بیوگرافی رود فن نیستلروی

6 سال پیش
بیوگرافی رود فن نیستلروی
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی رود فن نیستلروی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

روتگروس یوهانس مارتینوس “رود” فن نیستلروی متولد ۱ ژوئیه ۱۹۷۶، مهاجم سابق منچستر یونایتد و رئال مادرید و تیم ملی فوتبال هلند بود.

زندگینامه رود فن نیستلروی

بیوگرافی رود فن نیستلروی

فعالیت ورزشی

باشگاه‌های هلند
فن نیستلروی دوران حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۹۳ با بازی در باشگاه دن بوش هلند آغاز کرد. در این باشگاه او به صلاحدید مربیش از یک دفاع میانی به یک فوروارد بازی کرد و ۱۲ گل در ۳۱ بازی به ثمر رساند. (۱۹۹۶٫۷)و از این باشگاه به هیر نوین منتقل شد مبلغ قرارداد او برای پیوستن به هیرنوین ۳۵۰٫۰۰۰ یورو بود. او پس از یک سال با ۲۶ گل در ۳۱ بازی به تیم پرطرفدار پی‌اس‌وی آیندهوون پیوست مبلغ قرارداد او ۶٫۳ میلیون یورو بود و در آیندهوون توانست در ۶۷ بازی ۶۲ گل بزند.

منچستر یونایتد
پس از حضوری قدرتمند در آیندهوون او مورد توجه مسئولان باشگاه منچستر یونایتد قرار گرفت و با توافق رسیدن با نیستلروی او با مبلغ ۱۹ میلیون یورو برای پنج سال به این باشگاه نقل مکان کرد.

در اولین فصل خود ۲۳ گل در ۳۲ بازی به ثمر رساند؛ و در سال بعد همین روند خود را حفظ کرد و بهترین بازیگر سال لیگ انگلستان شناخته شد و در ۵۲ بازی ۴۴ گل به ثمر رساند؛ که ۱۰ گل آن سهم لیگ قهرمانان اروپا در ۱۲ بازی بود. عملکرد وی در فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۳ برای منچستر یونایتد آنقدر خوب بود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می‌توانست جلوتر از رونالدوی برزیلی عنوان مرد سال فوتبال جهان را از آن خود کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زری فتحی

در سه سال بعد نیز توانست حضوری بسیار خوبی در لیگ انگلستان داشته باشد و در کل در باشگاه منچستر یونایتد۹۵ گل به ثمر رساند. او در ۱۴ ژوئیه ۲۰۰۶ به مبلغ ۱۸ میلیون یورو در طی ۳ سال به رئال مادرید پیوست.

رئال مادرید

او در دومین بازی خود در لالیگا توانست یک هتریک در مقابل لوانته انجام بدهد؛ و در بازی بعد در مقابل دیناموکیف دو گل زد. در همان فصل در مقابل حریف همیشگی رئال مادرید، بارسلونا در پیروزی تیمش نقش مهمی داشت و در تمام بازی‌هایی که او در ترکیب رئال مادرید مقابل بارسلونا قرار گرفت رئال هیچ‌گاه شکست نخورد و حاصل آن ۵پیروزی و یک تساوی بود. همچنین او در بازی رئال مادرید و اوساسونا که ۴ بر ۱ به نفع رئال به پایان رسید. هر چهار گل رئال را خودش به ثمر رساند و در سال ۲۰۰۷ عنوان برترین بازیکن لیگ اسپانیا را به خود اختصاص داد.

هامبورگ
بعد از مصدومیت‌های طولانی فان نیستلروی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ سرانجام در سال ۲۰۱۰ رئال مادرید را به قصد پیوستن به تیم فوتبال هامبورگ المان ترک کرد

مالاگا
نیستلروی پس از حضور در آلمان مجدداً به اسپانیا بازگشت و اینبار در تیم فوتبال مالاگا مشغول شد؛ و پس از یک فصل حضور در این باشگاه و کمک به این تیم برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا ی فصل بعد با پیراهن این تیم در سال ۲۰۱۲ و در سن۳۶ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

رقابتهای جهانی
فن نیستلروی در تیم ملی هلند نیز دارای ارزشهای زیادی است؛ که می‌توان حضور در یورو ۲۰۰۴ و جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و یورو ۲۰۰۸ اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هوگو لوریس

یورو ۲۰۰۴
در یورو ۲۰۰۴ فان نیستلروی و میلان باروش تنهاترین بازیکنانی بودند که در همه بازیهای تیمشان توانست گلی به ثمر برسانند.

جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان
فان نیستلروی یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال هلند در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود؛ که در سه بازی اول تیم ملی کشورش حضور داشت.

یورو ۲۰۰۸
در اولین بازی تیم ملی هلند در مقابل ایتالیا توانست دو گل وارد دروازه ایتالیا وارد کند. همچنین او در بازی مقابل روسیه نیز توانست یک گل به ثمر برساند. اما در وقت اضافه هلند بازی را با نتیجه ۳ بر ۱ واگذار کرد و از مسابقات خداحافظی کرد و بهترین بازیکن هلند نامیده شد.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

PSV

Eredivisie: 1999–۲۰۰۰, ۲۰۰۰–۰۱
Johan Cruyff Shield: 1998

Manchester United

Premier League: 2002–۰۳
FA Cup: 2003–۰۴
Football League Cup: 2005–۰۶
FA Community Shield: 2003

Real Madrid

La Liga: 2006–۰۷, ۲۰۰۷–۰۸
Supercopa de España: 2008

شخصی

جوایز

Dutch Footballer of the Year: 1999, 2000
Premier League Player of the Month: December 2001, February 2002, April 2003
Sir Matt Busby Player of the Year: 2001–۰۲, ۲۰۰۲–۰۳
ESM Team of the Year: 2001–۰۲
IFFHS World’s Top Goal Scorer of the Year: 2002
PFA Fans’ Player of the Year: 2001–۰۲
PFA Players’ Player of the Year: 2001–۰۲
PFA Team of the Year: 2001–۰۲ Premier League, 2003–۰۴ Premier League
BBC Goal of the Month: March 2003
Premier League Player of the Season: 2002–۰۳
Premier League Golden Boot: 2002–۰۳
UEFA Club Forward of the Year: 2002–۰۳
UEFA Team of the Year: 2003
FIFA 100
UEFA Euro Team of the Tournament: 2004
Pichichi Trophy: 2006–۰۷
ESPN World Team of the Decade: 2009
IFFHS World’s Top Goal Scorer of the Last Decade: 2012

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شاهین نصیری‌نیا
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رود فن نیستلروی
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه