بیوگرافی گروه زدبازی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام گروه زدبازی
3.4/5 - (25 امتیاز)

بیوگرافی گروه زدبازی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

گروه “زدبازی” کصشر ترین گروه رپ فارسی ایرانی تا به امروز میباشد. این گروه، اهداف رپ فارسی را کنار گذاشته و به گفتن مهبل علاقه بسیاری دارند.

زندگینامه گروه زدبازی

بیوگرافی گروه زدبازی

از اعضای زدبازی، بعنوان “گایندگان رپ فارسی” نیز یاد میشود.

آغاز کار هنری

تشکیل گروه ۱۳۸۱ یا ۱۳۸۲ بوده است.

حاشیه ها

آهنگ سازی گروه زدبازی
آهنگ سازی گروه بر عهده مهراد هیدن و کمی هم علیرضا جی جی بوده است.

آهنگ تابستون کوتاهه گروه زدبازی
تابستون کوتاهه تک‌آهنگی است که در تابستان ۱۳۸۶ توسط گروه زدبازی اجرا شد و استقبال بسیار گسترده و شایانی از طرف مردم دریافت کرد، خوانندگان این آهنگ: مهراد هیدن، نسیم، علیرضا جی جی، سیجل و در آخر سامان ویلسون هستند. این آهنگ به‌طوری بین جوانان ایرانی رواج پیدا کرد که تقریباً همه گروه زدبازی را از این آهنگ شناختند. گروه زدبازی در مصاحبه‌ای با رادیو جوان اظهار داشته‌اند که این کار یکی از بهترین کارهای گروه بوده‌است و از مقبولیت عمومی نیز برخوردار است و حتی در نظرسنجی بهترین آهنگ زدبازی در رادیو جوان هم رتبه یک را دریافت کرده‌است. سال ۸۸ زدبازی آهنگ زمین صافه را منتشر کردند که به سبک تابستون کوتاهه بود.

فحاشی در آهنگ‌های گروه زدبازی
این گروه مدعی است که در آهنگ‌ها به شخص خاصی فحش نمی‌دهد یا به تعبیری فحش به هوا است. سهراب ام جی در مصاحبه با رادیو جوان گفته‌است که مخالف فحاشی ناموسی و فحش به صورت مستقیم به شخص خاصی است. مهراد هیدن نیز مدعی شد این کلمات همان چیزی است که ما و جوانان ایرانی در محاوره به کار می‌بریم. در ادامه نیز گفت بهتر است به جای خود کلمه فحش به منظور پشت آن پی ببریم که ما منظور خاصی به شخصی نداریم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دایان ویست

اعلام خداحافظی گروه زدبازی
این گروه تا به حال بیش از ۳۰ آهنگ به صورت تکی ساخته‌اند و به یکی از بهترین و معروف‌ترین گروه شناخته شده در ایران تبدیل شدند. آن‌ها برای مدت حدود ۵ ماه به دلیل دستگیر شدن سامان ویلسون کناره‌گیری کردند و با انتشار آهنگ داستان ما اقدام به اعلام خبر منحل شدن گروه زد بازی نمودند ولی بعد از این مدت آهنگ “مثل من“ خود را پخش کردند.

تک‌آهنگ‌های فردی اعضای گروه زدبازی
از اعضای گروه زدبازی تا به حال تک‌آهنگ‌های متعددی منتشر شده‌است که بعضی از آن‌ها مانند تنگ بازی و منصفانه از جی جی، آهنگ فوق‌العاده از سامی بیگی و بهزاد لیتو که سیجل از گروه زدبازی در آن حضور داشت از آلبومِ ما و اون یکیو میخواد و دروغ تعطیل اثر سهراب ام جِی، لی لی حوضک از مهراد هیدن (به همراهی ام جِی) پخش شده‌است.

جدایی گروه زدبازی
پس از بازگشت سامان ویلسون در گروه اختلافات زیادی در جریان بود که سرانجام باعث دو تکه شدن گروه شد و در تاریخ ۹ مهر۱۳۹۳در فیسبوک گروه اعلام شد که گروه به دو قسمت مختلف تقسیم شده‌است:
نخست: سامان ویلسون، مهراد هیدن
دوم: سیجل، علیرضا جی جی و نسیم.
و سهراب ام جی افزون بر این‌ها به صورت جدا با هر دو گروه همکاری می‌کرد.

آلبوم پیر شدیم ولی بزرگ نه ۱ گروه زدبازی
بعد از خبر جدایی گروه، خبری از آلبوم پیر شدیم ولی بزرگ نه۱ به گوش رسید که زدبازی آن را منتشر کرد. در این آلبوم علیرضا جی جی، سهراب ام جی، سیجل و نسیم به همراه چند هنرمند دیگر حضور دارند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پیتر گلگر

آلبوم بزرگ گروه زدبازی
بعد از جدا شدن اعضای گروه از یکدیگر و تشکیل گروه‌های خود، اعضای اولیه زدبازی (سامان ویلسون و مهراد هیدن) گروهی به نام بزرگ را تشکیل دادند. سهراب ام جی در ابتدا قرار بود که عضوی از این گروه باشد اما به دلایل شخصی فقط در ۳ ترک در آلبوم بزرگ حضور داشت. ویلسون و هیدن در اینستاگرام از آلبوم خود به نام “بزرگ” رونمایی کردند که این آلبوم در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۳ تحت عنوان “بزرگ جلد ۲” از سایت رسمی رادیوجوان انتشار یافت. طبق گفته اعضا بزرگ یک سه‌گانه است که جلدهای اول و سوم (جلد اول:تونل، جلد سوم:صفر) آن در آینده منتشر می‌شوند. سهراب ام جی، آرش دارا (همچنین به عنوان Co-Producer) , تارا، کیارش و سیامک به عنوان خوانندگان مهمان در این آلبوم حضور دارند.

فعالیت های هنری گروه زدبازی

آلبوم ها:
زاخار نامه
پیر شدیم ولی بزرگ نه
بزرگ ( با حضور سامان ویلسون )
تک ترانه ها ۱
تک ترانه ها ۲
تک ترانه ها ۳
تک ترانه ها ۴

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی گروه زدبازی
3.4/5 - (25 امتیاز)
5
برچسب ها :

دیدگاه شما

5 دیدگاه

  • iamneigh
    5 سال پیش

    چقدر قیافه هاشون عوض شده ۰-۰

  • maryam
    5 سال پیش

    زدبازی یک گروه خوب هستش که مهرداد هیدن و صدای او خیلی این گروه رو پیشرفته و مشهور کرده.

  • یگانه
    4 سال پیش

    به نظرم توهینی که اول مقالتون به گروه زدبازی کردین از نظر هنری و اجتماعی و فرهنگی کاملا بیجا و مسخرست
    زدبازی بزرگترین گروه رپ فارسه که به لیریک نویسی و فرهنگ رپ فارسی کمک بسیار بسیار شایانی کرده، اگه زدبازی نبود خیلی از رپرا الان حتی بلد نبودن رپ کنن، زد بازی سبک هیپ هاپ و رپ رو در ایران پرورش داد و اعضای اون هنرمندان بسیار فرهیخته ای هستن، لطف میکنید در مقاله هاتون به گروهی توهین نکنید و نظر شخصیتون ننویسید.

  • نگار
    4 سال پیش

    ببخشید که اینو میگم ولی مثل اینکه دلتون خیلی پره همون اول کاری شروع کردین به توهین کردن واقعا متاسفم مردم چقدر بیفکر شدن😡😡

  • حسن
    3 سال پیش

    داداش ناموسن دمت گرم حرف آخر رو اول زدی …!!!✌👌