بیوگرافی ناصر رزازی

6 سال پیش
4.4/5 - (105 امتیاز)

بیوگرافی ناصر رزازی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

ناصر رزازی (به کردی: ناسر ڕه‌زازی) (زادهٔ ۳۰ خرداد ۱۳۳۴، سنندج) خواننده، شاعر و نویسنده کرد اهل ایران است.

زندگینامه ناصر رزازی

بیوگرافی ناصر رزازی

وی علاوه بر کار خوانندگی به تدریس زبان کردی و ترجمه و تألیف نیز می‌پردازد. وی بیشتر زندگی خود را در خارج از ایران و در کشورهای سوئد و عراق گذراند.

آغاز کار هنری

 

حاشیه ها

تولد ناصر رزازی
ناصر محمدصالح (رزازی) در سال ۱۳۳۴ خورشیدی در محلهٔ «کانی کمیز» سنندج متولد شد.

فرزندان ناصر رزازی
وی دو فرزند پسر به نام‌های ماردین و کاردو و یک دختر به نام دلنیا دارد. دلنیا رزازی دختر او نیز در عرصهٔ خوانندگی مشغول فعالیت هنری است.

همسر ناصر رزازی
مرضیه فریقی همسر ناصر رزازی در تابستان ۲۰۰۴ در یک سانحهٔ پزشکی درگذشت. یک سال پس از آن با زنی به نام «ایران» ازدواج کرد که همچون همسر نخستش اهل مریوان است.

طرفداری ناصر رزازی
رزازی در اوایل انقلاب اسلامی ایران یکی از پیشمرگهای حزب کومله کردستان بود و به همراه نیروهای نظامی این حزب (نجم‌الدین غلامی) به عراق رفت. بعد از آن با ناآرام‌شدن عراق به کمک کردها و پیشمرگه‌های حزب کومله شتافت. از بزرگترین پیروان او می توان اسماعیل سردشتی را نام برد.

صدور مجوز برای آلبوم چیاوان ناصر رزازی
در ۲۳ دی ۱۳۹۳، آلبوم مشترک ناصر رزازی و زکریا یوسفی به نام چیاوان از سوی شرکت آوای ماد در تهران با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. صدور این مجوز و انتشار این آلبوم در شرایطی که رزازی سابقهٔ عضویت در حزب کوملهٔ کردستان را دارد و بارها علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران با رسانه‌ها گفتگو کرده‌است، سبب واکنش‌های متفاوتی در میان رسانه‌ها شد. محمدحسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی خبری، مبنای صدور مجوز برای آثار موسیقی را محتوای اثر اعلام کرد و نه اندیشه‌ها، رفتارها و گذشتهٔ افراد. با وجود این، او اعلام کرد از طریق مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد موضوع را پیگیری خواهد کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریم قربانی

فعالیت های هنری ناصر رزازی

آلبوم‌ها:
۱۹۷۶ – کوردستان
۱۹۷۹ – دێوانه خۆم
۱۹۸۲ – گۆمه‌شین
۱۹۸۳ – مه‌لول گیان
۱۹۸۴ – له گوڵان
۱۹۸۸ – هه‌ڵه‌بجه
۱۹۹۳ – ڕه‌زیانه
۱۹۹۴ – نیاز
۱۹۹۵ – به پیرۆز
۱۹۹۶ – خه‌می نان
۲۰۰۰ – کرماشان
۲۰۱۰ – ئێواره‌یه
۲۰۱۲ – بیره‌وه‌ری
۲۰۱۴ – چیاوان
۲۰۱۶ – گلباران (کار مشترک با فرید فرج‌پوری)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی ناصر رزازی
4.4/5 - (105 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • انور
    5 سال پیش

    بی شک ناصر رزازی بی نظیرترین خواننده کرد بوده و طی سالیان گذشته ایشان کمک بزرگی به موسیقی کردی نموده است.او با آهنگ های سرپاشور و هیجان شنونده را به شور و هیجان وادار می کند حتی برای کسی که زبان زیبای کردی را نفهمد باز صدایش سرشار از وجد است.درود بر او پاینده بماند و ماندگار