بیوگرافی محسن ترکی

6 سال پیش
بیوگرافی محسن ترکی
Rate this post

بیوگرافی محسن ترکی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محسن ترکی (زاده ۲۰ تیر ۱۳۵۲ – بشرویه) داور ایرانی فوتبال است. او داوری را به همراه دوستان خود حسن کامرانی‌فر، رضا سخندان و محسن قهرمانی شروع کرد.

زندگینامه محسن ترکی

بیوگرافی محسن ترکی

فعالیت ورزشی

او از سال ۲۰۰۳ در لیست بین‌المللی قرار دارد. عمده شهرت وی به علت پنج بار قضاوت شهرآورد تهران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس بعد از ۱۴ سال حضور داوران خارجی است. وی در تاریخ ۱۴ دی ماه سال ۱۳۹۵ پس از گذراندن تست آمادگی جسمانی در دوره بازآموزی و کلاس‌های توجیهی داوری در کیش در جمع همکارانش از دنیای داوری خداحافظی کرد. ترکی با این کار قصد داشته ضمن پیام روشن به جامعه داوری، بر شایعات پیرامون آماده نبودن خود پایان دهد.

نفر اول داوری ایرا
پس از آنکه مسعود مرادی نفر اول لیست الیت (نخبه) داوری ایران بازنشسته شد دو گزینه برای جایگاه اول داوری ایران مطرح شد؛ محسن ترکی و سعید مظفری‌زاده. اما در نهایت کمیتهٔ داوران محسن ترکی را در سال ۲۰۱۱ انتخاب کرد.

انتخاب برای جام ملّت‌های آسیا
محسن ترکی تمامی تست‌های لازم برای این دوره از مسابقات را با موفقیت پشت سر گذاشت و به عنوان داور ذخیرهٔ اول انتخاب شد. اما یک داور سوریه‌ای در تست‌های آمادگی مردود شد و طبق قوانین AFC باید داور ذخیره با داوری که در تست‌ها مردود شده‌است جایگزین می‌شد اما به یک‌باره اعلام شد یک داور بحرینی جانشین داور مردودی خواهد شد و ترکی به‌عنوان داور ذخیره در این دوره حضور خواهد یافت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گرت بیل

حاشیه ها

انتخاب به عنوان شهروند نمونه
شورای اسلامی شهر بشرویه در اردیبهشت ۱۳۸۹ محسن ترکی را به عنوان شهروند نمونه این شهر انتخاب کرد.

جنجال‌ها
قضاوت در جام ملّت‌های آسیا ۲۰۱۱
محسن ترکی در این دوره از بازی‌ها به عنوان داور ذخیره حضور داشت. در بازی افتتاحیه او به عنوان داور چهارم معرفی شد.

او به دلیل مصدومیت خلیل الغمدی موفق به قضاوت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ شد.

رضا سخندان و حسن کامرانی فر در بازی سوریه و ژاپن کمک‌های او بودند. این دیدار به

خاطر برخی از تصمیمات تیم داوری ایرانی به جنجال کشیده شد. در دقیقهٔ ۷۰ دروازه‌بان

ژاپن بر روی بازیکن تیم سوریه در محوطه جریمه خطا کرد و ترکی هم اعلام پنالتی کرد

اما هنگام بیرون آوردن کارت قرمز، حسن کامرانی فر را دید که پرچم خود را به نشانهٔ

آفساید بالا برده‌است و ژاپنی‌ها نیز با دیدن این صحنه و اختلاف نظر بین دو داور شروع به اعتراض کردند.

در همین حین یکی از دستیاران مربی ژاپن به دلیل توهین به ترکی اخراج شد. ترکی اصرار و پافشاری زیادی در پنالتی بودن آن صحنه داشت و بالاخره با کمی مشورت با کمک خود، تصمیم خودش را اجرا کرد و دروازه‌بان را اخراج کرد. اما ماجرای این بازی در همین‌جا هم پایان نرسید در اواخر وقت قانونی مسابقه هم ترکی یک پنالتی مشکوک دیگر اعلام کرد و این بار برای ژاپن. در انتهای بازی و با زدن سوت پایان بازیکنان و مربی سوریه که بسیار از قضاوت ترکی ناراحت بودند شروع به دست زدن برای داور ایرانی کردند که با آمدن نیروهای انتظامی، داوران سالم به رختکن خود رسیدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی پروین

بعد از اتمام این دوره از بازی‌ها ناظران و مدرسان کمیتهٔ داوران آسیا به بازخوانی این پرونده پرداختند که نتیجهٔ این نشست رد تصمیم محسن ترکی و تأیید پرچم حسن کامرانی‌فر بود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محسن ترکی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه