بیوگرافی دیه‌گو گودین

6 سال پیش
بیوگرافی دیه‌گو گودین
3.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی دیه‌گو گودین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

دیه‌گو گودین (انگلیسی: Diego Godín؛ زاده ۱۶ فوریهٔ ۱۹۸۶) یک بازیکن فوتبال اهل اروگوئه است.

زندگینامه دیه‌گو گودین

بیوگرافی دیه‌گو گودین

فعالیت ورزشی

وی همچنین در تیم ملی فوتبال اروگوئه بازی کرده‌است. او در تیم ملی اروگوئه در ۳جام جهانی ۲۰۱۰و۲۰۱۴و۲۰۱۸ به میدان رفته و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، او کاپیتان تیم بود. او هم‌اکنون در اتلتیکو مادرید نیز کاپیتان نخست تیم است وی یکی از بهترین بازیکنان تیم اتلتیکو مادرید است و به همراه گریزمان و کوکه فوق ستاره‌های اتلتیکو هستند. خیلی‌ها از کارشناس‌های بزرگ فوتبال دنیا معتقدند وی در حال حاضر بهترین مدافع وسط فوتبال جهان است.

نظر گودین درباره خطای راموس روی صلاح

صلاح که در فینال لیگ قهرمانان مصدوم شده بود، در نهایت توانست خود را به موقع به جام جهانی برساند و احتمالا مقابل اروگوئه نیز به میدان خواهد رفت. گودین مدافع سرشناس اروگوئه که برای اتلتیکو بازی می کند، در مورد بازی فردا گفت:

« از مدت ها پیش آماده جام جهانی شده ایم. مصر را به خوبی آنالیز کرده ایم و باید بگویم که مهم نیست صلاح باشد یا نباشد. او البته که بازیکن بزرگ و تعیین کننده ای است ولی ما برای هر وضعیتی خودمان را آماده کرده ایم. تمام تمرکزمان روی همین بازی است و می دانیم که مصر حریف قدرتمندی است.»

خطای عامدانه راموس روی صلاح:

« الان جای این سوال نیست ولی باید بگویم که من هیچ عمدی در خطای راموس ندیدم. فوتبال همین است. در همین فوتبال، سه دندانم شکسته است. من چه باید بگویم؟»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجتبی مقتدایی

رکورد تاریخی برای اتلتیکو مادرید

یگو گودین، مدافع میانی اروگوئه‌ای و ملی‌پوش اتلتیکو مادرید با حضور در بازی مقابل سلتاویگو، سیصد و چهاردهمین بازی رسمی‌اش با پیراهن اتلتی را تجربه کرد و به رکورد تاریخی لوئيس آمارانتو پریا رسید.

به گزارش سایت رسمی اتلتیکو مادرید، گودین که یکی از کاپیتان‌های تیم است، در هشتمین فصل حضورش در اتلتی، به رکورد ۳۱۴ بازی با پیراهن راه راه پوشان رسید و با پریا که او هم هشت فصل در ویسنته کالدرون توپ زد، برابری کرد. حالا گودین و پریا هر دو به عنوان بازیکن خارجی با بیشترین بازی با پیراهن اتلتیکو مادرید شناخته می‌شوند. گرچه این رکورد را گودین در بازی بعدی به نام خودش خواهد کرد.

گودین در این تعداد بازی موفق به زدن ۱۴ گل برای اتلتی شده و شش جام نیز با این تیم برده است.

پاسخ مثبت به یوونتوس

گزارش‌ها درباره تلاش یوونتوس برای خرید دیه‌گو گودین از اتلتیکومادرید همچنان ادامه دارد اما ظاهراً این باشگاه اسپانیایی قصد ندارد مسیر رفتن مدافع ارگوئه‌ای خود به ایتالیا را هموار کند.

شب گذشته (سه‌شنبه) اخبار جدیدی منتشر شد مبنی بر اینکه یوونتوس با دیه‌گو گودین به توافق رسیده است اما اتلتیکومادرید به او اجازه رفتن نخواهد داد مگر اینکه غرامت ۲۰ میلیون یورویی فسخ قراردادش پرداخت شود.

در این خبر آمده بود که یووه با پیشنهاد قراردادی سه ساله به گودین به توافق رسیده است اما اتلتیکومادرید هم به او پیشنهادی مشابه پیشنهاد یووه ارائه کرده تا در اسپانیا بماند.

امروز هم نشریه استمپای ایتالیا با تأیید خبر توافق یووه با گودین مدعی شده که مدافع تیم ملی اروگوئه به عقد قرارداد با یووه که به موجب آن سالانه ۴ میلیون یورو حقوق می‌گیرد، رضایت داده اما اتلتیکومادرید به یوونتوس گفته غرامت فسخ قرارداد بازیکنش باید تماماً پرداخت شود. این در حالیست که گودین در پایان فصل پیش رو قراردادش با اتلتیکو تمام و بازیکن آزاد می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماتیا ناستازیچ

افتخارات ورزشی

باشگاهی

اتلتیکو مادرید

La Liga: 2013–۱۴
Copa del Rey: 2012–۱۳
Supercopa de España: 2014; Runner-up 2013
UEFA Europa League: 2011–۱۲, ۲۰۱۷–۱۸
UEFA Super Cup: 2010, 2012,[39] 2018
UEFA Champions League: Runner-up 2013–۱۴, ۲۰۱۵–۱۶

ملی

Copa América: 2011

شخصی

La Liga Player of the Month: April 2014, May 2014
La Liga Team of the Season: 2013–۱۴, ۲۰۱۵–۱۶
UEFA Champions League Squad of the Season: 2013–۱۴, ۲۰۱۵–۱۶, ۲۰۱۶–۱۷
UEFA Team of the Year: 2014
UEFA Champions League Team of the Group Stage: 2015
La Liga Best Defender: 2015–۱۶
UEFA La Liga Team of the Season: 2015–۱۶
ESM Team of the Year: 2015–۱۶
FIFPro World XI: Third Team 2016; Fourth Team 2014, 2017; Fifth Team 2015
UEFA Europa League Squad of the Season: 2017–۱۸
FIFA World Cup Dream Team: 2018

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دیه‌گو گودین
3.7/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه