بیوگرافی هما حسینی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام هما حسینی
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی هما حسینی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

هما حسینی (زادهٔ ۲ دی ۱۳۶۷) یک قایقران ایرانی است که پرچمدار کاروان ورزشی ایران در المپیک پکن بود. او در این مسابقات در مسابقات تک نفره رشته پاروزنی (روئینگ) شرکت کرد و در جایگاه آخر گروه بانوان ایستاد.

زندگینامه هما حسینی

بیوگرافی هما حسینی

حسینی پیش از قایقرانی، در کرمانشاه در رشته بسکتبال کار می‌کرد، اما پس از انجام تست آمادگی جسمانی برای رشته قایقرانی با توجه به قد بلندش، برای آموزش و عضویت در تیم ملی برگزیده شد. او از همان آغاز زیر نظر یک مربی خارجی به تمرین پرداخت. او پیش از حضور در المپیک به مدت ۲ سال در اردوی آماده‌سازی به سر برد.

حسینی در بازی‌های آسیایی گوانگ ژو ۲۰۱۰ به تیم ملی دعوت نشد.

حضور در المپیک

هما حسینی یکی از سه بانوی ورزشکار ایرانی است که موفق به کسب سهمیه در المپیک پکن شدند. او پس از سارا خوش جمال فکری (تکواندو)، دومین سهمیه زنان ایران را در المپیک پکن به دست آورد. پس از او نجمه آبتین در رشته تیر و کمان موفق به انجام این کار شد.

او در حاشیه شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک در گفتگو با خبرنگارن اعلام کرد:

«تصور می‌کنم آمریکا می‌خواهد جنگی علیه کل جهان راه بیندازد.»

وی در رقابت‌های تک نفره گروهی رویینگ بازی‌های المپیک پکن و در بخش ۲۰۰۰ متر زنان، در گروه خود به مقام چهارم دست یافت و در مرحله بعدی در گروه بازنده‌ها در میان ۴ شرکت‌کننده چهارم شد و در مجموع در جایگاه آخر قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماریو مانجوکیچ

او پس از پایان مسابقات در مورد پوشش غیر متعارف خود گفت:

در مسابقات با همه فرق می‌کردم و این حس خاصی به من می‌داد. البته اینجا جای این نیست که به این چیزها فکر کنم چون در همه مسابقات ما با همه فرق می کنیم.

و نیز در این مورد گفته می‌شود که او به خاطر رطوبت زیاد و پوشش کاملی که دارد،عرق بدنش درست تبخیر نمی‌شود و مشکل پوستی پیدا کرده است.

پرچم‌داری کاروان ورزشی ایران

حسینی در مراسم گشایش المپیک پکن، پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران بود. او پس از لیدا فریمان تیرانداز رشته تفنگ بادی در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا دومین زنی است که پرچم‌داری کاروان ایران در بازی‌های المپیک را بر عهده داشته است.

پس از برگزاری مراسم گشایش، سید احمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر سپردن بیرق ملی به دست یک زن را جنگ با ارزش‌های اسلامی، مخالف با تعالیم معصومان و موجب تأخیر در ظهور امام زمان نامید.

 

قد: ۱۸۲ سانتیمتر

وزن: ۷۴ کیلوگرم

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی هما حسینی
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه