بیوگرافی ماریو مانجوکیچ

6 سال پیش
بیوگرافی ماریو مانجوکیچ
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی ماریو مانجوکیچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ماریو مانجوکیچ (کرواتی: Mario Mandžukić؛ زادهٔ ۲۱ مهٔ ۱۹۸۶) بازیکن فوتبال اهل کشور کرواسی است. پست تخصصی این بازیکن نیز مهاجم است.

زندگینامه ماریو مانجوکیچ

بیوگرافی ماریو مانجوکیچ

فعالیت ورزشی

قدی ۱۹۰ سانتی متری است و وزن او ۸۶ کیلوگرم است. همسر او ایوانا میکولیچ میباشد.

او در باشگاه حرافه ای :

۲۰۰۵–۲۰۰۷ زاگرب ۵۱ بازی با ۱۴ گل

۲۰۰۷– ۲۰۱۰ : دینامو زاگرب ۸۱ بازی ۴۲ گل

۲۰۱۰–۲۰۱۲ : وولفسبورگ ۵۶ بازی ۲۰ گل

۲۰۱۲– ۲۰۱۴ : بایرن مونیخ ۵۴ بازی ۳۳ گل

۲۰۱۴–۲۰۱۵ : اتلتیکو مادرید ۲۸ بازی ۱۴ گل

۲۰۱۵– : یوونتوس ۷۹ بازی ۲۸ گل

او در رده ملی در ۸۱ بازی ۳۴ گل به ثمر رسانده است.

به آمار مانژو که دقت میکنیم دقیقا به این مساله به فکر همه میرسد که آیا او آمار شگفت انگیز مانند لواندوفسکی و یا مثلا هیگواین ندارد اما مهمترین و برجسته ترین نکته در وصف مانژو ۳ مساله است , در درجه اول او مرد بازیهای بزرگ است , او متعصب است , او بیش از هر چیزی به موفقیت تیمی فکر میکند.ستاره کروات به هیچ وجه یک ستاره نیست، تعداد قابل توجهی از تماشاگرانی که فوتبال را از نزدیک نگاه می کنند، ممکن است از نفرات کنار خود بپرسند اسم این پسر چیست؟

مانژوکیچ چشم نواز و زیبا بازی نمی کند. البته در فوتبال او جرقه هایی از استعداد و مهارت های ویژه مثل پاس پشت پاهای عجیب دیده می شود. او نه مدعی بهترین بودن را دارد نه مدعی آقای گلی , او فقط به برد تیم فکر میکند . به قول یوپ هاینکس :

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارک اورمارس

ماریو شگفت انگیز است . او بیشتر از هر چیزی کار تیمی برایش مهم است . برای همین او خاص ترین مهاجم دنیاست.

جنگیدن مانژوکیچ برای به دست آوردن توپ درست مثل شرایط فردی است که می خواهد به زور وارد یک اتوبوس پر جمعیت شود در حالی که با گونه های ورم کرده از نگه داشتن هوا در دهان، باید ضربه های آرنج دستان افراد داخل اتوبوس را تحمل کند. یا مانند گلادیاتوری است که به پارک ژوراستیک رفته است و بدون در نظر گرفتن هر خطری به داینسورها حمله میکند . نمونه واقعی آن دایناسور جورج کیلینی در سال ۲۰۱۳ بازی بانوی پیر و اف سی هالیوود که درگیری های این دو مدتها مورد بحث مطبوعات بود.

می توان گفت ارزش کار مانژوکیچ خیلی بیش تر از آن است که کلمات و یا آمار بتوانند آن را بیان کنند. مانژوکیچ از همه ویژگی های یک مهاجم خوب برخوردار است، از طرفی او خصوصیاتی دارد که مهاجمان خوب هم از آن ها برخوردار نیستند.ستاره کروات با برخورداری از انگیزه و قدرت جسمانی بالا، کارایی مناسبی در داخل محوطه جریمه حریفان دارد. نمونه کامل هوش مکس آلگری بود که ماریو به وینگ چپ برد و او آنجا هم موفق بود. کاری که قطعا لوا یا کاوانی یا هری کین یا هیگواین در انجام آن عاجز هستند !

بله تفاوت مانژو با آنان همین است . او که در ابتدا سیستم ۳۵۲ رو به کار میبرد با آمدن هیگواین و مانژو و حضور دیبالا به سیستم ۴۲۳۱ روی آورد و مانژو در وینگ چپ با بازیهای درخشانش به خصوص سال ۲۰۱۷ مقابل پورتو , بارسا و موناکو و البته فینال مقابل رئال مادرید باعث حیرت همه کارشناسان شد . به قول مکس آلگری :

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیاوش یزدانی

مانژوکیچ یک کروات است اما فوتبال را ایتالیایی بازی میکند . بسیار خوشحالیم که او را داریم.

شاید تو دهه اخیر صحبت از این است چه کسی سوپر ماریو است ؟ ماریو گومز؟ یا ماریو بالوتلی ؟ خیر ! قطعا سوپر ماریو مانژوکیچ است , کافی است به همین جام جهانی دقت کنید به لحظات حساس , به گلهای مهمش , به پاس های دقیق و فداکارانه و البته جنگندگی او در ۳۱ سالگی ! گل او به انگلستان قطعا مهمترین گل ملی او و گل او به دورتمند و رئال مادرید در فینال ها مهمترین گل های باشگاهی او هستند وبله برای همین باید گفت او مرد بازیهای بزرگ است.

یکی از دلایل خروج ماریو مانژوکیچ از بایرن حضور لوا و البته اعتقاد نداشتن پپ مرد کروات من بود . اما مانژو شاید به لحاظ آمار در کلی بازی آمار ضعیف تری نسبت به رقیبش لوا داشته باشد اما به گلها در بازیهای حساس که نگاه میکنیم قطع به نتیجه تاثیر بیشتر مانژوکیچ میرسیم. از گلزنی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۳ مقابل دورتمند، یا گل تساوی بخش برابر منچستریونایتد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمان فصل که درنهایت به پیروزی ۳ بر ۱ بایرن ختم شد یا گل تساوی و مهم او در فینال لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید یا درخشش برابر بارسا یا درخشش با بایرن مونیخ برابر یوونتوس کنته , البته که به لحاظ برند و استایل و البته انعطافی لوا مهاجم بهتری بوده است , منصفانه او هم درخشش ماننده ۴ گل برابر مادرید یا گل حساس برابر یوونتوس یا اتلتیکو داشته است اما خیلی از این موارد حداقل با پیراهن

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجتبی شیری

بایرن با شکست مواجه شده است.

در آخر باید گفت مانژو روح تیم است . برای هر تیمی یک روح جنگنده است. حال با آمدن کریس رونالدو شاید جایگاه مانژو کمی به خطر بیافته اما فراموش نکنید مانژومرد بازیهای بزرگ است . او جنگنده است جنگنده .

افتخارات ورزشی

دیناموزاگرب

Prva HNL: 2007–۰۸, ۲۰۰۸–۰۹, ۲۰۰۹–۱۰
Croatian Football Cup: 2007–۰۸, ۲۰۰۸–۰۹

بایرن مونیخ

Bundesliga: 2012–۱۳, ۲۰۱۳–۱۴
DFB-Pokal: 2012–۱۳, ۲۰۱۳–۱۴
DFL-Supercup: 2012
UEFA Champions League: 2012–۱۳
UEFA Super Cup: 2013
FIFA Club World Cup: 2013

اتلتیکو مادرید

Supercopa de España: 2014

یوونتوس

Serie A: 2015–۱۶, ۲۰۱۶–۱۷, ۲۰۱۷–۱۸
Coppa Italia : 2015–۱۶, ۲۰۱۶–۱۷, ۲۰۱۷–۱۸
Supercoppa Italiana: 2015

کرواسی

FIFA World Cup runner-up: 2018

شخصی

Prva HNL Player of the Year: 2009
Sportske novosti Yellow Shirt award: 2008–۰۹
UEFA Euro Co-Top Scorer: 2012
Croatian Footballer of the Year: 2012, 2013
Vatrena krila: 2012
Croatian Sportsman of the Year: 2013
FIFPro World XI 5th team: 2013
UEFA Goal of the Season: 2016–۱۷

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ماریو مانجوکیچ
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه