بیوگرافی حامد آفاق

5 سال پیش
بیوگرافی حامد آفاق
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی حامد آفاق به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

حامد آفاق اسلامیه (متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۱ در مشهد) بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران و عضو تیم بسکتبال شهرداری اراک می‌باشد. وی با حامد سهراب نژاد هم تیمی خود در تیم ملی باجناق است. وی امسال به تیم بسکتبال شهرداری اراک پیوست.

زندگینامه حامد آفاق

بیوگرافی حامد آفاق

فعالیت ورزشی

نظر در مورد سرمربی صرب

حامد آفاق سال گذشته و قبل از برگزاری مسابقات ویلیام جونز اعلام کرد از تیم ملی خداحافظی کرده. این بازیکن باتجربه گفته بود می‌خواهد به بازیکنان جوان فرصت بدهد اما همان زمان غیررسمی تایید کرد با بچیروویچ سرمربی تیم ملی مشکل دارد. او حالا دوباره به اردوهای تیم ملی برگشته و یکی از بهترین بازیکن‌های ایران در تورنمنت اطلس بوده. او در این باره می‌گوید:

مربیان قبلی همه صرب بودند و اعتقاد داشتم که دیگر به بازیکنان ایرانی نمی‌توانند اطلاعاتی بدهند، همین باعث بی‌انگیزگی شد. هر صربی که می‌رفت، صرب بعدی می‌آمد جای پای قبلی می‌گذاشت و همان روش‌های قبلی پیاده و پی‌گیری شد. با آمدن بائرمن آن روش‌ها از بین رفت. خود من هم با انگیزه بیشتری کار می‌کنم. او خواسته‌اش را در هر تمرین بیان می‌کند. حتی اگر بهترین ایران هم باشی درباره اجرا نشدن تاکتیک‌هایش تذکر می‌دهد.

او می‌گوید: شادابی تمرینات به تفکرات بائرمن مربوط می‌شود. هروقت حس می‌کند خسته شده‌ایم، به سرعت نوع تمرین را تغییر می‌دهد یا با صحبت و شوخی، روند را عوض می‌کند. او حتی مثل مربی‌های داخلی و خارجی قبلی، به میتینگ‌های طولانی اعتقاد ندارد. دو کلیپ دو دقیقه‌ای و صحبت کوتاه، جلسه را به پایان می‌برد چون معتقد است نشست‌های طولانی بازیکن را خسته می‌کند. در واقع ۱۰ دقیقه‌اش بسیار مفیدتر از بقیه بوده است. مربیان قبلی فقط فکرشان این بود که ببریم ولی راه آن را به ما نشان نمی‌دادند و از همه استفاده نمی‌کردند. حتی خود من که در بین پنج نفر اصلی و فیکس بود اعتماد به نفس بالایی نداشتم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو

ملی‌پوش بسکتبال ایران درباره چهار دیداری که تیم در تورنمنت اطلس چین برگزار کرده می‌گوید: بعد ازیک هفته تمرین به این تورنمنت آمدیم. با این وجود خوب توانستیم خواسته‌های بائرمن اجرا کنیم و هر بازی بهتر شدیم. یکی از نقاط مثبتی که او به تیم داده، اعتماد به نفس است.

او به همه اطمینان کرده .هیچ وقت یک نفر را ثابت در ترکیب قرار نداده. بارها شده نفرات اصلی را روی نیمکت نشانده و به عنوان نفر ششم و هفتم وارد میدان کرده و این خودش باعث انگیزه جوانان شده تا بیشتر تلاش کنند که شاید نفر فیکس برای بازی فردا باشند. این می‌تواند مهمترین کار این مربی باشد که اعتماد به نفس‌ها را بالا برده.یکی دیگر از حسن‌های او اخلاق و رفتار خوبش است. بسکتبال زیبا و ساده بازی کردن هم سومین مطلبی است که در تیم ایجاد شده. تیمی بازی کنیم، دفاع تیمی هم داشته باشیم. شاید اگر مقابل آمریکا رو به کارهای انفرادی آورده بودیم، با اختلاف ۲۰ امتیاز می‌باختیم. همه با هم حمله کردیم و همه باهم بردیم.

تمجید کنفدراسیون بسکتبال آسیا از بازی آفاق

آسیا بسکت در گزارش خود نوشت: آفاق نمی تواند کسی را با درصد شوت‌های ۳ امتیازی اش متعجب کند ولی این توانایی را دارد که خودش را به دفعات زیاد در موقعیت شوت‌های ۳ امتیازی قرار دهد. او در واقع یک بازیکن مکمل برای تیمی است که یک برج پرقدرت مثل حامد حدادی و بازیکن بی نظیری مثل صمد نیکخواه بهرامی را در اختیار دارد.

حامد آفاق مدافع با شخصیتی است که بیشتر دوست دارد پاس بدهد، او در مسابقات جام ملت‌های آسیای در سال ۲۰۱۱، بعد از حامد حدادی و ارسلان کاظمی، امتیازآورترین بازیکن و در مسابقات جام آسیا که مدتی پیش در ژاپن برگزار شد بعد از صمد نیکخواه، بهترین بازیکن تیم ملی ایران بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پترا کویتووا

در ادامه گزارش سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا آمده است: با این وجود حامد آفاق نقطه ضعف هایی هم دارد که مهم ترین آنها ترن اوور ( توپ از دست داده) است. بازیکن شماره ۱۰ تیم ملی ایران در هر بازی لیگ ۳/۵ بار ترن اوور داشته و به همین خاطر است که در تیم ملی تا زمانی که او فضای لازم برای حرکت را در اختیار نداشته باشد، به او پاس نمی دهند. مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران بازیکنان کافی برای بازی در اختیار دارد ولی بهترین شوت زن و به اصطلاح تک تیر انداز ایران، فقط حامد آفاق است.

آسیا بسکت در ادامه گزارش خود نوشت: در تئوری اگر تیمی، به خوبی آفاق را پوشش دهد دیگر قادر به بازی خودش نیست و پایان کار این بازیکن است. البته صحبت از نقاط ضعف تیم ملی ایران خیلی خیلی راحت تر از فکر کردن به سلاح‌هایی است که این تیم در هر بازی برای حمله به حریفانش استفاده می کند.

سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا علاوه بر حامد آفاق ۳۰ ساله، رشیم رایت از اردن، عرفان علی سعید از قطر، وانگ شیپنگ از چین و چو سانگ مین از کره جنوبی را دیگر فورواردهای تاثیرگذار و قابل ملاحظه قاره آسیا معرفی کرده است

افتخارات ورزشی

ملی

جام ملتهای آسیا

قهرمان ۲۰۰۷
قهرمان ۲۰۰۹
قهرمان ۲۰۱۳

بازی‌های آسیایی

مدال برنز سال ۲۰۰۶
مدال برنز سال ۲۰۱۰

بازی‌های کشورهای اسلامی

مدال برنز سال ۲۰۰۵

بازی‌های غرب آسیا

مدال طلا در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵
مدال طلا سال ۲۰۱۱

کاپ آسیا

قهرمان ۲۰۱۲

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عظیم گوک

باشگاهی

جام باشگاه‌های آسیا
مدال طلا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ (صباباتری) ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ (مهرام)

قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا

مدال طلا ۲۰۰۷ (صباباتری) ۲۰۱۰ (مهرام)
مدال نقره در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸
مدال برنز ۲۰۰۹ (صبامهر)

سوپر لیگ ایران
مدال طلا در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ (صباباتری) ۲۰۱۰ (مهرام)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی حامد آفاق
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه