بیوگرافی شاهرخ شاهید

6 سال پیش
عکس اینستاگرام شاهرخ شاهید
4.4/5 - (490 امتیاز)

بیوگرافی شاهرخ شاهید همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

شاهرخ شاهید (زاده ۱۰ آذر ۱۳۳۲) خواننده ایرانی است.

زندگینامه شاهرخ شاهید

بیوگرافی شاهرخ شاهید

شاهرخ دهم آذر ماه ۱۳۳۲ در شهر تهران به دنیا آمد. پدرش عیسی و مادرش نرگس نام داشت.

آغاز کار هنری

وی در سن ۱۲ سالگی فعالیت هنری خود را در برنامه کودک رادیو ایران واقع در میدان ارک آغاز نمود و کماکان در همان سال‌ها به تشویق پدرش و توسط وی برای فراگیری ردیفهای موسیقی ایرانی در کلاس استاد مهرتاش به مدت ۱۰ سال شرکت نمود.

حاشیه ها

شاگردی استاد مهرتاش شاهرخ شاهید
استاد مهرتاش تنها کسانی را نزد خود می‌پذیرفت که استعداد خواندن آواز ایرانی را می‌داشتند. در کلاس آواز، استاد مهرتاش از یکی از هنر آموزانش که بزرگ و سرمشق کلاس نیز بود یعنی استاد محمدرضا شجریان می‌خواست تا گوشه‌ای از یک دستگاه را شروع کند تا کم‌کم به شاگردان کم سن و سال‌تر کلاس از جمله شاهرخ برسد.

استخدام تالار رودکی شاهرخ شاهید
شاهرخ در سن ۱۲ سالگی به استخدام تالار رودکی تهران و گروه کر ملی ایران که توسط آلفرد مالرویان رهبری می‌شد و همچنین در اپرا مشغول به فعالیت هنری شد.

تنهایی شاهرخ شاهید
شاهرخ در سن ۱۱ سالگی مادر جوانش را در بستر بیماری از دست می‌دهد و سه سال بعد نیز پدر نیز مرحوم می‌شود. شاهرخ در همان دوران نوجوانی در دامان خواهر نه چندان بزرگتر خود تربیت و پرورش یافت.

اساتید شاهرخ شاهید
از سن نوجوانی فراگیری نت و سلفژ را آغاز کرد و زیر نظر استاد پورتراب در هنرستان ملی موسیقی ایران آموزش دید همچنین به مدت ۵ سال زیر نظر استاد کازاتو که معلم لوچیانو پاوراتی خواننده معروف اپرای جهان بودند آموزش اپرا دید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مریم روح‌پرور

صدای شاهرخ شاهید
شاهرخ که یکی از سولیست‌های موسیقی اپرا می‌باشد و صدای او نیز تنور باریتون (زیر یا نازک و بم یاکلفت) است قطعات بزرگ دنیا را توسط سلیست‌های بزرگ دنیا که به ایران دعوت می‌شدند در فرهنگ و هنر اجرا کرد.

موسیقی پاپ شاهرخ شاهید
شاهرخ در سن ۱۴ سالگی ترانه دوستت دارم را به دنیای موسیقی پاپ ارائه داد که مورد تشویق و حمایت جوانان و مردم قرار گرفت، نام دومین ترانه وی «شبا بی تو» و بعدی نیز «راه بیفت» نام داشت و در سریال «غریبه» ترانه‌ای به همین نام اجرا کرد که به مدت ۲ سال هر شب از شبکه یک تلویزیون ملی ایران پخش می‌شد و بدین ترتیب با استقبال مردم از ترانه‌هایش، وی در همان سنین جوانی به یکی از خوانندگان مطرح موسیقی ایران تبدیل شد.

زندگی در تهران شاهرخ شاهید
محل زندگی شاهرخ اطراف خیابان نواب و میدان محمد رضا شاه سابق یعنی شمال غربی تهران بود و در دبستان بامشاد و دبیرستان مروی تحصیل نمود و تحصیلات موسیقی خود را در تالار رودکی و تئاتر جامعه باربد گذرانید و همین‌طور معلم خصوصی آواز نیز به منزلشان می‌آمد.

ورزش شاهرخ شاهید
وی در کنار تحصیل و فراگیری آواز و موسیقی به ورزش بوکس نیز بسیار علاقه‌مند بود و به باشگاه بوکس نیز جهت تمرین در این رشته می‌رفت تا جائی که در سن ۱۸ سالگی در مسابقات بوکس قهرمانی کشور شرکت نمود و به دو دلیل که یکی ناداوری در مسابقات و دیگری تأثیر منفی ضربات این ورزش بر روی صدایشان، این ورزش را ترک نمود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جعفر بزرگی

سفر به آمریکا شاهرخ شاهید
شاهرخ در سال ۱۹۷۵ جهت ادامه تحصیل موسیقی و فعالیت در ارکستر فلارمونیک شهر لس آنجلس به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد وی پس از ویگن دومین هنرمند آوازخوان مقیم لس آنجلس می‌بود.

آغاز انقلاب ایران و شاهرخ شاهید
شاهرخ در هنگام آغاز انقلاب ۱۳۵۷، به ایران بازمی‌گردد تا در کنار خانواده خود باشد و شب قبل از ورود روح الله خمینی به ایران، به ایالات متحده نقل مکان می‌کند.

فعالیت هنری در آمریکا شاهرخ شاهید
شاهرخ در شهر لس آنجلس، با گرفتاری فراوان کار حرفه‌ای خود یعنی موسیقی و آواز را دوباره ادامه می‌دهد و با گروه موسیقی اصیل ایرانی به نام عشاق آلبوم عشاق ۲، که از کارهای جاویدان عارف قزوینی می‌باشد را ارائه می‌دهد و بعد نیز آلبوم عتیقه، من و تو، عروسی، ماه شب چهارده، عروسک شکستنی، لعبت، آهو، کاکلی، خونه، عریضه و چهار یا پنج آلبوم مشترک به همراهی خوانندگانی همچون ابی و شهرام صولتی و مسعود فردمنش به نامهای: هیچ‌کجا ایران نمیشه، شاه گل، حکایت چهارم و… را ارائه می‌دهند. همچنین دو آلبوم از ترانه‌هایی که در ایران خوانده بودند نیز به نام‌های کولی و غروب را دوباره ارائه می‌دهد که بیشتر آهنکهای این آلبوم‌ها توسط شاهرخ ساخته شده‌است.

ازدواج شاهرخ شاهید
شاهرخ در شهر فرشتگان ازدواج می‌کند و حاصل این ازدواج دختری به نام ملودی است.

علایق شاهرخ شاهید
شاهرخ در اوایل ورود به ایالات متحده، جهت ضبط آلبوم‌هایش تصمیم به تأسیس یک استودیو در محل زندگیش گرفت که نام استودیو ملودی نام دارد. یکی از صداهای مورد علاقه شاهرخ در موسیقی اصیل ایرانی، صدای استاد شجریان و در موسیقی پاپ، صدای شادروان فرهاد مهراد و از فعالیت‌های مورد علاقه شاهرخ تنظیم و ضبط موسیقی در استودیو و پرورش گل و نگهداری از پرندگان و گربه در حیاط منزلش است. شاهرخ همچنان به فعالیت خود در زمینه موسیقی ادامه داده و بیشتر شعر و آهنگ‌های اخیر خود را از موزیسین‌های داخل ایران انتخاب می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهاد قائمیان

فعالیت های هنری شاهرخ شاهید

آلبوم‌ها:
ماه شب چهارده (۱۳۷۱)
آهو (۱۳۷۳)
کولی (۱۳۶۲)
کاکلی (۱۳۷۷)
غروب (۱۳۶۷)
غریبه (۱۳۵۸)
عروسی (۱۳۶۴)
علی (۱۳۷۰)
عروسک شکستنی (۱۳۷۲)
لعبت (۱۳۷۵)
ترانه باران ۱ (۱۳۸۵)
من و تو (۱۳۶۶)
گروه عشاق ۲ (۱۳۶۵)
خونه (۱۳۷۹)
عریضه (۱۳۸۰)
دنس میکس (۱۳۸۲)
بهترین‌های شاهرخ (۱۳۷۴)
بچه‌های ایران (۱۳۶۳)
یادنامه (۱۳۵۶)
عتیقه (۱۳۶۹)
آلونک (۱۳۵۷)

آلبوم‌های مشترک:
هیچ کجا ایران نمیشه (با ابی و شهرام شب پره) (۱۳۵۹)
شاه گل (با ابی و شهرام صولتی) (۱۳۷۰)
حکایت چهارم (با مسعود فردمنش) (۱۳۷۶)

تک‌آهنگ‌ها:
نمیشه ۱۳۸۹
رسوای زمانه ۱۳۹۰
زیبای خفته ۱۳۹۱
کاردلم ۱۳۹۱
شما ۱۳۹۲
قصه‌های من ۱۳۹۲
آغوش ۱۳۹۲
زیبا ۱۳۹۳
کی گفته ۱۳۹۳
حظ کردم ۱۳۹۳
خیال نکن ۱۳۹۳
دل مابین ۱۳۹۳
دنیای بی قانون ۱۳۹۳
دلداده ۱۳۹۳
دلشوره ۱۳۹۳
غریب ۱۳۹۴
چتر ۱۳۹۴
اندوه ۱۳۹۴
خوابم نمیبره ۱۳۹۵
خوشحال ۱۳۹۵
آرامش ۱۳۹۵
عاشق ۱۳۹۶
بخوای نخوای ۱۳۹۶
همزاد ۱۳۹۶
زاینده رود ۱۳۹۶

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی شاهرخ شاهید
4.4/5 - (490 امتیاز)
13
برچسب ها :

دیدگاه شما

13 دیدگاه

  • جلال نعمتی پارس
    5 سال پیش

    نمیدونم چطور بگم من عمری با اهنگاش سر کردم نوجوانی جوانی هنوز ۳۵سالمه هروقت میشنوم میگم دت گرم .ممنون بخاطر این هم شور وعشق…از دور میبوسمت

  • علی
    5 سال پیش

    اهنگهای قبل تنقلاب شاهرخ با وجود انکه خیلی هم زیاد نیستهم از نظر اهنگسازی هم تنظیم.وهم صدای خوب شاهرخ وهم ترانه ها واقعا بسیار زیبایت.وباوجودیکه بیشتر از سازهای غربی استفاده شده مثا اهنگ خوبه من حس میکنم .بوی خوب دستاتو.
    در اوازشوشتری که ازمشتقات دستگاه شور هست خوانده شده وبسیار بسیار زیباست.همینطور اهنگهای دیگر قبل انقلابش.اما به اعتقاد بنده که خودم ساز تار سالهایی است میزنم.بعد انقلاب کاملا سبکش رو عوض کرد.هم ترانه ها هم سازها سازهای الکترونیکی وکیبورد شدند.خصوصا اهنگهای اوایلی که به انریکا رفت شاد شدند انگار این شاهرخ ان شاهرخ قبل انقلاب دیگه نبود.دلیلشو نمیدونم.ولی میدونم اگر انقلاب نمیشد وبه همون سبک پاپ سنتی ادامه میداد با ان صدای زیبا وتسلط بر گوشه های اوازی ایران اینده ای بسیار درخشان داشت

  • پرویز
    5 سال پیش

    من با وجود چنین خوانندگانی به ایرانی بودنم افتخار میکنم.

  • بهروز
    4 سال پیش

    شاهرخ هنرمندی است که موسیقی را به معنای واقعی درک میکندوصدای خاص و دلنوازی دارد آهنگهای پر از احساس او واقعا عالی وبی نقص هستش من واقعا عاشق صدای ایشون هستم لایک داری شاهرخ عزیز

  • Hamid
    4 سال پیش

    شاهرخ یه انسان دردمند و روشنفکر سیاسی هست

  • ارش سلطانی
    4 سال پیش

    شاهرخ.همیشه در کودک درون من صدایی ماندگار دارد .و با شنیدن صدای این خواننده من به نوجوانیم سیر میکنم.مخصوصا اهنگ .بذار که توفانی بشه .هوای این خونه غارت شدمون

  • امید
    3 سال پیش

    شاهرخ بی شک یکی از ده خواننده ی برتر ایران است که تقریبا همه نوع سبکی در کارنامه خود دارد و در اجرای همه ی سبک ها موفق بوده و صدایش و آهنگ هایش بعد از انقلاب بهتر و زیبا تر شدند و صدای پخته تری پیدا کرد… شاهرخ همیشه شاهرخ بوده و هست بسیاری از شاهکارهای شاهرخ بعد از انقلاب اجرا شده مثل برج عاج و آلبوم عشاق و گلدسته و آهو و ای عشق و بسلامت و چاووشی یا مثلا پرستش در آلبوم خونه و ترانه فکر راحت در آلبوم ترانه باران در تک آهنگ ها ترانه های نمیشه و کی گفته توی چشمات شب یلداست… واقعا بی نظیره دمتون گرم

  • احمدکرمی
    2 سال پیش

    شاهرخ جان دلم میگیره ازاینکه میبینم شما پیر شدین😭مگع دنیا میتونه مثل تو وستار دوباره بیاره؟! ازت ممنونم بخاطر تموم لحظات زیبایی ک برامون ساختی

  • احمد کرمی
    2 سال پیش

    یه روزی ازتو پنجره سرک کشیدی بمن تابیدی
    مثل خورشید اومدی شب وشکستی دلم روبردی
    چادری ازسکه عشق روشب کشیدی منوخریدی

    شاهکاری شاهرخ دیدنت تو کنسرت برای من وما محاله اما بدون دوستت داریم استاد اواز ایران زمین😭😭😭😭😭😭🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

  • احمد کرمی
    2 سال پیش

    یه روزی از تو پنجره سرک کشیدی ،بمن تابیدی

    مثل یه خورشید امدی شب شکستی ، بمن رسیدی

    ترمه ای ازنورسحرهدیه اوردی ،دلمروبردی

    چادری از سکه عشق رو شب کشیدی ،منو خریدی

    میپیچه توی کوچه ها عطر گل محمدی

    همسایه ها خبرمید ن به این غریبه سرزدی

    بازم تو ازراه امدی ،تو امدی خوش امدی

    ماهی پولک طلا بردی منو به قصه ها

    پیچیده توی خونه ها قصه عشق ما دوتا

    شاهکاری استاد به احترام تموم زحماتت ک برای ساختن موسیقی شرقی ایرانی کشیدی

  • ونوس
    1 سال پیش

    من آهنگ غریبه رو که برای سریال غریبه خونده بودن همیشه تو ذهنم داشتم و زمزمه میکردم تکه هاییش رو و الان دارم تصنیف خوانی با مربی تمرین میکنم یادم افتاد این آهنگ نوستالژیمو حتماً کار کنم این بار …، خاطره جالبیه برام

  • نسترن
    1 سال پیش

    فقط میتونم بگه شاهرخ موسیقی رو تو بطن وجودش داره.. صدا معرکه… احساس معرکه.. انسانیت بیست .. شخصیت بیست… بهترین ها نثار تو

  • رضا
    1 سال پیش

    شاهرخ عزیزم انشالله سلامتی خودت را مجدد بدست بیاری
    بر سرطان غلبه کن عشقم