بیوگرافی لیلا رجبی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام لیلا رجبی
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی لیلا رجبی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

لیلا رجبی (زادهٔ ۱۸ آوریل ۱۹۸۳ در ویتبسک، بلاروس) با نام تولد تاتسیانا ایلیوشچانکا (به انگلیسی: Tatsiana Ilyushchanka) ورزشکار پرتاب وزنهٔ بلاروسی‌الاصل با تابعیت ایران است.

زندگینامه لیلا رجبی

بیوگرافی لیلا رجبی

تاتسیانا ایلیوشچانکا، فرزند الکساندر و زادهٔ شهر ویتبسک کشور بلاروس است. او برای کشور زادگاهش مقام‌های نایب‌قهرمانی سال ۲۰۰۵ پرتاب وزنه باشگاه‌های اروپا در پرتغال و نفر چهارم جوانان جهان در جامائیکا را به‌دست‌آورد.

تاتسیانا در زمان برپایی یکی از اردوهای تیم ملی ایران در بلاروس با پیمان رجبی، دوندهٔ دو سرعت ایرانی آشنا شد و در سال ۱۳۸۶ با او ازدواج کرد و پس از دریافت تابعیت ایرانی و گرایش به دین اسلام، با نام لیلا رجبی در بوشهر زندگی می‌کند.

وی عضو تیم دو و میدانی مخابرات بوشهر شد و در تیم ملی ایران حضور پیدا کرد و از زمان حضورش در ایران و با تابعیت ایرانی، رکورد پرتاب وزنهٔ ایران را از ۱۴٫۰۵ متر، که پیش از آن متعلق به پریسا بهزادی بود، به ۱۸٫۱۸ متر (هوای آزاد) و ۱۷٫۲۱ متر (داخل سالن) بهبود داده‌است.

رجبی در مسابقات قهرمانی دو و میدانی آسیا ۲۰۰۹ گوانگ‌ژو مدال برنز و در بازی‌های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۹ هانوی و قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا ۲۰۱۰ تهران مدال طلا را برای تیم ایران به‌دست آورده‌است.

لیلا رجبی نمایندهٔ ایران در رشتهٔ پرتاب وزنه در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بود.
ماجرای آشنایی لیلا رجبی با همسرش پیمان رجبی

تاتسیانا ایلیوشچانکا، حالا اسم دیگری دارد. او نه تنها اسم، که حتی دینش را هم عوض کرده و همه این کارها را، به خاطر آشنایی با یک مرد انجام داده؛ مردی که همسرش است.لیلا رجبی، دختر الکساندر بلاروسی، نایب قهرمان سال ۲۰۰۵ پرتاب وزنه باشگاه های اروپا در پرتغال و نفر چهارم جوانان جهان در جامائیکا، حالا یک بوشهری تمام عیار است. حتی می گوید دلش برای زادگاهش هم تنگ نمی شود. این، از آن دست قصه های عاشقانه ای است که نمی شود به این راحتی ها از کنارش گذشت. قصه ای که می گوید با عشق، هر چیزی ممکن است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماتیا ناستازیچ

تعدادی از سینماگران از این ورزشکار حمایت کرده اند.

عادل غلامی بازیکن تیم ملی والیبال کشورمان نیز با انتشار پستی در اینستاگرام از لیلا رجبی حمایت کرد.

احسان مهاجرشجاعی در مورد اظهاراتش در شبکه ورزش در مورد لیلا رجبی عنوان کرد: «من اصلا جمله‌ای در مورد بی غیرتی این ورزشکار به زبان نبردم و تنها گفتم که باید با غیرت و تمرکز بیشتری در مسابقه حاضر می‌شد و این هم حرف بدی نیست. شما ببینید رکورد او ۱۸ متر و در المپیک ۱۶ متر پرتاب می‌کند و نتیجه‌اش ضعیف است و آنطور که باید تلاش نکرد.»

واکنش لیلا رجبی

شنیدم که احسان مهاجر شجاعی در یک برنامه تلویزیونی و جلوی چشم ٧٠ میلیون ایرانی، مرا متهم به بی غیرتی کرده است در حالیکه من در این ٨ سالی که در ایران هستم، افتخارات بیشتری نسبت به احسان مهاجر کسب کرده ام. همیشه تلاش کرده ام که پرچم ایران را بالا ببرم؛ چه با مربی، چه بی مربی. چه با امکانات، یا بی امکانات.

خود احسان، در المپیک ٢٠٠٨ پکن، پنجاهم شد، آیا فکر می کند با این نتیجه خودش هم بی غیرت است که حالا در مورد من اینطور حرف می زند؟ او اگر به خودش بی غیرت نمی‌گوید پس چطور می تواند جلوی تمام مردم به من توهین کند؟

گفتن بی غیرت به کسی، توهین بزرگی است و من از این بابت برای او خیلی متاسفم. من همیشه ایران را کشور خودم دانسته ام و برای موفقیت ایران کم نگذاشته ام.

احسان مهاجر شجاعی اگر امروز حرفی می زند به خاطر مشکلی است که با کیهانی (رئیس فدراسیون) دارد در حالی‌که نباید این مشکل را به ورزشکاران بکشاند. من فکر نمی کنم مشکل کیهانی به بچه ها ربط داشته باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهاب عادلی

احسان مهاجرشجاعی در مورد اظهاراتش در شبکه ورزش در مورد لیلا رجبی عنوان کرد: «من اصلا جمله‌ای در مورد بی غیرتی این ورزشکار به زبان نبردم و تنها گفتم که باید با غیرت و تمرکز بیشتری در مسابقه حاضر می‌شد و این هم حرف بدی نیست. شما ببینید رکورد او ۱۸ متر و در المپیک ۱۶ متر پرتاب می‌کند و نتیجه‌اش ضعیف است و آنطور که باید تلاش نکرد.»
توضیح شبکه ورزش درباره توهین به لیلا رجبی

تهیه کننده ویژه برنامه ریو ۲۰۱۶ شبکه ورزش در مورد حضور کارشناس دوومیدانی در برنامه و توهین به لیلا رجبی توضیحاتی ارائه کرد.

محسن وحدانی درباره توهین کارشناس و قهرمان دو و میدانی به لیلا رجبی گفت: شبکه ورزش درصدد است تا بتواند تمامی مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برزیل را به طور کامل و به صورت ۲۴ ساعته پوشش دهد و این موضوع به طور خیلی خاص در حال عملی شدن است. هدفمان آگاه سازی مردم ایران از اتفاقات و رخدادهای جهان به خصوص المپیک است و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: برای پوشش مسابقات در ۳ شیفت ۸ ساعته، بین ۱۵ تا ۲۰ گزارشگر و کارشناس به نوبت و با هماهنگی دقیق، در پخش حضور یافته و به گزارش رشته های مختلف ورزشی می‌پردازند.

درخصوص رقابت نمایندگان کشورمان در دو و میدانی نیز از دو کارشناس شناخته شده به نام های ولی صالح نیا و احسان مهاجر شجاعی استفاده کردیم. این دو از چهره های شاخص تیم های ملی دو و میدانی بودند، آقای صالح نیا از رکوردداران و قهرمانان رشته دو و میدانی و مربی تیم‌های مختلف ملی بوده و احسان مهاجر شجاعی هم از قهرمانان صاحب نام این رشته و دارای مدرک تحصیلی دکتری از دانشگاه تهران در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی می‌باشد پس شبکه ورزش در انتخاب کارشناسان کوتاهی نکرده و از بهترینها استفاده می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهاد ظریف

وحدانی درباره توهین شجاعی به لیلا رجبی گفت: آنچه که آقای مهاجرشجاعی درباره خانم رجبی گفتند برای ماهم قابل قبول نبود و ما را هم ناراحت کرد و مجری هم دقایقی بعد، از شخصیت خانم رجبی و زحماتی که ایشان برای رسیدن به المپیک کشیده اند تجلیل کرد، اما به هر حال کارشناس برنامه نظر شخصی خود را گفته بود.

تهیه کننده ویژه برنامه ریو ۲۰۱۶ شبکه ورزش در پایان اظهار کرد: تلاش کردیم در طول المپیک ، تمامی مسابقات را پوشش دهیم و آن ها را برای مردم پخش کنیم. فشار کاری زیاد است و در برخی مواقع این اتفاقات رخ می دهد اما می بایست این نکته را اظهار کنم که شبکه ورزش هیچ توهین و یا بی احترامی به خانم رجبی و هیچ یک از نمایندگان عزیزمان در المپیک نکرده و تنها اشتباه کارشناس سبب این اتفاقات شده است.

وی در پایان گفت: شبکه ورزش تمام تلاش خود را برای پخش هر چه بهتر مسابقات المپیک انجام می‌دهد و امیدواریم بینندگان از تماشای مسابقات متنوع این رویداد مهم ورزشی لذت ببرند.

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی لیلا رجبی
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه