بیوگرافی دیوید مویس

5 سال پیش
بیوگرافی دیوید مویس
Rate this post

بیوگرافی دیوید مویس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

دیوید ویلیام مویس (به انگلیسی: David William Moyes) (متولد ۲۵ آوریل ۱۹۶۳ در برزدن) بازیکن سابق و مربی کنونی فوتبال اهل اسکاتلند است.

زندگینامه دیوید مویس

بیوگرافی دیوید مویس

فعالیت ورزشی

دوران بازیکنی
او در گذشته در پست دفاع بازی می‌کرد. مویس به عنوان بازیکن در تیم‌هایی چون سلتیک، کمبریج یونایتد، بریستول سیتی، شروزبری تاون، دانفرم‌لاین اتلتیک، همیلتون آکادمیکال و پرستون نورث اند حضور داشته است. او به همراه سلتیک در فصل ۸۲–۱۹۸۱ به مقام قهرمانی در لیگ اسکاتلند دست یافت.

دوران مربیگری
مویس مربی‌گری را از ۱۲ ژانویه ۱۹۹۸ و از تیم پرستون نورث اند شروع کرد و تا ۱۵ مارس ۲۰۰۲ هدایت این تیم را در دست داشت. وی از ۱۵ مارس ۲۰۰۲ تا ۱۹ مه ۲۰۱۳ سرمربی‌گری تیم فوتبال اورتون را نیز به عهده داشت. مویس اورتون را در سال ۲۰۰۵ به مقام چهارم لیگ برتر انگلستان را رساند و توانست سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را برای این تیم کسب کند. او همچنین در سال ۲۰۰۹ این تیم را به فینال جام حذفی انگلستان رساند اما با شکست دو بر یک مقابل چلسی به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت.

پس از رسیدن به دهمین سالگرد مربیگری مویس در اورتون، مربیانی چون الکس فرگوسن، آرسن ونگر و کنی دالگلیش برای دستاوردهای او به همراه اورتون با وجود کار با بودجه‌ای محدود به ستایش وی پرداختند. مویس سه بار (٬۲۰۰۳ ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹) به عنوان مربی سال اتحادیه مربیان لیگ انگلستان انتخاب شد و بعد از الکس فرگوسن، در رتبهٔ دوم این جوایز قرار دارد. او در ژانویهٔ ۲۰۱۲ بعد از الکس فرگوسن، آرسن ونگر و هری ردنپ به چهارمین مربی تبدیل شد که به رکورد ۱۵۰ برد در لیگ برتر انگلستان رسیده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زلاتکو دالیچ

وی همچنین ۱۰ بار به عنوان مربی ماه لیگ برتر انگلستان نیز انتخاب شده است و بعد از الکس فرگوسن و آرسن ونگر بیشترین رکورد را در انتخاب به عنوان مربی ماه دارد. وی از ۱ ژوئیه ۲۰۱۳ تا ۲۲ آوریل ۲۰۱۴ سرمربیگری منچستر یونایتد را نیز بر عهده داشت. مویس در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۴ و پس از گذشت ۱۱ هفته از مسابقات لا لیگا، سرمربی تیم فوتبال رئال سوسیداد شد و در ۹ نوامبر ۲۰۱۵ از سمت سرمربیگری این باشگاه برکنار شد. او در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی تیم ساندرلند انتخاب شد.

جانشینی سر الکس فرگوسن
دیوید مویس در تاریخ ۹ مه ۲۰۱۳ به عنوان جانشین سر الکس فرگوسن انتخاب شد. کار وی در تیم منچستر یونایتد از ۱ ژوئیه ۲۰۱۳ آغاز شد. قرارداد او شش ساله بود. مویس در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۱۳ در اولین بازی رسمی به عنوان سرمربی روی نیمکت منچستر یونایتد نشست که با برد دو بر صفر منچستر یونایتد مقابل ویگان و قهرمانی این تیم در جام خیریه انگلستان ۲۰۱۳ نیز همراه بود. مویس سرانجام در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۱۴ از سمت سرمربیگری تیم منچستریونایتد نیز برکنار شد. آخرین مرتبه‌ای که او به عنوان سرمربی روی نیمکت منچستریونایتد حضور داشت، در هفتهٔ سی و پنجم لیگ برتر انگلستان به میزبانی اورتون بود که منچستریونایتد در این بازی با نتیجهٔ دو بر صفر مغلوب تیم سابق این مربی نیز شد.

افتخارات ورزشی

پرستون نورث اند
لیگ دسته دوم انگلستان: ۲۰۰۰–۱۹۹۹

اورتون
جام حذفی انگلستان: ۲۰۰۹ (نایب قهرمانی)

منچستر یونایتد
جام خیریه انگلستان: ۲۰۱۳

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدحسین مرادمند

فردی
مربی سال اتحادیه مربیان لیگ انگلستان (۳): ۰۳-٬۲۰۰۲ ۰۵-٬۲۰۰۴ ۰۹–۲۰۰۸
مربی ماه لیگ برتر انگلستان (۱۰): نوامبر ٬۲۰۰۲ سپتامبر ٬۲۰۰۴ ژانویه ٬۲۰۰۶ فوریه ٬۲۰۰۸ فوریه ٬۲۰۰۹ ژانویه ٬۲۰۱۰ مارس ٬۲۰۱۰ اکتبر ٬۲۰۱۰ سپتامبر ٬۲۰۱۲ مارس ۲۰۱۳

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دیوید مویس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه