بیوگرافی الساندرو نستا

6 سال پیش
بیوگرافی الساندرو نستا
Rate this post

بیوگرافی الساندرو نستا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

الساندرو نستا (به ایتالیایی: Alessandro Nesta)٬ (زاده ۱۹ مارس ۱۹۷۶ در رم) بازیکن فوتبال اهل ایتالیا است. نستا تاکنون در تیمهای پارما لاتزیو و آ.ث. میلان بازی کرده است.

زندگینامه الساندرو نستا

بیوگرافی الساندرو نستا

 

فعالیت ورزشی

اصولا از زمان شکل گیری فوتبال، ایتالیا به دفاع اش معروف بوده است و البته به مدافعانی که دروازه را خط مقدم خود می دانند. از هلنیو هررا اینتر بزرگ دهه ۶۰ گرفته تا یوونتوس دوست داشتنی مکس آلگری ورژن ۲۰۱۶٫ این دو تیم بیش از نیم قرن با هم فاصله دارند اما هردو در یک چیز یکسان اند. خوب دفاع کن تا پیروز شوی.

در سال ۱۹۹۷ وقتی که بارسی کفش هایش را آویخت، روسونری نگران بود که شاید یک دفاع افسانه ای نداشته باشد.مالدینی و کاستاکورتا می توانستند جانشین او شوند اما کس دیگری نیاز بود و آن فرد کمی دورتر در پایتخت حضور داشت. در سال ۱۹۹۴، نستا اولین بازی اش را برای لاتزیو انجام داد. اولین قدم برای مد نظر قرار گرفتن در سرزمین مد، فینال کوپا ایتالیا سال ۹۸ بود که گل سوم لاتزیو را به میلان زد. بی شک کاپیتان عقاب ها بودن آن هم عقاب هایی که در المپیکو پرواز می کنند، برای شهر میلان مدگرا نکته جالبی است.

با مبلغی ۳۰ میلیون یورویی از لاتزیو به میلان رفت. دو بار قهرمان لیگ قهرمانان شد. ۵ بار بهترین مدافع سری آ. عنوانی که شاید کیلینی بتواند با آن رقابت کند. فوتبال ایتالیا هر روز پس از رفتن آلساندرو نستا به این فکر افتاده است که آیا نستا ی دیگری پیدا خواهد شد. در حال حاضر بهترین دفاع وسط های فوتبال ایتالیا در تیم یوونتوس هستند.کیلینی و بونوچی. از کیفیت بازیشان که بگذریم آن ها نتوانسته اند مقامی اروپایی بدست آورند. بنابراین شاید نتوان آن ها را با نستا مقایسه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید ترکان

فوتبال ایتالیا دفاع وسط های جوانی مانند رومانیولی و دنیله روگانی را دارد که نشان از آینده ای خوب در دفاع ایتایا دارند. اما آیا جای نستا و هم نسلی هایش را می توانند بگیرند. تیمی که قهرمان جام جهانی شد.

در اواخر دوران بازی مصدومیت به سراغ آلساندرو آمد. او هم تصیم گرفت که فوتبال حرفه ای بس است. سری به فوتبال کانادا و هند زد و بعد رفت.

نستا هم اکنون سرمربی میامی اف سی است. تمام فوتبال دوستان، دوست داران نستا را در قامت یک مربی بار دیگر ببینند. کسی که خاص نبود اما خاص بازی می کرد.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

Lazio

Serie A (1): 1999–۲۰۰۰
Coppa Italia (2): 1997–۹۸, ۱۹۹۹–۲۰۰۰
Supercoppa Italiana (1): 2000
UEFA Cup Winners’ Cup (1): 1998–۹۹
UEFA Super Cup (1): 1999

Milan

Serie A (2): 2004, 2011
Coppa Italia (1): 2002–۰۳
Supercoppa Italiana (2): 2004, 2011
UEFA Champions League (2): 2002–۰۳, ۲۰۰۶–۰۷
UEFA Super Cup (2): 2003, 2007
FIFA Club World Cup (1): 2007

Montreal Impact

Canadian Championship (1): 2013

ملی

Italy Youth

UEFA Under-21 European Championship (1): 1996

Italy

FIFA World Cup (1): 2006

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی الساندرو نستا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه