بیوگرافی پیتر اشمایکل

6 سال پیش
بیوگرافی پیتر اشمایکل
Rate this post

بیوگرافی پیتر اشمایکل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

پیتر اِشمایکِل دروازه‌بان اسطوره‌ای بازنشسته اهل دانمارک است که روزگاری با درخشش در باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال دانمارک، از بهترین دروازه‌بانان جهان به‌شمار می‌آمد.

زندگینامه پیتر اشمایکل

بیوگرافی پیتر اشمایکل

فعالیت ورزشی

او در مهم‌ترین رقابت‌های فوتبال جهان، همچون جام جهانی فوتبال، جام ملت‌های اروپا، و لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌است.

او در اواخر دوران فعالیت خود به‌عنوان بازیکن فوتبال، تیم منچستر یونایتد را ترک کرد و در تیم‌هایی همچون اسپورتینگ لیسبون پرتغال و استون ویلا و منچسترسیتی انگلستان بازی کرد.

پیتر اشمایکل پدر کاسپر اشمایکل است.

باشگاهی

او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان در دهه نود است. او فوتبال را با تیم کوچک محل تولدش شروع کرد و در سن ۲۰ سالگی با هویدوور اولین بازی خود را در لیگ دسته اول دانمارک انجام داد و با درخشش در اولین سال حضورش به تیم ملی زیر ۲۱ سال دانمارک دعوت شد.

قبل از شروع فصل ۱۹۸۷ (میلادی) به بروندبی مشهورترین باشگاه دانمارک رفت و در همین سال توسط سپ پیونتک به تیم ملی دعوت شد و نخستین بازی ملی خود را در ۲۰ می ۱۹۸۷ برابر یونان انجام داد. او به همراه بروندبی چهار بار در سال‌های ۱۹۸۷، ۱۹۸۸، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ قهرمان لیگ دانمارک شد و در پایان فصل ۹۱–۱۹۹۰ با رقم ۵۳۰ هزار پوند به منچستر یونایتد رفت. در تابستان ۱۹۹۲ (میلادی) زمانی که یوفا تیم یوگسلاوی را به علت جنگ داخلی از حضور در جام ملت‌های اروپا محروم کرد تیم ملی دانمارک با خوش شانسی در سوئد حضور یافت و در حالیکه تیم‌های دیگر این تیم را چندان جدی نمی‌گرفتند، با درخشش بازیکنان قدرتمند و جویای نام خود به مقام قهرمانی اروپا رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویکتور موزس

در منچستر یونایتد او هشت فصل رؤیایی را سپری کرد و همواره یکی از عوامل موفقیت‌های این تیم بود. پس از قهرمانی سه‌گانه یونایتدها در سال ۱۹۹۹ (جام باشگاه‌های اروپا، لیگ برتر و جام حذفی انگلیس)، او پس از انجام بیش از سی صد بازی برای این تیم، اولدترافورد را ترک کرد و به پرتغال رفت و به اسپورتینگ لیسبون کمک کرد تا در سال ۲۰۰۰ (میلادی) قهرمان لیگ پرتغال شود. پس از دو فصل حضور در پرتغال بار دیگر به انگلیس بازگشت و در استون ویلا و منچستر سیتی بازی کرد.

تیم ملی

اشمایکل به مدت ۱۴ سال دروازه‌بان اصلی تیم ملی دانمارک بود و به همراه این تیم در ۱۲۹ بازی حضور یافت تا رکورددار بازی برای تیم ملی کشورش هم باشد.

افتخارات ورزشی

قهرمان جام باشگاه‌های اروپا ۱۹۹۹
قهرمان لیگ برتر انگلیس ۱۹۹۳، ۱۹۹۴، ۱۹۹۶، ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹
قهرمان جام حذفی انگلیس ۱۹۹۴، ۱۹۹۶ و ۱۹۹۹
قهرمان لیگ پرتغال ۲۰۰۰
برترین دروازه‌بان جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۲
قهرمان جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۲
تیم ملی: ۱۲۹ بازی، یک گل
حضور در جام جهانی: یک دوره (۱۹۹۸) – ۵ بازی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیتر اشمایکل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه