بیوگرافی فیلیپه اسکولاری

6 سال پیش
بیوگرافی فیلیپه اسکولاری
4.3/5 - (11 امتیاز)

بیوگرافی فیلیپه اسکولاری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

لوییز فیلیپه اسکولاری (به پرتغالی: Luiz Felipe Scolari) (زاده ۹ نوامبر ۱۹۴۸ -پاسو فاندو) بازیکن سابق فوتبال و سرمربی برزیلی است.

 

زندگینامه فیلیپه اسکولاری

بیوگرافی فیلیپه اسکولاری

فعالیت ورزشی

اسکولاری سابقه مربی‌گری در تیم ملی فوتبال برزیل، تیم ملی فوتبال پرتغال و چلسی را دارد. آخرین تیمی که سرمربی‌گری آن را برعهده داشت گوانگژو چین بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ بود؛ که با این تیم ۳ قهرمانی سوپرلیگ چین، ۱ قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، ۱ قهرمانی جام حذفی چین و ۲ قهرمانی سوپرجام چین راکسب کرد. و در مجموع تمام دوران مربی‌گری خود ۱۹ جام با تیم‌های مختلف کسب کرده‌است که مهمترین آنها قهرمانی درجام جهانی ۲۰۰۲ همراه با برزیل است.

شکست سنگین مقابل آلمان

لوییس فیلیپه اسکولاری در جام جهانی برزیل روی نیمکت تیم ملی این کشور نشست تا بتواند مانند سال ۲۰۰۲ قهرمانی در جام جهانی را برای برزیل به ارمغان بیاورد ولی در نیمه نهایی با نتیجه دور از انتظار ۷ بر یک برابر آلمان شکست خورد.

اسکولاری درباره انتقادها از نتیجه در نیمه نهایی برزیل و یادآوری آن شکست گفت: اگر هر کس من را به تنهایی مقصر شکست برابر آلمان در نیمه نهایی می داند، پس من هم به تنهایی مسئول قهرمانی برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ بودم. مسئول این شکست سنگین نبودم. همان کسی بودم که سال ۲۰۰۲ توانست قهرمانی در جام جهانی را کسب کند. بعد از جام جهانی برزیل پنج قهرمانی کسب کردم و خیلی طبیعی مربیگری می کنم. به نظرم این عادلانه نیست که من به تنهایی مقصر باخت ۷ بر یک برابر آلمان قلمداد شوم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اوزه بیو

اسکولاری ادامه داد: قبل از دیدار نیمه نهایی برابر آلمان فرق زیادی بین برزیل و آلمان نبود. کارمان را در جام جهانی خیلی خوب جلو برده بودیم و به خوبی توانستیم کلمبیا را شکست بدهیم و حذف کنیم. آن دیدار شرایط خاص خود را داشت و همه چیز انگار مثل یک فیم سینمایی پیش می رفت و ما نقشی در آن نداشتیم. کارمان را به خوبی انجام دادیم ولی به یکباره همه چز برای ما به بدترین شکل تمام شد. مطمئن هستم ۲ هزار سال دیگر طول می کشد که چنین نتیجه ای به دست بیاید.

اسکولاری بعد از جدایی از تیم ملی برزیل توانست دو قهرمانی در لیگ چین و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را با گوانگژو کسب کند.

برزیل در حال حاضر در صدر جدول انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی قرار دارد و در آستانه قطعی کردن صعود زودهنگام به جام جهانی است. برزیل تنها کشوری است که در تمام ادوار جام جهانی حاضر بوده است.

شایعه حضور در تراکتورسازی

محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز اولین کار مهم خود در این باشگاه را انتخاب یک سرمربی درجه یک در سطح فوتبال جهان اعلام کرده است. به دنبال این ادعا، هر روز شاهد مطرح شدن نام یک مربی مطرح فوتبال دنیا هستیم. مطرح شدن نام این مربیان تنها در حد گمانه زنی بوده و تا کنون هیچ خبر رسمی در مورد مذاکره باشگاه با هیچ کدام از مربیان مطرح شده منتشر نشده است.

در همین تب و تاب منابع آگاه از آغاز مذاکره تراکتوری ها با لوئیز فیلیپه اسکولاری، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال برزیل خبر می دهند. این در حالی است که زنوزی در صحبت های خود اعلام کرده بود که مربی آینده تراکتورسازی ملیتی اروپایی یا امریکای جنوبی خواهد داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محسن کریمی

لازم به ذکر است که لوئیز فیلیپه اسکولاری در کارنامه مربیگری خود قهرمانی با تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ را به عنوان درخشان ترین اتفاق دارد.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

Al Qadisiya
Kuwait Emir Cup: 1989

Criciúma
Copa do Brasil: 1991

Grêmio
Campeonato Brasileiro Série A: 1996

Copa do Brasil: 1994
Campeonato Gaúcho: 1987, 1995, 1996
Copa Libertadores: 1995
Recopa Sudamericana: 1996

Palmeiras
Copa do Brasil: 1998, 2012
Copa Mercosur: 1998
Copa Libertadores: 1999
Torneio Rio-São Paulo: 2000

Cruzeiro
Copa Sul-Minas: 2001
Bunyodkor
Uzbek League: 2009

Guangzhou Evergrande
Chinese Super League: 2015, 2016, 2017
AFC Champions League: 2015
Chinese FA Cup: 2016
Chinese FA Super Cup: 2016, 2017

ملی

کویت

Arabian Gulf Cup: 1990

برزیل

FIFA World Cup: 2002
FIFA Confederations Cup: 2013

پرتغال

Euro 2004: Runner up

شخصی

South American Coach of the Year: 1999, 2002
IFFHS World’s Best National Coach: 2003
Chinese Football Association Coach of the Year: 2015, 2016

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فیلیپه اسکولاری
4.3/5 - (11 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه