ها را زمزمه می‌کنند «دم گاراژ بودم»، «مامان»، «کوه نور»، «عشق پوشالی»، «دل منو شکستی» و «غریبه» را باید نام برد. تاکسی بگی منو، کله پاچه، بلالی شیرفروش، من خودم میدونم که زشتم، افت آفت جونم، یه بوس بده گل بانو و قناری از دیگر آهنگ‌های او هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیک نولتی

فعالیت های هنری آفت

آلبوم‌ها:

مبارک باد:
دم گاراژ بودم
فراموش کن
دنیا دنیا
لالایی
تورو میخوام
مبارک باد
باباکرم
خدا خودش کریمه
دل منو شکسته

کاست ۵:
بابا کرم
چهل ستون
دست به دلم نذار
دم گاراژ بودم
باید برم
دل
دنیا وفا نداره
فراموش کن گذشته‌ها رو
دل منو شکستی
تو رو میخوام

آفت ۹:
می‌روم
عروسی
بگیر منو
سلامو علیکم
مرحبا
مستم
برو

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی آفت
4.5/5 - (4 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • خالد
    5 سال پیش

    سلام …. از شما ميخاهم ترانە ی ((لالایی))پخش یان برام میفرستاند خیلى متشکرم ازشما… ازهیچ کدام از یوتوب یاسایت بردست نیست

    متشکرم