بیوگرافی رشید وطن‌دوست

6 سال پیش
عکس اینستاگرام رشید وطن‌دوست
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی رشید وطن‌دوست همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

رشید وطن‌دوست (زاده ۱۳۲۴ در تبریز) خواننده ایرانی است.

زندگینامه رشید وطن‌دوست

بیوگرافی رشید وطن‌دوست

رشید وطن‌دوست در اسفند ۱۳۲۴ در شهر تبریز به دنیا آمد. وی پس از اخذ دیپلم در تبریز به تهران رفت و در آنجا مشغول به کار گردید.

آغاز کار هنری

در تهران به توصیهٔ منوچهر بیگلری در آزمونی شرکت کرد و پس از پذیرفته شدن و گذراندن دوره سلفژ سه سال زیر نظر میکل کازاتو استاد آواز ایتالیایی به تربیت صدا و فراگرفتن فنون آواز کلاسیک پرداخت. سپس در حدود سال ۱۳۴۷ و ۱۳۴۸ به استخدام اپرای تهران درآمد و در اپراهای مختلف نقش‌هایی را به عهده گرفت.

حاشیه ها

فعالیت ارکستر سمفونیک تهران رشید وطن‌دوست
حدود بیست سال سولیست (تکخوان) ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری، حدود ده سال سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین سولیست ارکسترهای دیگر بوده‌است و ضبط صدا با ارکستر رادیو تلویزیون ملی ایران را انجام داده‌است.

نشان درجه یک هنری رشید وطن‌دوست
در سال ۱۳۶۷ از طرف شورای عالی ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری به او اهدا گردید و در حال حاضر تدریس آواز کلاسیک را به عهده دارد.

قطعات زیبای رشید وطن‌دوست
او همچنین از خوانندگان سرود ”’ای ایران”’ است. , قطعهٔ دانای توس با همراهی اسفندیار قره‌باغی و قطعه زیبای((خلِیج فارس))با صدای رشید وطن دوست – موسیقی و تنظیم: محسن شریفیان و بابک شهرکی – شعر حمید جعفری از آثار اوست.

فعالیت های هنری رشید وطن‌دوست

ترانه ها:
دانای توس
ای ایران
خلِیج فارس

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوین هارت
عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی رشید وطن‌دوست
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه