بیوگرافی مهرزاد معدنچی

6 سال پیش
بیوگرافی مهرزاد معدنچی
4.3/5 - (26 امتیاز)

بیوگرافی مهرزاد معدنچی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مهرزاد معدنچی سابقه بازی در تیم‌های مانند فجر سپاسی، پرسپولیس، استیل‌آذین و چند تیم فوتبال اماراتی را دارد.

زندگینامه مهرزاد معدنچی

بیوگرافی مهرزاد معدنچی

فعالیت ورزشی

مهرزاد معدنچی اول یک گوش چپ خوب بود که بعدها به یک هافبک چپ و زمانی به یک مدافع چپ تبدیل شد. مهرزاد از دومین دوره لیگ‌برتر با پوشیدن پیراهن فجر پای به جغرافیای فوتبال گذاشت و سه فصل با تیم اول شهرش در لیگ‌برتر ادامه داد. انجام ۶۹ بازی و زدن ۱۰گل با پیراهن زرد فجر برای رسیدن به پیراهن تیم بزرگی مثل پرسپولیس کافی می‌نمود. علی پروین او را برگزید هرچند که بعدها جمله «تقصیر معدنچیه» سلطان پس از اشتباه معدنچی در دربی رفت لیگ پنجم به یک متلک و طنز تبدیل شد و هر اتفاق ناخوشایندی که پیرامون قرمزها روی می‌داد، از این جمله پروین استفاده می‌شد. البته مهرزاد معدنچی یکی از گلزنان دربی ۶۱ بود که این گل را با اشتباه مسلم سید مهدی رحمتی به ثمر رساند. پرسپولیس در آن دیدار ۲-۱ به برتری دست یافت.

فصل ششم و آقای ۱۰گله معدنچی فصل اول حضورش در پرسپولیس فقط یک گل زد اما در لیگ ششم عملکردش عالی بود. مهرزاد ۱۰گل برای پرسپولیس زد و این برای بازیکنی که مهاجم«صرف» نبود، عملکردی قابل تقدیر به شمار می‌رفت.

 

۱۰گل معدنچی هفته سوم(استقلال اهواز- دقیقه۳۰) هفته هفتم(پاس همدان- دقیقه۸) هفته هشتم(داربی پایتخت- دقیقه۲۳) هفته دوازدهم(صبا- دقیقه۵۱) هفته پانزدهم(ذوب‌آهن- دقیقه۲۵) هفته شانزدهم(ابومسلم- دقیقه۱۴) هفته هجدهم(سپاهان- دقیقه۸۹) هفته بیستم(پیکان- دقیقه۶۰) هفته بیست‌ویکم(سایپا- دقیقه۹۴) و بالاخره هفته سی‌ام(ذوب‌آهن- دقیقه۵) رویید تا یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را پشت‌سر بگذارد. گل‌های مهرزاد مقابل پاس(یک)، صبا(۳)، سپاهان(۳) و سایپا(یک) روی هم هشت امتیاز به حساب پرسپولیس واریز کرد که در نوع خود جالب بود.

در سراشیبی از دوبی تا شیراز معدنچی بعد از درخشش با پرسپولیس از ابتدای لیگ ۰۸-۲۰۰۷ امارات راهی الشباب شد. مهرزاد فصل اول حضورش در لیگ اماراتی‌ها طی ۲۱بازی، ۱۵گل زد. فصل بعد برای النصر ۱۸بازی انجام داد تا ۹گل دیگر به ثمر برساند. با این حال در فصل سوم روند رو به نزولش ادامه یافت تا طی ۱۵بازی یک گل بزند و از فوتبال امارات خارج شود. این هافبک شیرازی بعد از گلی که با پیراهن الاهلی به ثمر رساند دیگر رنگ شادی گل را ندید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماركو اوكتاويو

در سراشیبی از دوبی تا شیراز معدنچی بعد از درخشش با پرسپولیس از ابتدای لیگ ۰۸-۲۰۰۷ امارات راهی الشباب شد. مهرزاد فصل اول حضورش در لیگ اماراتی‌ها طی ۲۱بازی، ۱۵گل زد. فصل بعد برای النصر ۱۸بازی انجام داد تا ۹گل دیگر به ثمر برساند. با این حال در فصل سوم روند رو به نزولش ادامه یافت تا طی ۱۵بازی یک گل بزند و از فوتبال امارات خارج شود. این هافبک شیرازی بعد از گلی که با پیراهن الاهلی به ثمر رساند دیگر رنگ شادی گل را ندید.

۶ سال گذشت

معدنچی آخرین گلش در عرصه رقابت‌های باشگاهی را ۵ سال و ۱۱ ماه و ۱۷ روز قبل به الامارات زد. مهرزاد در ایستگاه سوم لیگ ۱۰-۲۰۰۹ امارات فقط ۸ دقیقه انتظار کشید تا گل اول الاهلی را وارد دروازه الامارات کند. معدنچی پیش از آن در لیگ ۰۹-۲۰۰۸ اماراتی‌ها با پیراهن النصر ۹ گل به العین (۳) الشباب (۳) الظفره، الشارجه و الوصل‌ زده بود. * کاپیتان پرسپولیس خوزه، دیپورتی یحیی به گزارش مشرق، معدنچی بعد از حضور سه ساله در فوتبال امارات، ابتدای دهمین دوره لیگ برتر راهی استیل آذین متمول شد. با این حال طی ۱۴ بازی و ۷۶۰ دقیقه هیچ گلی برای استیل نزد.

 

معدنچی ابتدای لیگ دوازدهم دوباره به پرسپولیس برگشت و کاپیتان سرمربی پرتغالی تیم یعنی مانوئل ژوزه شد. در چهار دیدار هم وارد ترکیب اصلی شد با این حال حضور یحیی گل محمدی در راس کادر فنی پرسپولیس عاملی شد برای نشان دادن درب خروج باشگاه به معدنچی با تجربه؛ اتفاقی که برای جواد کاظمیان هم افتاد.

ورود و خروج با سرهنگ معدنچی که با فجر سپاسی مطرح شده بود در لیگ سیزدهم دوباره پیراهن این تیم را پوشید. مهرزاد ۱۴ بازی انجام داد، در شرایطی که فقط ۷ مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. با این حال ۵۶۲ دقیقه بازی نه گلی براش در برداشت و نه عاملی برای محبوبیت مجددش پیش محمود یاوری شد، و این‌طوری شد که مهرزاد با محمو یاوری وارد فوتبال شد و با او از فوتبال خارج شد. معدنچی آخرین بار جمعه ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۳ فقط ۹ دقیقه مقابل ملوان بازی کرد و این آخر راه بود. یک سال و ۵ ماه و ۲۶ روز قبل فجر ۲ گل به ملوان زده بود که مهرزاد جای مهرداد کریمیان (۸۱) وارد زمین شد. آن روز برنده نبرد اسکوچیچ و یاوری، سرهنگ ایرانی بود و البته کسی نمی‌دانست که آخرین مرتبه‌ای است که مهرزاد معدنچی‌ روی چمن سبز لیگ برتر ظاهر می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زوونیمیر بوبان

مسیر آخر؛ تایلند به گزارش مشرق، در رده ملی این هافبک شیرازی طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ شانس بازی در تیم‌ملی ایران را پیدا کرد و در ۶۳ بازی ۸ گل نیز به ثمر رساند. مهرزاد در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان ۱۹۳ دقیقه مقابل پرتغال (۶۶) آنگولا (۹۰) و مکزیک (۳۷) حضور داشت تا پر رنگ‌ترین حضورش در عرصه فوتبال ملی چاشنی جهانی داشته باشد. این بازیکن آخرین‌بار چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۸۸، ۸۴دقیقه برابر تایلند به میدان رفت تا یکی از اعضا تیمی باشد که با گل دقیقه ۹۰ جواد نکونام تایلندی‌ها را در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا شکست داد.

معدنچی آخرین گل ملی‌اش را هم چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ به سنگاپور زد. ۵ سال و ۹ ماه و پیش تیم افشین قطبی در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌ها ۳ – یک سنگاپور را شکست داد در شرایطی که گل‌های اول و آخر ایران را عقیلی و رضایی زدند و گل دوم را معدنچی (۱۲). معدنچی پیش از سنگاپور به ترتیب مقابل چین تایپه (۲گل)، بوسنی، جامائیکا (۲ گل)، سنگال و کره شمالی هم گلزنی کرده بود.

حاشیه ها

صحبت های جنجالی در مورد مرحوم اولادی

* فكر مي‌كني چرا اولادي چنين سرنوشتي پيدا كرد؟

قديمي‌ها مي‌گويند خدا كسي را از بالا به پايين نياورد. مهرداد هم فوتباليست خوبي بود، هم جواني خوش‌قلب و حساس! اين اواخر خيلي ناراحت بود، مدام مي‌گفت چرا فوتبالم در ۳۰ سالگي دارد تمام مي‌شود؟ از تيم ملي و پرسپوليس و امارات به ملوان برگشت و آنجا هم شرايط خوبي نداشت. فكر و خيال و ناراحتي باعث شد مهرداد اين اواخر افسرده شود. من واقعاً دوستش داشتم و براي اتفاقي كه افتاده، خيلي ناراحتم. خداوند به خانواده محترم اين عزيز صبر بدهد.

* دوستانش چه كمكي به او كردند؟

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ووکاش فابیانیسکی

گفتم من هم در اوج بودم اما يك‌دفعه پايم شكست و فوتبالم تمام شد ولي زندگي ادامه دارد. ما يك روز فوتباليست شديم و يك روز هم بايد خداحافظي كنيم. انسان يك روز متولد مي‌شود و يك روز هم مي‌ميرد. هميشه سعي مي‌كنم مثبت‌انديش باشم. همين كه فوتباليست حرفه‌اي شدم، در جام جهاني بازي كردم، در تيم بزرگ پرسپوليس بازي كردم و از حضور در فوتبال امارات پول خوبي به دست آوردم، باعث مي‌شود اتمام زودهنگام فوتبالم را فراموش كنم. در مدت فوتبالم ده‌ها مورد مثبت وجود دارد و يك بدشانسي، چرا بايد همه خاطرات خوبم را به خاطر يك مصدوميت ناديده بگيرم؟ جدا از اين بحث، مهرداد اولادي خيلي پسر رئوف و حساسي بود و حيف كه با يك فوتباليست نااهل دوستي كرد و…

* كدام فوتباليست؟

اسم بردن چه سودي دارد؟

* شما مدتي هم در هتل گلشهر زندگي كرديد؟

من و جواد كاظميان در يك اتاق بوديم و مهرداد با آن آقا هم‌اتاق بود.

* خاطره خاصي از آن دوران داري؟

الان تا حرف مهرداد مي‌شود، ياد خوشحالي و شادي‌اش بعد از بازي الشعب و الشباب مي‌افتم.

* چطور؟

من و علي سامره در الشعب بوديم، اولادي، كاظميان

و مبعلي در الشباب. در ليگ امارات ما به پيروزي رسيديم

و من چون با جواد و مهرداد شوخي داشتم، در پايان مسابقه

جلوي چشم‌شان حسابي شادي كردم و كري خواندم. سه

هفته بعد در جام حذفي در ضربات پنالتي به آنها باختيم. يادم

هست مهرداد ۴۰، ۵۰ متر را با سرعت دويد تا به من برسد و

جلوي من انواع شادي‌ها را انجام داد. از كله معلق زدن گرفته

تا انجام حركات موزون. خدا رحمتش كند و روحش شاد.

* آخر نگفتي آن فوتباليست نااهل چه كسي است؟

كسي كه در زمين هر كاري انجام مي‌دهد، ببينيد در خلوت

چه كارهايي مي‌كند. او ديگر فوتبالش تمام شده و حرف زدن

درباره‌اش چه سودي دارد؟

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مهرزاد معدنچی
4.3/5 - (26 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه