بیوگرافی پیمان خان شیبانی

5 سال پیش
عکس اینستاگرام پیمان خان شیبانی
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی پیمان خان شیبانی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

پیمان خان شیبانی متولد آذر ماه ۱۳۵۳ معروف به پیمان خان خواننده و آهنگساز ایرانی است.

زندگینامه پیمان خان شیبانی

بیوگرافی پیمان خان شیبانی

متولد آذر ماه ۱۳۵۳ در شهر تهران چشم به جهان گشود.

آغاز کار هنری

در سن ۱۸ سالگی بطور رسمی فراگیری پیانو را نزد استاد لشگری و مرحوم فریبرز حیدری آغاز نمود.

حاشیه ها

تحصیلات پیمان خان شیبانی
پس از ورود به دانشگاه دامپزشکی، فعالیت‌هایش در زمینه موسیقی کم رنگ گردید. اما بعد از فارغ‌التحصیلی در دکترا دامپزشکی با انتشار یک آلبوم در سبک موسیقی ملل با همکاری پیام قربانی و پاشا یثربی مجدداً به عرصه هنری بازگشت. وی در ادامه برای تحصیل در دوره عالی موسیقی وارد دانشگاه بین‌المللی موسیقی در کشور مالزی شد.

جایزه اول مسابقات رمیکس پیمان خان شیبانی
بعدها وی جایزه اول مسابقات رمیکس در مراسم یاد بود گروه‌های موسیقی آبا و کوئین در کوآلالامپور را از آن خود نمود. او همچنین با ساز مالایی به نام گاملان در کنسرت بزرگ پاپ، در مقابل شاه مالزی برای حمایت از کودکان جنگ غزه به اجرای موسیقی پرداخته است.

گروه متسو یونیک پیمان خان شیبانی
پیمان خان در ادامه تلاش نمود تا گروه موسیقی فیوژن ایرانی با نام متسو یونیک را در کوآلالامپور پایه‌گذاری کند که گرچه در نهایت این کار ناکام ماند، اما حاصل تلاش وی برگزاری چهاراجرای در سه همایش بزرگ فرهنگی ایرانیان متشکل از جشن‌های نوروز، مهرگان و شب یلدا در دانشگاه‌های «یو سی اس آی»، «لیم کوک وینگ»، «یو سی تی آی» و «دانشگاه ملی مالزی» بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فواد غفاری (ایوان بند)

خوانندگی و آهنگسازی پیمان خان شیبانی
از کارهای اینسترومنتال پیمان خان می‌توان به آلبوم نبض مرموز (Secret Pulse) اشاره کرد که با همکاری نیما دانشپور به عنوان گیتاریست در بیست و دو ترک ۱۲ ژوئن ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد که در مدت کوتاهی با استقبال گسترده مخاطبان بین‌المللی مواجه گردید. این دو ساخت نسخه دوم آلبوم نبض مرموز را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

موسیقی فیلم پیمان خان شیبانی
وی ساخت موسیقی متن فیلم کوتاه «چای سیاه»، به کارگردانی علیرضا سروش برعهده داشته‌است که در فستیوال ۲۰۱۲ فیلم ساندنس کاندید شد. او همچنین سه تک‌آهنگ مشترک با رافئلا پیکیریلو خوانند ایتالیایی منتشر کرده‌است.

برگزاری کنسرت پیمان خان شیبانی
پیمان خان در ادامه فعالیت‌های هنری خود شرکت «هیتز امپایر» را در مالزی تأسیس نمود تا از این رهگذر بتواند مسیری را برای معرفی و ارائه آثار هنرمندان جوان‌تر واستعدادهای نو در زمینه‌های موسیقی، آواز، هنرهای نمایشی و صدا ایجاد نماید. در ابتدای فعالیت‌های این شرکت، پیمان خان با همکاری گروه رقص رمنا در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱ اقدام به برگذاری نمایش-رقصی با نام «آدم و حوا» نمود که روایتی عاشقانه از داستان حضرت آدم و چیدن میوه ممنوع توسط حوا است. این نمایش در سالن کی ال پک در شهرکوآلالامپور برگزار گردید و پیمان خان مسئولیت آهنگسازی، تنظیم قطعات موسیقی، رهبری ارکستر، طراحی صدای سالن و صدا برداری این اجرا را برعهده داشت.

همکاری با گروه رمنا پیمان خان شیبانی
پیمان خان در ادامه همکاری‌های خود با گروه رمنا، نوروز ۱۳۹۱اقدام به برگزاری نمایش رقص دیگری به نام «با عشق تو نو می‌شوم» در هتل بین‌المللی کرون پلازا شهر کوآلالامپور با همکاری بیست رقصنده نمود. او ساخت و تنظیم و ارکستراسیون موسیقی این نمایش بر عهده داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مریسا تومی

گروه آوای مردمی و پیمان خان شیبانی
در ادامه وی در اقدامی نو تلاش کرد تا کنسرت موسیقی را ایرانی را با گروه آوای مردمی (پابلیک ویس) در شهر کوآلالامپور مالزی برگزار نماید. این همکاری در نهایت به برگزاری کنسرت گروه آوای مردمی به تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۳ در سالن کی ال پک شهر کوآلالامپور منجرب شد که سرپرستی و تهیه کنندگی این رویداد هنری برعهده پیمان خان بود.

کنسرت ترکیبی پیمان خان شیبانی
پیمان خان در ادامه فعالیت‌های اجرای و مدیریت خود در حوضه هنر، نوروز ۱۳۹۲ با همکاری شرکت سامی پرداکشن وکلب جی سیکس کوآلالامپور اقدام به برگزاری یک کنسرت ترکیبی متشکل از هفت خواننده سرشناس پاپ ایرانی به نام‌های فرامرز آصف، سعید محمدی، فرشید امین، شهرام کاشانی، کامرون کارتیو، ارغوان و ماهان به مدت دوازده شب متوالی نمود که با استقبال گسترده مخاطبان ایرانی توریست و مقیم مالزی قرار گرفت. وی در این رویداد هنری سرپرستی گروه‌های صدا و موسیقی را بر عهده داشت.

فعالیت‌های رادیویی پیمان خان شیبانی
وی در اردیبهشت ۱۳۹۲ اقدام به راه اندازی پادکستی با نام «کروماکی» نمود که در راستای حمایت از هنرمندان جوان و نقد فضای حاکم بر فعالیت‌های هنری در داخل و خارج از ایران به مخاطبان ارانه می‌گردید. پس از سه ماه فعالیت مداوم و ضبط مصاحبه با بیش از ۲۰ هنرمند ایرانی مقیم خارج از ایران، پادکست کروماکی با استقبال از سوی کامران ملک مطیعی، مدیر رادیو توکا، به عنوان یک برنامه ثابت هفتگی به کار خود در این رسانه شنیداری ادامه داد.

رادیو سینمای پیمان خان شیبانی
این دو در ادامه فعالیت‌های رادیویی خود اقدام به باز پخش و تبدیل آثار ارزشمند سینمای ایران به صورت برنامه‌های رادیویی به منظور حمایت از نابینایان در قالب برنامه‌ای با نام «رادیو سینما» از رادیو توکا نمودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سون ایلگوک

فعالیت های هنری پیمان خان شیبانی

آلبوم ها:

نبض مرموز

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی پیمان خان شیبانی
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه