بیوگرافی دوماگوی ویدا

6 سال پیش
بیوگرافی دوماگوی ویدا
4.1/5 - (35 امتیاز)

بیوگرافی دوماگوی ویدا به همراه داستان زندگی شخص و عکس های اینستاگرامی

دوماگوی ویدا (کرواتی: Domagoj Vida؛ زادهٔ ۲۹ آوریل ۱۹۸۹) بازیکن فوتبال اهل کرواسی است. وی برای تیم ملی کرواسی ۵۸ بازی انجام داده و ۲ گل به ثمر رسانده‌است.

پست تخصصی این بازیکن نیز، مدافع است.

زندگینامه دوماگوی ویدا

بیوگرافی دوماگوی ویدا

فعالیت ورزشی

ویدا در لیگ جزیره

باشگاه وستهام که در لیگ برتر جزیره حضور دارد پیش از این نیز برای خرید مدافع ستاره‌ی کرواسی در جام جهانی اقدام کرده بود ولی موفق نشده بود.

همچنین گفته می‌شود لیورپول هم خواهان به خدمت گرفتن ویدا بوده.

بر اساس گزارش روزنامه‌های ترکیه، بشیکتاش برای فروش ویدا مبلغی بین ۲۲ تا ۲۳ میلیون پوند پیشنهاد داده ولی گفته که مانع از حضور مدافع کروات در لیگ برتر جزیره نخواهد شد.

حاشیه ها

تقدیم پیروزی به اکراین در خاک روسیه

بعد از رقابت حساس و جذاب دو تیم ملی روسیه میزبان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ و کرواسی در دور یک چهارم این رقابت‌ها و شکست دراماتیک میزبان در ضربات پنالتی، دوماگوی ویدا مدافع تیم ملی کرواسی در ویدئوی کوتاهی که در پایان این دیدار منتشر شد، پیروزی تیمش را به اوکراین تقدیم کرد.

فوتبالیست کروات که گل دوم تیمش در رقابت با میزبان را در دقیقه ۱۰۱ بازی به ثمر رساند، کلیپ ۹ ثانیه‌ای بحث برانگیزی منتشر کرده که عبارت “به افتخار اوکراین” شعاری ملی گرایانه و ضد روسی که پس از کودتای ۲۰۱۸ باب شده است، را به کار برده است.

در این ویدئو، ویدا که سابقه بازی در دیناموکیف اوکراین طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ را دارد، به همراه اوگنیجن وکوجویچ بازیکن سابق تیم ملی کرواسی به نوبت می‌گویند “این پیروزی برای دینامو و اوکراین است”. وی این ویدئو را در اینستاگرام خود بارگزاری کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فالکائو ( فوتسال )

این پست بعدا از صفحه وکوجوویج حذف شد، اما دیگر دیر شده بود چرا که به دفعات در رسانه‌های اجتماعی بازنشر یافت. ویدا بعدا به خبرنگاران گفت که قصد نداشته ماجرایی سیاسی ایجاد کند بلکه یک شوخی بود.

او گفت: «این پیروزی برای کرواسی است؛

جمله سیاسی نبود یک جوک بود؛ من از زمان بازی در دینامو، دوستانی اوکراینی دارم و این هیچ معنای دیگری ندارد من قصد کشاندن سیاست به فوتبال را نداشتم؛ من روس‌ها را دوست دارم من اوکراینی‌ها را دوست دارم من برزیلی‌ها را دوست دارم من همه را دوست دارم.»

او در پاسخ به اینکه آیا نگران نیست طرفداران روسی این شوخی را درک نکنند، گفت: «چرا درک نکنند؟»

پیروزی سخت کرواسی مقابل روسیه روز شنبه آنان را در جدول رقابت‌ها حفظ کرد تا ۲۰ تیرماه به مصاف انگلیس بروند.

افتخارات ورزشی

دیناموزاگرب

Croatian First League: 2011–۱۲
Croatian Cup: 2011–۱۲

دینامو کیف

Ukrainian Premier League: 2014–۱۵, ۲۰۱۵–۱۶
Ukrainian Cup: 2013–۱۴, ۲۰۱۴–۱۵
Ukrainian Super Cup: 2016

کرواسی

FIFA World Cup runner-up: 2018

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دوماگوی ویدا
4.1/5 - (35 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه