بیوگرافی پپه رینا

6 سال پیش
بیوگرافی پپه رینا
Rate this post

بیوگرافی پپه رینا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

خوزه مانوئل «پپه» رینا پائز (اسپانیایی: José Manuel “Pepe” Reina Páez؛ زادهٔ ۳۱ اوت ۱۹۸۲) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که در پست دروازه‌بان برای میلان در سری آ و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می‌کند.

زندگینامه پپه رینا

بیوگرافی پپه رینا

فعالیت ورزشی

پپه رینا پسر دروازه‌بان پرآوازه بارسلونا و باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید، میگل رینا است. او دوران ورزشی‌اش را از تیم جوانان باشگاه فوتبال بارسلونا شروع کرد و نخستین بار در فصل ۰۱–۲۰۰۰ در لالیگا برای این باشگاه به میدان رفت. او در سال ۲۰۰۲ به ویارئال پیوست، شایستگی‌های او باعث شد او گزینهٔ اول برای ایستادن در دروازه باشد و به همین دلیل قرارداد او در سال ۲۰۰۴ به صورت دائمی درآمد. اما خیلی زود باشگاه را به مقصد مرسی ساید باشگاه فوتبال لیورپول ترک کرد. رینا از بدو ورودش در سال ۲۰۰۵ به باشگاه گزینه اول برای ایستادن در درون دروازه بود. او در سال ۲۰۰۶ اولین جامش را با باشگاه فتح کرد، او در بازی پایانی FA Cup که مقابل باشگاه فوتبال وستهام یونایتد برگزار می‌شد سه پنالتی را مهار کرد تا کمک کند که تیمش این جام را فتح کنند.

در سال ۲۰۰۷ او توانست همراه تیمش به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند، مسابقه‌ای که پدرش در سال ۱۹۷۴ در آن پیروز شده بود، اما تیم او بازی را به باشگاه فوتبال آ ث میلان واگذار کرد. رینا در پست دروازه‌بانی در لیورپول از خود یک رکورد بر جای گذاشته‌است، او در سه فصل متوالی حضورش در این تیم توانسته‌است جایزه دستکش طلایی لیگ برتر انگلستان را به خاطر بیشترین بازی بسته نگاه داشتن دروازه اش کسب کند. همچنین وی اولین دروازه‌بانی است که سابقه حضور در چهار لیگ برتر و معتبر اروپا را در کارنامه دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ساری فان فینندال

بیش از ۱۰۰ بازی در لالیگا

او ابتدا بیشتر از ۱۰۰ بازی برای بارسلونا و ویارئال در لالیگا انجام داد، سپس در سال ۲۰۰۵ به لیورپول پیوست و در ۸ فصل، ۲۸۴ بازی در لیگ برتر انگلیس انجام داد، سپس به صورت قرضی به ناپولی پیوست و ۲۹ بازی در سری آ انجام داد و بالاخره در تابستان ۲۰۱۴ به بایرن مونیخ پیوست و در بازی برابر وردر برمن، برای اولین بار درون دروازه ایستاد و در بوندس لیگا هم بازی کرد. ولی به دلیل حضور مانوئل نویر در این تیم فرصت چندانی برای بازی در ترکیب باواریایی‌ها پیدا نکرد و نهایتاً در نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۵ به تیم ناپولی پیوست.

در رده بین‌المللی، رینا در ابتدا برای تیم ملی فوتبال جوانان اسپانیا بازی می‌کرد، او در سال ۱۹۹۹ همراه تیمش توانست برنده جام زیر ۱۷ سال‌های اروپا شود. او در سال ۲۰۰۵ به رده بزرگسالان تیم ملی فوتبال اسپانیا پیوست ولیکن در آن جا همواره در سایهٔ حضور ایکر کاسیاس قرار داشت. او یکی از اعضای تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۰۶ و همچنین یورو ۲۰۰۸ بود. او به همراه تیمش توانست مقام قهرمانی یورو ۲۰۰۸ را بدست بیاورد. وی در فصل نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۳ به‌طور قرضی از لیورپول به ناپولی منتقل شد. وی بعداً اعلام کرد که سران لیورپول و برندان راجرز در مدت حضور وی در لیورپول با او رفتار خوبی نداشتند.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

لیورپول

UEFA Super Cup: 2005
FA Cup: 2005–۰۶
League Cup: 2011–۱۲
FA Community Shield: 2006

ناپولی

Coppa Italia: 2013–۱۴

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکولا آنلکا

بایرن مونیخ

Bundesliga: 2014–۱۵

بین المللی

اسپانیا

FIFA World Cup: 2010
UEFA European Championship: 2008, 2012

زیر شانزده سال اسپانیا

UEFA U-16 European Championship: 1999

شخصی

Premier League Golden Glove: 2005–۰۶, ۲۰۰۶–۰۷, ۲۰۰۷–۰۸
Liverpool Player of the Season: 2009–۱۰
Standard Chartered Liverpool Player of the Month: December 2010

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پپه رینا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه