بیوگرافی حسن کامرانی‌فر

6 سال پیش
بیوگرافی حسن کامرانی‌فر
Rate this post

بیوگرافی حسن کامرانی‌فر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

حسن کامرانی‌فر با نام پیشین حسن کرباس‌فروش کمک داور بین‌المللی بازنشسته فوتبال ایران است که در جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۰ به عنوان کمک داور حضور داشت. او هم اکنون رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران است.

زندگینامه حسن کامرانی‌فر

بیوگرافی حسن کامرانی‌فر

زندگی شخصی

حسن کامرانی‌فر در ۳۰ فروردین ۱۳۵۱ در مشهد به دنیا آمد. اولین حضور او در رقابت‌های بین‌المللی به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد که دیدار مقدماتی المپیک ۲۰۰۴، بین تیم‌های هند و ترکمنستان را قضاوت کرد.

فعالیت ورزشی

جام جهانی ۲۰۱۰
کامرانی‌فر در جام جهانی ۲۰۱۰ در تیم داوری خلیل الغمدی عربستانی به عنوان کمک اوّل وی انتخاب و به عنوان اوّلین تیم داوری آسیا به فیفا معرفی شد. وی در این رقابت‌ها اوّلین مسابقه خود را که بین تیم‌های فرانسه با مکزیک بود قضاوت کرد کمتر کسی فکر می‌کرد که در مرحله گروهی باز هم قضاوتی به او برسد امّا کامرانی‌فر با شاهکار خود در این مسابقه که در رابطه با آفساید بود راه خود و تیم داوری خود را برای قضاوت در بازی‌های دیگر هموار کرد و مسابقه شیلی با سوئیس را نیز در مرحله گروهی، به عنوان کمک‌داور اوّل قضاوت کرد. در آن بازی هم قضاوت قابل قبولی را به اجرا گذاشت امّا تجربه کم او و تیم داوری او در رقابت‌های جام جهانی باعث شد که این دیدار آخرین قضاوت او در جام جهانی ۲۰۱۰ باشد و داوران سرشناس به مراحل بعد راه پیدا کنند.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱
در جام ملت‌های آسیا هم کامرانی‌فر در تیم داوری خلیل الغمدی به عنوان کمک اوّل وی حضور داشت. کمک دوم الغمدی رضا سخندان از ایران بود. اولین بازی‌ای که به این تیم داوری رسید دیدار ژاپن با سوریه بود که با توجه به مصدومیت الغمدی قبل از این مسابقه محسن ترکی که به عنوان داور ذخیره در جام ملت‌ها حضور داشت به جای او به عنوان داور وسط این بازی انتخاب شد. لازم است ذکر شود که در این مسابقه در صحنهٔ پنالتی که به نفع سوریه اعلام شد کامرانی‌فر اعتقاد به آفساید داشت اما ترکی اعلام پنالتی کرد که با واکنش‌های مختلفی از جانب کارشناسان مواجه شد. در بازی بعد با توجه به برطرف شدن مصدومیت الغمدی، این داور قضاوت بازی هند با کره جنوبی را بر عهده گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میرهاشم حسینی

این بازی هم بدون هیچ حاشیه‌ای و کار عالی کمک‌داوران ایرانی پایان یافت. با توجه به عملکرد خوب این تیم داوری، بازی نیمه نهایی بین ژاپن و کره جنوبی نصیبشان شد و کامرانی‌فر هم با اعلام محل درست وقوع خطا که در محوطهٔ جریمه بود مورد تأیید ناظران AFC قرار گرفت.

جام جهانی ۲۰۱۴
حضور به عنوان داور پنجم:

برزیل و کرواسی (گروه A – افتتاحیهٔ جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴)
کلمبیا و یونان (گروه C)
بلژیک و الجزایر (گروه H)
اروگوئه و انگلستان (گروه D)
کره جنوبی و الجزایر (گروه H)
انگلستان و کاستاریکا (گروه D)
فرانسه و نیجریه (یک شانزدهم نهایی)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی حسن کامرانی‌فر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه