بیوگرافی آنتونیو والنسیا

6 سال پیش
بیوگرافی آنتونیو والنسیا
4.9/5 - (94 امتیاز)

بیوگرافی آنتونیو والنسیا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

لوئیس آنتونیو والنسیا موسکرا (اسپانیایی: Luis Antonio Valencia Mosquera؛ زادهٔ ۴ اوت ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل اکوادور است که برای باشگاه فوتبال منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال اکوادور بازی می‌کند.

زندگینامه آنتونیو والنسیا

بیوگرافی آنتونیو والنسیا

 

فعالیت ورزشی

از وی به عنوان یک بازیکن با قدرت بدنی بالا و سریع بودن یاد می‌شود او سال ۲۰۱۷ پس از جدایی وین رونی از منچستر یونایتد کاپیتان دوم بود اما به دلیل اینکه کاپیتان اول تیم مایکل کریک بیشتر بازی‌ها را روی نیمکت بود او ۳۹ بازی فصل پیش را کاپیتان بود پس از خداحافظی مایکل کریک از فوتبال در سال ۲۰۱۸ او اکنون کاپیتان نخست منچستر یونایتد به حساب می‌آید.

آنتونیو در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ به منچستر یونایتد پیوست.

حاشیه ها

عاشق فوتبال است

این مدافع راست از تک تک دقایق بازی کردن برای منچستریونایتد لذت می برد. او در این باره می گوید: من به این شغل عشق می ورزم. وقتی من یک پسر بچه بودم‌ این را دوست داشتم. تمام فکر و ذکر من در مورد بازی کردن و لذت بردن از آن بود. صبح ها مجبور بودم که برخیزم و به مدرسه بروم و ولی سپس در بعد از ظهر من فقط به فوتبال فکر می کردم.

۲- او استراحت کردن را دوست دارد

“مینیرو پورتوکاررو” مادر خوانده والنسیا چنین می گوید: او خیلی دوست داشت بخوابد!

۳- او دل شیر دارد

شاید او را با چهره ای که در زمین به ندرت می خندد به یاد بیاورید اما هم تیمی سابق او “خوان کارلوس بوربانو” چیز دیگری می گوید: چهره او در خارج از خانه به شکلی است که شما احساس می کنید وی در حال اذیت شدن است اما در خانه، او پسری شیرین و مهربان است با قلبی بزرگ که شما در صورت وی یک شیر را می توانید ببینید. او در زمین همواره برای تیم کار می کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اشکان نامداری

۴- خانه قدیمی او هنوز پا برجاست

برادر بزرگ ترش “فردی” به دوربین های MUTV خانه خانوادگی را که توسط والنسیا در منطقه لاگو آگریو خریداری شده بود، نشان داد. هر بار که می آید، اینجا را می بیند ولی شاید کم کم از خودش فاصله می گیرد.

۵- او در کار خیر نیز پیش قدم است

آنتونیو چند سال پیش برای مجهز کردن مدرسه دوران تحصیل خود به رایانه، به آن جا رفت. معلم دوران ابتدایی او “سانچز میراندا” در این باره گفته است: ما همیشه از او یاد می کنیم و از وی به عنوان نمونه ای برای دانش آموزان دیگر استفاده می کنیم.

۶- کوشش مخفیانه

وقتی او محل سکونتش را به مقصد پایتخت اکوادور برای پیوستن به نخستین تیم اش “ال ناسیونال” ترک کرد، آن لحظه بزرگی در زندگی وی بود. در این باره به پدرم چیزی نگفتم چرا که می دانستم اجازه رفتن را به من نخواهد داد. این نخستین بار بود که من می رفتم. من دلهره داشتم چرا که نمی دانستم قرار است کجا بخوابم و کجا غذا بخورم. ولی اگر شما رویایی در سر دارید و در صدد محق کردن آن هستید، این کاری است که باید انجام دهید.

۷- وی با رده های سنی بزرگ تر از خودش بازی می کرد

علیرغم این که تنها ۱۴ سال سن داشت، برابر ۱۸ ساله ها به میدان می رفت و با این حال در پی درخشش بود. “پدرو پرلازا” نخستین مربی او می گوید: او علیرغم تفاوت سنی، رهبری اش را به گروه تحمیل کرد.

۸- در کفش هایی بازی می کرد که برایش لوکس بودند

وقتی نخستین بار به اینجا (ناسیونال) آمدم، یادم می آید که آن ها به من یک جفت کفش سفید رنگ آدیداس دادند. آن ها باورنکردنی بودند. قبل از آن؟ هیچی- فقط “پلیمسولز” (نوعی کفش راحتی) . آن ها می شکستند و این طبیعی بود. شما باید تحت شرایطی بازی کنید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مازیار زارع

۹- برادر او هم در ناسیونال بازی می کرد

علیرغم این که اشتباهاً برخی ها گمان می کنند انر والنسیا بازیکن فعلی تیم ملی اکوادور با وی نسبتی دارد، اما این گونه نیست و برادر او “فردی” زمانی که او به تیم زیر ۲۰ ساله های باشگاه راه یافت در ناسیونال حاضر بود. ستاره منچستر در این باره می گوید: ما با یکدیگر به سر زمین تمرین می رفتیم و خیلی خوشحال بودیم.

۱۰- چگونه پول هایش را خرج می کند؟

او محصولات بهداشتی خواهد خرید و به همین دلیل است که خوش تیپ به نظر می رسد. برادرش فردی این را می گوید.

۱۱- درباره تاریخچه پیراهن هایی که بر تن کرده است

البته که آنتونیو شماره ۷ را در منچستر بر تن می کرد، پیش از این که بار دیگر شماره ۲۵ را برگزیند ولی، در ناسیونال او شماره متفاوتی را می پوشید. بوربانو خداحافظی کرد و شماره اش را به یار جوان عطا کرد. این هافبک می گوید: من افتخار این را داشته ام که شماره ام را به آنتونیو واگذار کنم. من این را می دانستم و چیزی به من می گفت که او در شماره ۵ به بازیکن بزرگی مبدل خواهد شد. آنتونیو نیز می گوید: او در حدود بیست سال در ناسیونال شماره ۵ را بر تن کرده بود و به من گفت: می خواهم تو شماره من را بپوشی. این خیلی خوب بود که او پیراهنش را به من عطا کرد و من نیز هنوز آن را دارم.

۱۲- به گمان ما، آنتونیو همیشه سریع بوده است

والنسیا چقدر سریع است؟ وقتی در مورد سرعتش

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیومرث هاشمی

حرف می زنیم، بوربانو بهترین شخص برای شرح دادن

این ماجرا است. وقتی ریتمش را تغییر می دهد، او

می تواند شما را همانند پلنگی که از پشت یک کاکتوس

بیرون می جهد، پشت سر بگذارد. به عبارت دیگر آنتونیو

خیلی سریع و قدرتمند بود و هست. به نظرم او در دنیای

فوتبال یک الماس است.

۱۳- پیش بینی جسورانه او به واقعیت پیوست

سابقا ما با پدر او فوتبال اروپا را تماشا می کردیم.

این را خوزه اسپینا دوست والنسیا می گوید: بارسلونا

در لیگ قهرمانان اروپا گلی را برابر رئال مادرید به ثمر

رساند. و آنتونیو به عنوان یه شوخی و برای اذیت کردن

ما گفت که یک روز من در آن جا بازی خواهم کرد. پدرش

به او خندید و برادرش هم گفت که رویا های بزرگی در

سر داری، انگار که این خیلی آسان است. البته که او به

همراه منچستر، در برابر هر دوی این غول ها به میدان رفت.

۱۴- رایان گیگز الگوی اوست

​باربانو آخرین چیز را هم افشا کرد: من هرگز تصور کاری را که او کرد، نمی کردم. این که به منچستریونایتد برود و با سرآلکس فرگوسن و بازیکنان بزرگ بسیاری کار کند. او همواره از رایان گیگز حرف می زند. گیگز دوست و الگوی او همانند یک معلم است.

۱۵- در آینده چه چیزی برای آنتونیو رخ خواهد داد؟

من به شغلی که دارم افتخار می کنم. امیدوارم سالیان بیشتری در این جا باشم و در این لیگ شگفت انگیز بازی کنم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آنتونیو والنسیا
4.9/5 - (94 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه