بیوگرافی روی کین

6 سال پیش
بیوگرافی روی کین
Rate this post

بیوگرافی روی کین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

روی مارسیو کین (به انگلیسی: Roy Maurice Keane) (زاده ۱۰ اگوست ۱۹۷۱) بازیکن فوتبال سابق ایرلندی است که بیشتر به خاطر بازی‌های درخشانش در منچستر یونایتد شناخته می‌شود.

زندگینامه روی کین

بیوگرافی روی کین

فعالیت ورزشی

کین فوتبال خود را از باشگاه کوب رامبلرز شروع کرد و سپس در سن ۱۸ سالگی توسط برین کلاگ به تیم ناتینگهام فارست انگلیس پیوست.

اولین بازی رسمی خود را برای ناتینگهام فارست در برابر لیورپول انجام داد که در آن بازی با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

کین با اینکه بازیکن مغرور و خود رایی بود ولی از جکی چارلتون حرف‌شنوی فوق‌العاده‌ای داشت. بازی‌های درخشان کین در خط میانی تیم ناتینگهام فارست باعث شد که این تیم به روند رو به رشدی برسد به‌طوری‌که در سال دوم حضور کین در ناتینگهام فارست، این تیم توانست به فینال جام حذفی باشگاه‌های انگلیس برسد و در بازی فینال در برابر منچستر یونایتد مغلوب شد.

با اینکه منچستر یونایتد این بازی را با پیروزی پشت سرگذاشت ولی بازی درخشان کین نظر باشگاه منچستر را جلب کرد و این باشگاه مصرانه خواهان به خدمت گرفت وی شد و در نهایت توانست با مبلغ ۳٫۷۵ میلیون پوند که در آن زمان رکوردی در بازار نقل و انتقالات محسوب می‌شد، کین را به خدمت بگیرد.

تمرینات پیشرفته باشگاه منچستر باعث رشد بیشتر و پختگی در حرکات روی کین شد. حرکات منحصربه‌فرد وی و پاس‌ها دقیقش یاداور برایان رابسون یکی از اسطوره‌های باشگاه منچستر یونایتد بود.

در پایان فصل ۱۹۹۷، ۱۹۹۶ که اریک کانتونا با فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد کین به عنوان محور اصلی تیم منچستر، کاپیتانی این تیم را بر عهده گرفت و توانست به همراه تیم منچستر شش بار به جام قهرمانی برسد. وی در نقش کاپیتان این تیم در دو سال توانست هر دو جام حذفی و قهرمانی را نیز بدست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نونو گومژ

وی در جام‌های جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ به همراه تیم ایرلند حضور داشت. در اولین فصل حضور کین در منچستر به عنوان کاپیتان این تیم وی با مصدومیت شدیدی در ناحیه زانو مواجه شد و به مدت دو ماه از میادین دور بود. در حالی که همگان تصور می‌کردند که همین مصدومیت باعث افت روحی شدید وی شود و دیگر نتواند به ترکیب اصلی تیم بازگردد ولی اراده و پشتکار وی باعث شد که او خیلی زود به ترکیب اصلی تیم بازگردد و همچنان به عنوان محور اصلی بازی منچستر مطرح باشد. هر ساله باشگاه منچستر در فصل نقل و انتقالات خیلی قاطع عدم تمایل خود را برای فروش این بازیکن اعلام می‌کند و باشگاه‌های دیگر چون می‌دانند که کین به هیچ وجه فروخته نخواهد شد بنابراین تلاشی هم برای جذب وی نمی‌نماید.

روی کین رابطه خوبی با مطبوعات انگلیس ندارد زیرا او مطبوعات را متهم به حاشیه‌سازی و به هم ریختن تمرکز بازیکنان می‌کند.

هر گاه در مورد زمان خداحافظی او از فوتبال سؤال می‌شود، وی در پاسخ می‌گوید، مطمئن باشید آخرین فصل حضور من در فوتبال، درخشانترین بازی‌های مرا به همراه خواهد داشت.

 

حاشیه ها

 

آرزوی باخت ایران

روی کین که مفسر شبکه آی تی وی انگلیس بود با انتقاد از شکل بازی ایران ابراز امیدواری کرد شاگردان کی‌روش یک اشتباه انجام بدهند تا اسپانیا از حریف سرخپوش اش پیش بیفتد. روی کین امشب یک جمله عجیب درباره کی‌روش به زبان آورد و آن این است که:«کی‌روش مربی بزرگی است و افکار دفاعی دارد در دوره اول او در منچستر رابطه خوبی با او داشتم اما او در دوره دوم حضورش در منچستر با من محترمانه برخورد نکرد و وفاداری من را زیرسوال برد.»
کین ناگهان جمله تندی به زبان آورد که جز مشخصه‌های اوست. او گفت: « او از من خواست باشگاه منچستریونایتد را ترک کنم و یکی از بزرگترین حسرت‌های زندگی من این است که چرا صورت او را خرد نکردم با این حال تاکید می‌کنم کی‌روش مربی خیلی بزرگی است.» اما این جمله این هافبک درخشان تاریخ فوتبال بریتانیا و جمهوری ایرلند و اظهارنظر او که دوست دارد ایران از حریفش شکست بخورد با انتقاد تند کاربران توییتر مواجه شده است.
کین که در آی تی وی به تحلیل بازی ایران مشغول بود همچنین به انتقاد از شکل نمایش ایران بخصوص در نیمه اول پرداخت.

 

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آندریاس کوپکه

افتخارات ورزشی

به عنوان بازیکن

Nottingham Forest

Full Members’ Cup: 1991–۹۲

Manchester United

Premier League: 1993–۹۴, ۱۹۹۵–۹۶, ۱۹۹۶–۹۷, ۱۹۹۸–۹۹, ۱۹۹۹–۲۰۰۰, ۲۰۰۰–۰۱, ۲۰۰۲–۰۳
FA Cup: 1993–۹۴, ۱۹۹۵–۹۶, ۱۹۹۸–۹۹, ۲۰۰۳–۰۴
FA Community Shield: 1993, 1996, 1997, 2003
UEFA Champions League: 1998–۹۹
Intercontinental Cup: 1999

Celtic

Scottish Premier League: 2005–۰۶
Scottish League Cup: 2005–۰۶

فردی

PFA Team of the Year: 1992–۹۳ Premier League, 1996–۹۷ Premier League, 1999–۲۰۰۰ Premier League, 2000–۰۱ Premier League, 2001–۰۲ Premier League
PFA Team of the Century: (1907–۲۰۰۷)
Team of the Century 1997–۲۰۰۷
Overall Team of the Century
FAI Young International Player of the Year: 1993, 1994
FAI Senior International Player of the Year: 1997, 2001
Premier League Player of the Month: October 1998, December 1999
Sir Matt Busby Player of the Year: 1999, 2000
RTÉ Sports Person of the Year: 1999
FWA Footballer of the Year: 2000
PFA Players’ Player of the Year: 2000
ESM Team of the Year: 1999–۲۰۰۰
Premier League 10 Seasons Awards: (1992–۹۳ to 2001–۰۲)
Overseas Team of the Decade
English Football Hall of Fame: 2004
FIFA 100
Premier League 20 Seasons Awards: (1992–۹۳ to 2011–۱۲)
Fantasy Teams of the 20 Seasons (Panel choice)

به عنوان مربی

Sunderland

Football League Championship: 2006–۰۷

شخصی

Football League Championship Manager of the Month: February 2007, March 2007

جوایز ویژه

Cork Person of the Year: 2004

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی روی کین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه