بیوگرافی ادگار داویدس

6 سال پیش
بیوگرافی ادگار داویدس
4.5/5 - (15 امتیاز)

بیوگرافی ادگار داویدس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ادگار داویدز یا «مرد عینکی» یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال هلند بود. وی در بسیاری از لیگ‌های اروپایی بازی و افتخارآفرینی کرد.

 

زندگینامه ادگار داویدس

بیوگرافی ادگار داویدس

فعالیت ورزشی

پست اصلی او در فوتبال هافبک دفاعی است. وی از سال ۱۹۹۹، پس از جراحی بر روی چشم راست به دلیل بیماری گلوکوم، از عینک‌های محافظت‌کننده در هنگام بازی استفاده می‌کرد.

داویدس در شهر پاراماریبو پایتخت سورینام، مستعمره هلند در آمریکای لاتین، از پدری آفریقایی‌تبار و مادری یهودی به دنیا آمد. والدینش از کودکی به هلند مهاجرت کردند و ادگار بقیه زندگی خود را در هلند ادامه داد. داویدز فوتبال حرفه‌ای را از سال ۱۹۹۱ در آژاکس آغاز کرد و از سال ۱۹۹۶ در تیم‌های ایتالیایی آث میلان، یوونتوس و اینترمیلان و تیم انگلیسی تاتنهام هاتسپرز بازی کرد و برای مدتی به‌طور قرضی برای بارسلونای اسپانیا توپ زد. وی در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ دوباره به آژاکس برگشت. وی در سال‌های ۱۴-۲۰۱۲ بازیکن-مربی باشگاه فوتبال بارنت در لیگ دو فوتبال انگلستان (دسته چهارم) بود.

او بازیکنی سرعتی به حساب می آمد و در تمام تیم‌هایی که بازی کرد به عنوان نقطه اتکای مهمی برای مربیان به حساب می آمد. او در طول دوران بازیگری خود بازیکن کم حاشیه و با اخلاقی به حساب می آمد.

داویدس قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا در فصل ۵-۱۹۹۴، قهرمانی جام بین‌قاره‌ای و سوپرکاپ یوفا در سال ۱۹۹۵ و قهرمانی جام یوفا در فصل ۲-۱۹۹۱ و سه بار قهرمانی سری آ ایتالیا همراه با یوونتوس و دو بار قهرمانی جام حذفی ایتالیا همراه با یوونتوس و اینترمیلان را در کارنامه دارد. داویدس ۷۴ بازی ملی و ۶ گل ملی برای تیم ملی فوتبال هلند را در کارنامه خود دارد و در جام جهانی ۱۹۹۸ و جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ در ترکیب تیم منتخب تورنمنت قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی یوری ژیرکوف

افتخارات ورزشی

Ajax

Eredivisie: 1993–۹۴, ۱۹۹۴–۹۵, ۱۹۹۵–۹۶
KNVB Cup: 1992–۹۳, ۲۰۰۶–۰۷
Johan Cruyff Shield: 1995
UEFA Champions League: 1994–۹۵
UEFA Cup: 1991–۹۲
UEFA Super Cup: 1995
Intercontinental Cup: 1995

Juventus

Serie A: 1997–۹۸, ۲۰۰۱–۰۲, ۲۰۰۲–۰۳
Supercoppa Italiana: 2002, 2003

Inter Milan

Coppa Italia: 2004–۰۵

Netherlands

FIFA World Cup fourth place: 1998

شخصی

UEFA European Championship Team of the Tournament: 2000
FIFA World Cup All-Star Team: 1998
FIFA 100

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ادگار داویدس
4.5/5 - (15 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه