بیوگرافی مسعود ده نمکی

6 سال پیش
عکس اینستاگرامی مسعود ده نمکی
Rate this post

بیوگرافی مسعود ده نمکی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام
مسعود ده‌نمکی متولد(۱۳۴۸ در اهر، پدر ایشان زاده ی روستای دهنمک در استان مرکزی و مادرشان زاده ی آذربایجان شرقی هستند.) روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و کارگردان اهل ایران است.

زندگینامه مسعود ده نمکی

بیوگرافی مسعود ده نمکی

آغاز کار هنری
متن کامل بیوگرافی مسعود ده‌نمکیدر دانشگاه آزاد اسلامی علوم سیاسی خوانده. مسعود ده نمکی که به عنوان عنصر فرهنگی انصار حزب الله در روزنامه ها شناخته می شد با مستندی با نام فقر و فحشا وارد عرصه فیلمسازی شد. فیلمی که اجازه اکران نداشت ولی به خاطر رد شدن از خطوط قرمز در مورد صدور دختران ایرانی به کشورهای عربی با حجم انبوه در قالب cd دست به دست منتشر شد.
ده نمکی با ساخت فیلم اخراجی ها به جرگه کارگردانان سینما پیوست.
فیلم های ده نمکی یک قالب اسمی را دنبال می کردند و می توان گفت که اولین فیلمساز ایرانی است که تا این حد چندگانه به روی پرده نقره ای نمایش داده. اخراجی ها۱، اخراجی ها۲، اخراجی ها ۳، رسوایی۱، معراجی ها، رسوایی۲.

از ده نمکی به عنوان یکی از پولساز ترین کارگردانان سینمای دهه ی۸۰ نیز نام می برند؛ چرا که سه تا از فیلم هایش فروشی بالای یک میلیارد داشته اند.

حاشیه های مسعود ده نمکی
صبح روز هجدهم دیماه ۱۳۹۲هنگام فیلمبرداری فیلم ‘معراجی‌ها’ ساخته مسعود ده‌نمکی در شهرک سینمایی دفاع مقدس تهران، انفجاری در سر صحنه روی داد که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت. شمار کشته‌های این انفجار پنج نفر گزارش شد. جواد هاشمی یکی از بازیگران مجموعه سینمایی و فیلم ‘معراجی‌ها’ گفت ماده منفجره تی‌ان‌تی که کنار خودرو محمدجواد شریفی، مسئول جلوه‌های ویژه قرار داشت، ناگهان منفجر شد. علی‌اکبر رنجبر، مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس هم در این حادثه جان خود را از دست داد. در پی این حادثه محمدجواد شریفی و چهار نفر دیگر از عوامل فیلم که کنار خودرو ایستاده بودند و در حال آماده کردن صحنه فیلمبرداری بودند، بر اثر این انفجار کشته شدند. سه نفر از دیگر عوامل «معراجی‌ها» نیز زخمی شدند که به بیمارستان منتقل شدند. او در واکنش حادثه فیلم معراجی‌ها گفت:این امر یک حادثه است و حادثه نیز هیچ‌گاه خبر نمی‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جاش پک

فعالیت‌های هنری مسعود ده نمکی

فیلم‌شناسی
مستند
فقر و فحشا (۱۳۸۲)
کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟ (۱۳۸۵–۱۳۸۳)

فیلم سینمایی
اخراجی ها۱ (۱۳۸۶)
اخراجی‌ها ۲ (۱۳۸۷)
اخراجی‌ها ۳ (۱۳۸۹)
رسوایی (۱۳۹۱)
معراجی‌ها (۱۳۹۲)
رسوایی ۲ (۱۳۹۴)
زندانی ها (۱۳۹۷)

سریال
دارا و ندار (۱۳۸۸)
معراجی‌ها (۱۳۹۳)

منتشر شده از او
اخراجی‌ها
اسارت و آزادگان به روایت تصویر
فرهنگ اصطلاحات اسرای ایران به انضمام دانستنی‌های از اسارت
کتاب‌شناسی اسارت
لبخند در اسارت
مجموعه‌ای از خاطرات اسرای ایرانی
معنویت در اسارت
مقاومت در اسارت دفتر اول
مقاومت در اسارت دفتر دوم
مقاومت در اسارت دفتر سوم
مقاومت در اسارت دفتر چهارم
رسوایی
رسوایی ۲

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی مسعود ده نمکی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه