بیوگرافی نانی

6 سال پیش
بیوگرافی نانی
Rate this post

بیوگرافی نانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی 

لوییز کارلوس آلمیدا دا کونیا (پرتغالی: Luís Carlos Almeida da Cunha؛ زادهٔ ۱۷ نوامبر ۱۹۸۶) که عموماً با نام نانی شناخته می‌شود بازیکن فوتبال اهل پرتغال است که در پست وینگر برای اسپورتینگ بازی می‌کند.

زندگینامه نانیبیوگرافی نانی

فعالیت ورزشی

نانی متولد پرایا در کیپ ورد است، اما خانواده او در کودکی به پرتغال مهاجرت کردند و نانی تابعیت پرتغالی دریافت کرد.

نانی دوران کودکی سختی داشته و در خانواده‌ای فقیر بزرگ شده‌است. هنگامی که یک نوزاد بود به همراه خانواده‌اش به پرتغال آمد و جدا از خانواده در کنار عمه خود در آمادورا حومه لیسبون بزرگ شد و با دوستش مانوئل فرناندز به بازی می‌پرداختند. او هنوز تصمیم به ازدواج نگرفته و معتقد است که در حال حاضر نباید خود را معطوف به زندگی خانوادگی کند.

نانی از کودکی طرفدار تیم پورتو بود. وی ابتدا به تیم کودکان رئال اسپرت پیوست و سپس راهی اسپورتینگ لیسبون شد. او در سال ۲۰۰۵ اولین بازی خود را برای اسپورتینگ انجام داد و طی ۲۹ بازی ۴ گل به ثمر رساند. او در فصل دوم نیز ۲۹ بازی کرد و توانست ۴ گل بزند. او در ۶ بازی از جام یوفا توانست ۱ گل بزند. سپس وی با نشان دادن توانایی‌هایش توانست در ۶ ژوئن ۲۰۰۷ با منچستر یونایتد قرارداد ۵ ساله امضا کند. مبلغ قرارداد وی با منچستر ۲۵/۵ میلیون یورو بود. اولین بازی او برای یونایتد مقابل شانزن بود که با پیروزی ۶–۰ منچستر یونایتد به پایان رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدرضا عادلخانی

دوران ملی

جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶

در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ نانی توسط فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال به این مسابقات دعوت شد. او بازیکنی بسیار تأثیر گذار برای پرتغال بود با این که در دور گروهی آنها فقط با ۳ امتیاز و ۳ تساوی برابر تیم‌های مجارستان؛ ایسلند و اتریش توانستند به دور بعد بروند در دور بعد آنها ابتدا کرواسی، سپس لهستان و در نیمه نهایی ولز شگفتی ساز را شکست دادند. در فینال که او نیز حضور داشت در برابر فرانسه میزبان قرار گرفتند که با وجود مصدومیت رونالدو در دقایق ابتدایی، او بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. سرانجام پرتغال توانست با گل ادر در دقیقه ۱۰۹ قهرمان شود. در پایان این مسابقات نانی در تیم منتخب مسابقات قرار گرفت.

افتخارات ورزشی

باشگاهی

اسپورتینگ

جام حذفی فوتبال پرتغال: ۰۷–۲۰۰۶، ۱۵–۲۰۱۴

منچستر یونایتد
لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸، ۱۱–۲۰۱۰، ۱۳–۲۰۱۲
جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان: ۰۹–۲۰۰۸، ۱۰–۲۰۰۹
جام خیریه انگلستان: ۲۰۰۷, ۲۰۰۸, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱
لیگ قهرمانان اروپا: ۰۸–۲۰۰۷

جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۸

ملی

پرتغال

جام ملت‌های اروپا: ۲۰۱۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نانی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه