بیوگرافی کلارنس سیدورف

6 سال پیش
بیوگرافی کلارنس سیدورف
4.4/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی کلارنس سیدورف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کلارنس کلاید سیدورف بازیکن فوتبال پیشین و سرمربی فوتبال اهل سورینام با تابعیت هلندی است. وی که به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های نسل خودش شناخته می‌شود، توسط پله در فهرست فیفا ۱۰۰ قرار گرفت.

زندگینامه کلارنس سیدورف

بیوگرافی کلارنس سیدورف

 

فعالیت ورزشی

وی سابقه حضور در تیم‌های آژاکس، سمپدوریا، رئال مادرید، اینتر میلان، میلان و بوتافوگو را در کارنامه دارد. شوت‌های سرکش و پاس‌های دقیق از مهارت‌های منحصر به فرد این بازیکن بود که حتی در پایان دوران فوتبال خود، این توانایی‌ها را حفظ کرد. او از جمله بازیکنانی بود که در طول دوران بازیگری کم افت و خیز ظاهر شد و از ثبات کیفی بالایی برخوردار بود. او بازیکنی کم حاشیه و با اخلاق به حساب می‌آمد که معمولاً برای مربیان خود مهره کارگشایی محسوب می‌شد.

سیدورف برای تیم ملی فوتبال هلند ۸۷ بازی انجام داده و موفق شده که در بازی‌های ملی ۱۱ گل به ثمر برساند.

دوران باشگاهی
آژاکس
سیدورف که از دستاوردهای آکادمی آژاکس بود فوتبالش را در اوایل ۱۹۹۰ در آژاکس و بعنوان هافبک راست آغاز کرد. او نخستین بازی حرفه ایش را در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۹۲ برابر خرونینگن و در حالی که تنها ۱۶ سال و ۲۴۲ روز سن داشت انجام داد، که این امر او را جوانترین بازیکن تاریخ آژاکس کرد.[ او در فصل ۹۴–۱۹۹۳ که دومین فصل حضورش در آژاکس بود، خودش را به سرعت در ترکیب اصلی آژاکس زیر نظر لوئی فان خال تثبیت کرد و به این باشگاه کمک کرد که بتواند برنده سه‌گانهٔ داخلی که شامل اردویسه، جام حذفی فوتبال هلند و سوپر جام فوتبال هلند بود، شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عمر السومه

در فصل بعد او به آژاکس کمک کرد تا قهرمان پیاپی اردویسه و سوپر جام در کنار به دست آوردن چهارمین قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا پس از شکست دادن میلان در فینال شود. گل دیر هنگام پاتریک کلایورت در فینال مایه پیروزی آژاکس برابر غول ایتالیا شد. در آژاکس او عضو گروه د کابل به همراه ادگار داویدس پاتریک کلایورت و بعد تر وینستون بوگارد و مایکل ریزیگر بود؛ این دوستی‌ها در جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶ نیز ادامه یافت.

سمپدوریا
پس از موفقیت‌های اروپایی، سیدورف با آژاکس تمدید نکرد و با قراردادی یک ساله به سمپدوریا در سری آ ایتالیا پیوست. در حالی که او از کسب جام با باشگاه جدیدش نافرجام بود، ۳۴ بار به میدان رفت و توانست ۳ گل بزند و به تیمش در کسب رتبهٔ هشتم کمک کند. با این حال او توانست فرمش را به مانند گذشته در آژاکس حفظ کند و در پایان فصل به رئال مادرید در لا لیگا اسپانیا انتقال یابد.

رئال مادرید
سیدورف در سال ۱۹۹۶ به رئال مادرید پیوست، جاییکه او در ۳ فصل اول حضورش تقریباً همیشه یکی از بازیکنان اصلی سفید پوشان بود. در نخستین فصل، او به مادرید کمک کرد تا بتواند بار دیگر عنوان قهرمانی لالیگا را کسب کنند، در حالی که در دومین فصل، (۹۸–۱۹۹۷)، او نقش عمده‌ای را در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا که با شکست ۱–۰ یوونتوس در فینال به دست آمد ایفا کرد که این عنوان دومین عنوان قهرمانی چمپیونز لیگ سیدورف هم بود.

اینتر میلان
در ۲۴ دسامبر ۱۹۹۹، سیدورف با مبلغ ۲۳/۳۵ میلیون دلار به اینتر پیوست. با وجود کمک به تیمش برای رسیدن به فینال کوپا ایتالیا، باخت در ۲–۱ مجموع رفت و برگشت برابر لاتزیو باعث شد نتواند هیچ عنوان قهرمانی را برای اینتر به ارمغان بیاورد. با این وجود او به دلیل دو سوپر گلی که در تاریخ ۹ مارس ۲۰۰۲ در تساوی ۲–۲ برابر یوونتوس به ثمر رساند همیشه در اذهان هواداران اینتر قرار خواهد داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارک یانکولوفسکی

میلان

پس از سپری کردن دو سال با اینتر، در سال ۲۰۰۲ در ازای فرانچسکو کوکو از اینتر به میلان، رقیب همشهری اینتر پیوست.

او در سال ۲۰۰۳ به همراه میلان قهرمانی کوپا ایتالیا را کسب کند، عنوانی که میلان پس از ۲۶ سال دوباره به دست آورد. در همین فصل سیدورف توانست سومین مدال لیگ قهرمانان اروپا را به گردن بیندازد تا اولین بازیکنی باشد که توانسته با سه تیم مختلف این عنوان را کسب کند. در این فینال تمام ایتالیایی بین میلان و یوونتوس، پس از تساوی ۰–۰ در ۱۲۰ دقیقه، در حالی که سیدورف نتوانست پنالتی خودش را به گل تبدیل کند، میلان توانست در ضربات پنالتی یوونتوس را شکت دهد. در ادامه در فصل ۰۴–۲۰۰۳ سیدورف نقش مهمی را در قهرمانی میلان در سری آ داشت. این عنوان همچنین چهارمین عنوان سیدورف در لیگهای باشگاهی پس از دو قهرمانی با آژاکس و یک قهرمانی با رئال مادرید بود.

زندگی شخصی

سیدورف زادهٔ پاراماریبو سورینام است.

او در ۲ سالگی به همراه خانواده اش به آلمیره در استان فلیوولاند هلند مهاجرت کرد. او از یک خانوادهٔ کاملاً فوتبالی است. برادران او چدریک، رملی و یورگن، پسر عمویش استفانو و برادر زنش رجیلیو همگی بازیکنان فوتبال حرفه‌ای هستند و همچنین پدرش یوهان مدیر برنامهٔ بازیکنان است. کلارنس فوتبالش را از ۶ سالگی در تیم‌های آماتور محلی شروع کرد کمی بعد گروه استعدادیابی به نام Urgent Scoutingteam که توسط یوهان کرایف بنا شده و در خدمت آژاکس بودند او را کشف کردند؛ این گروه بازیکنانی دیگر از جمله فرانک و رونالد دی بوئر، ادگار داویدس، راب ویچخه و پاتریک کلایورت را نیز یافته بودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجتبی شیری

سیدورف قادر به صحبت کردن ۶ زبان است:

هلندی، انگلیسی، ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی و اسرانان. او به عنوان شخصی معنوی، باهوش و ماهر در صحبت در فوتبال شناخته می‌شود و در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که در حال تحصیل در دانشگاه معتبر بوکونی برای کسب مدرک کارشناسی ارشد رشته بازرگانی است؛ به همین هنگام بازی در میلان لقب il professor (به معنای پروفسور) را از آن خود کرد. او با زنی برزیلی به نام لوویانا ازدواج کرده که مالک رستورانی در میلان است. این زوج ۴ فرزند دارند.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

آژاکس
لیگ برتر فوتبال هلند (۲):۹۴–۱۹۹۳، ۹۵–۱۹۹۴
جام حذفی فوتبال هلند (۱): ۹۳–۱۹۹۲
سوپر جام فوتبال هلند (۱): ۱۹۹۳
لیگ قهرمانان اروپا (۱): ۹۵–۱۹۹۴

رئال مادرید
لا لیگا (۱): ۹۷–۱۹۹۶

سوپر جام فوتبال اسپانیا (۱): ۱۹۹۷
لیگ قهرمانان اروپا (۱): ۹۸–۱۹۹۷
جام بین قاره‌ای (فوتبال) (۱): ۱۹۸۸

میلان
سری آ (۲): ۰۴–۲۰۰۳، ۱۱–۲۰۱۰
جام حذفی فوتبال ایتالیا (۱): ۰۳–۲۰۰۲
لیگ قهرمانان اروپا (۲): ۰۳–۲۰۰۲، ۰۷–۲۰۰۶
سوپرجام اروپا (۲): ۲۰۰۳، ۲۰۰۷
جام باشگاه‌های فوتبال جهان (۱): ۲۰۰۷

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کلارنس سیدورف
4.4/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه