بیوگرافی کسری خدیور

6 سال پیش
عکس اینستاگرام کسری خدیور
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی کسری خدیور همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

کسری خدیور متولد ۲۶ مهر ۱۳۷۲ در تهران است و اصلیتی کرمانشاهی دارد و در یک خانواده ی هنرمند و آشنا با موسیقی پرورش یافت.

زندگینامه کسری خدیور

بیوگرافی کسری خدیور

او ۳ خواهر دارد که همگی نوازنده ی موسیقی هستند و مادرش هم کار موسیقی و نوازندگی انجام می دهد. پدر کسری در سال ۱۳۸۰ طی یک حادثه ی رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

آغاز کار هنری

کسری خدیور جوان ترین نابغه ی موسیقی ایران که از سنین کودکی موفق به اخذ مدارک استادی و تدریس موسیقی و از سن ۱۰ سالگی مشغول به تدریس موسیقی ( آهنگسـازی ، تاریخ موسیقی ایران ، تاریخ موسیقی جهـــان ، کـمانچه ، ردیف موسیقی ایران ، کمانچه – گرایش به موسیقی تمام اقوام کـشـور ، ویولـن ایـرانی ویـولـن کلاسیک و گرایش به شاخه های مختلف موسیقی های ملل ، سُلفژ ، تـئـوری موسیقی ، هارمونی از دوره های رنسانس تا دوره ی مدرن و برخی از ساز های دیگر) می باشد.در حال حاضر مشغول به تدریس در محفل کلاسهای ویولن و کـمانچه می باشد.

حاشیه ها

افتخارات کسری خدیور
کسری که مهربانی و خاکی بودن از ویژگی های آشکارش است عناوین و افتخاراتی را در سنین پایین به دست آورد که تصورش برای همه ی ما سخت است. او را به عنوان تنها کسی که در سیزدهمین جشنواره ی خوارزمی به موسیقی روی آورد و بانی زایش هنر اول(موسیقی)در جشنواره ی خوارزمی بود می توان شناخت.خدیور در سال ۱۳۸۱ و در زمانی که تنها ۹ سال داشت برنده ی جشنواره ی جوان شد و ار آن پس لقب نابغه ی جوان موسیقی ایران را به خود گرفت.شاید که نه حتماً شگفت زده می شوید وقتی بدانید نوازنده ی ویولن خواننده ی محبوبتان کسی بوده که در سن پایین ۱۱ سالگی در در زمینه ی آهنگسازی نوجوانان در صدا و سیمای کل کشور نفر اول شد و جوان ترین آهنگساز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیووانا متزوجیورنو

تدریس کسری خدیور
نابغه ی جوان موسیقی ایران در همین سن با داشتن ۶ کارت استادی مشغول به تدریس ویولن،کمانچه،پیانو و اکثر سازهای سنتی و مبانی آهنگسازی شد.

موسیقی فیلم کسری خدیور
کسری در سال ۸۴ و همزمان با آغاز به کار خود در زمینه ی موسیقی فیلم، در جشنواره ی بین المللی فجر،رهبر ارکستر منتخب ایران شد و همین امر سبب شد تا او موفق به کسب بورس تحصیلی از کشور های فرانسه،استرالیا و البته اتریش شود.ولی وطن پرستی و عشق به مردم کسری را وسوسه نکرد و تنها جواب کسری به این بورسیه های تحصیلی این بود:تا آخرین نفس هایم در ایران می مانم و به ملتم خدمت می کنم.

تحصیلات کسری خدیور
کسری از دوم راهنمایی مشغول به تحصیل در هنرستان عالی موسیقی ایران شد که از همان سال تا مقطع دانشگاه همزمان با تحصیل،به تدریس موسیقی نیز می پرداخت.ویولونیست جوان گروه شوک به جز موسقیی تحصیلات دانشگاهی ندارد و معتقد است کسانی که موسیقی کار می کنند یا در کنار شغل و تحصیلاتشان به موسیقی نیز می پر دازند یا مثل او تمام کار و شغل و علاقه و تحصیلاتشان در راه موسیقی صرف می کنند.

همکاری های کسری خدیور
کسری در سن ۱۵ سالگی فعالیت حرفه ای خود را به طور جدی به کنسرت های موسیقی برده و در ارکسترهای سنتی ایرانی و پاپ و ارکسترال های سمفونیک فعالیت کرده.طی این فعالیت ها خدیور با خوانندگانی مثل؛سالار عقیلی-سینا سرلک-حمیدرضا نوربخش-استاد اکبر گلپایگانی و …در زمینه ی سنتی همکاری کرده و دربخش پاپ هم با خوانندگانی همچون؛بابک جهانبخش-مازیار فلاحی-علی لهراسبی-علی اصحابی-مرتضی پاشایی-روزبه نعمت اللهی-احسان خواجه امیری-ریزار(محمدرضا گلزار) کارهایی انجام داد او تکنواز کنسرت های ارکستر ملل و ارکستر آکادمیک نیز بوده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سام درخشانی

ریاست شورای عالی موسیقی انجمن کسری خدیور
کسری خدیور اکنون رییس شورای عالی موسیقی انجمن هنرمندان جوان کشور و اهنگساز فرهنگستان ملی هنر بوده و نکتهی جالب در مورد کسری این است که او در چند ماه آینده نوازندگی را با همه ی این عناوین رنگارنگ و موفقیت ترک خواهد کرد و به خوانندگی برای مردمش روی خواهد آورد.شعارش هم در راه خوانندگی این است:”مردم ما در موسیقی لیاقت بیشتر از اینها را دارند…”

آلبوم کسری خدیور
علاقه ی کسری به ایران و ایرانی در نامی که برای آلبومش انتخاب کرد هم نمایان است:**مردم من**.آلبوم مردم من با صدای کسری خدیور که با کمک های فرزاد فرزین عزیز هم ساخته شده،مراحل نهایی ساخت خود را هم به سر برده و لازم به ذکر است که این آلبوم با بالا ترین کیفیت ممکن در ایران ضبط شده و تنها یه گام برای انتشار آن باقیست،و آن هم زمانی مناسب برای پخش در بازار است.کسری که به گفته ی خودش در زمان خوانندگی حتما فرزاد را در کنار خود خواهد داشت یک تک آهنگ هم با صدای خودش در اینترنت منتشر کرده به نام “نفس” (ترانه:جواید حوان_ملودی:کسری خدیور)که استقبال خوبی از آن شد و در آلبوم مردم من هم ریمیکسی از این قطعه خواهید شنید.

فعالیت های هنری کسری خدیور

آلبوم ها:
مردم من

آهنگ ها:
این قدر ازم دوری
نفس

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی کسری خدیور
5/5 - (2 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • ندا
    2 سال پیش

    میشه فرجام تلخ این بایوگرافی رو هم‌ اضافه کنید؟ مرگ نابهنگام مادرش در نوروز ۹۶,سال یعد روز مادر،خواهر کوچکش روی مزار سکته کرد و اونم نوروز ۹۷ رفت.آبان اومدن فروردین رفتن.کسرا الان ترکیه س تحت قرارداد استودیو مرکزی دوبی و گروه موزیک استانبول.یه اجرا با عارف رفت و مورد ستایش بزرگان موزیک ما در آمریکا شد.در حال حاضر خودش توی استودیو کوچکش میاسازه و مینوازه.و اول عید با تتلو کنسرت دارن بعد از اون تورهای اروپایی شروع میشه.اون قسم‌خورده اعتخار ایران و مادر و خواهراش باشه