بیوگرافی ارژنگ سیفی زاده

6 سال پیش
عکس اینستاگرام ارژنگ سیفی زاده
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی ارژنگ سیفی زاده همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

ارژنگ سیفی زاده (۲۵ تیر ۱۳۶۲)، خواننده، آهنگساز، نوازنده و تنظیم کننده اهل ایران است.

زندگینامه ارژنگ سیفی زاده

بیوگرافی ارژنگ سیفی زاده

مادرش معصومه مهرعلی خواننده و مدرس آواز، پدر وی «محمدحسین سیفی زاده» (آوازخوان)، و خواهر او «سارنگ سیفی زاده» (خواننده) می‌باشند.

آغاز کار هنری

در پنج سالگی تنبک را نزد معلم عالیقدر این فن شادروان استاد ناصر فرهنگفر آموخت. در هفت سالگی تار را به آموزگاری هنرمند چیره‌دست و مهربان آقای داوود آزاد، مشق کرد؛ و به سال ۱۳۷۳ یعنی زمانی که استاد حسین علیزاده مدیریت هنرستان موسیقی را عهده‌دار شدند در آن مدرسه به تحصیل مشغول شد و فراگیری موسیقی و تار را در آنجا با معلمین آن مدرسه آقایان محمدرضا ابراهیمی و فریبرز عزیزی ادامه داد. در دوره دانشگاه ردیف عالی را نزد هنرمند ارزنده، استاد محسن نفر پی گرفت. طی این سال‌ها آواز و تلفیق شعر و موسیقی را نزد پدر خویش پیجو بود.

حاشیه ها

خانواده ارژنگ سیفی زاده
ارژنگ سیفی زاده نوازنده تار و سه تار به سال ۲۵ تیر ماه ۱۳۶۲ در تهران و خانواده ای که همگی پای در راه موسیقی داشتند چشم به جهان گشود.پدرش “محمد حسین سیفی زاده” که عمر خویش بر سر شعر و آوازه کرده و مادرش معصومه مهرعلی از خوانندگان و مدرسان این رشته که خود از شاگردان محمود کریمی و محمدرضا شجریان است، می‌باشد. بالندگی او در محیطی پر از شعر و موسیقی آغاز شد.

گروه وصال ارژنگ سیفی زاده
گروه وصال را در سال ۱۳۷۹ تأسیس و چند پروژه موسیقی را به همراهی این دوستان جوان در ایران و خارج از ایران به انجام رسانید. با گروه‌های مختلف موسیقی همکاری داشته و در کنسرت‌هایشان درخشیده‌است. او تا امروز با اتکا به نظر و مواهب یزدانی در کنف راهنمایی‌های استادان بزرگ موسیقی بوده و به تعالی روح هنری خویش پرداخته‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیلن مینت

اولین آلبوم بدون کلام ارژنگ سیفی زاده
اولین آلبوم بدون کلام او با نام نغمه ساز، ضربه آغاز که طرحی است بر اساس موسیقی ردیفی و اصیل ایرانی که ساختار قطعاتش بر مبنای دامنهٔ امکانات دو ساز (تمبک و تار) فراهم آمده‌است ر در فروردین ۱۳۸۶منتشر کرد.

اولین آلبوم خوانندگی ارژنگ سیفی زاده
اولین آلبومی که در آن به عنوان خواننده حضور دارد برگ،بازیچه باد با آهنگسازی وآواز ارژنگ سیفی زاده در سال ۱۳۸۹ منتشر شد که شامل ۱۱ قطعه براساس اشعاری از شاعرانی چون مولانا، بیدل دهلوی، کلیم کاشانی و محمدحسین شهریار است که با آواز ارژنگ سیفی زاده به اجرا درآمده است.

هم خوانی ارژنگ سیفی زاده
وی همچنین در آلبوم کونه هه وار با همخوانی سارنگ سیفی زاده بعنوان سرپرست و آهنگساز حضور داشت. این آلبوم شامل ۸ قطعه است که تماماً به زبان کردی اجرا شده‌است.

آخرین آلبوم ارژنگ سیفی زاده
آخرین آلبوم منتشر شده از وی اثر مشترک «ارژنگ سیفی زاده» و نوید افقه, از دور تا دیر نام دارد که بعد از «نغمه ی ساز ضربه ی آغاز» دوباره شاهد همکاری «ارژنگ سیفی زاده» و «نوید افقه» بودیم. از این دو هنرمند پیشتر آثار بسیاری از جمله «آفرینش»، «شبی در قونیه» و «برگ بازیچه ی باد» شنیده ایم.

فعالیت های هنری ارژنگ سیفی زاده

آلبوم‌ها:
ناله شکینه
نغمه ساز ضربه آغاز
برگ بازیچه باد
از دور تا دیر
کونه هه وار
ذوق پرواز
ویر
در پس پرده شب
سوار مانده

فستیوال‌ها:
حضور ارژنگ سیفی زاده در بزرگترین فستیوال بین‌المللی سوئد

کنسرت ها:
کنسرت ارژنگ سیفی زاده، گروه وصال و علیرضا قربانی در باغ عفیف آباد شیراز
اجرای کنسرت موسیقی ایرانی”در پس پرده شب” با هنرمندی گروه راستان

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ادوارد آرتمیف
عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی ارژنگ سیفی زاده
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه