بیوگرافی بوژیدار رادوشویچ

6 سال پیش
بیوگرافی بوژیدار رادوشویچ
4/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی بوژیدار رادوشویچ به همراه داستان زندگی و عکس های اینستاگرامی وی
بوژیدار رادوشویچ (کرواتی: Božidar Radošević; زاده ۴ آوریل ۱۹۸۹ – اسپلیت) دروازه‌بان فوتبال اهل کرواسی است.
وی سابقه عضویت در تیم‌های هایدوک اسپلیت، ژلیزنیچار سارایوو و باشگاه فوتبال دبرسنی را در کارنامه دارد.

زندگینامه بوژیدار رادوشویچ

بیوگرافی بوژیدار رادوشویچ

شروع فعالیت ورزشی

رادوشویچ از سال ۲۰۰۷ فوتبال حرفه‌ای خود را با باشگاه Hajduk Split که بیش از ۱۰۰ سال تاریخچه دارد شروع کرد. او در باشگاه‌های فوتبال زیادی بازی کرده است اما به صورت کلی مهم‌ترین باشگاه‌های وی این موارد بودند:

Debreceni VSC HNK Hajduk Split FK Zeljeznicar Sarajevo Buducnost Podgorica NK Istra 1961 NK Inter Zapresic FC Koper Perspolis FC رادوشویچ راست‌پا است و سابقه بازی در مقدماتی لیگ اروپا را دارد.

حاشیه ها

فسخ قرارداد با تیم مجار پس از پیشنهاد پرسپولیس

بوژیدار رادوشویچ نام دروازه بان کروات پرسپولیس است که اهل کشور کرواسی بوده و از لیگ برتر مجارستان تازه به این تیم پیوسته است. این دروازه‌بان با تیم مجارستانی دبرسن قرارداد داشت، اما وقتی با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس مواجه شد قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد.

امار و بیوگرافی ورزشی بوژیدار رادوشویچ دراوزه بان خارجی باشگله پرسپولیس تهران

این بازیکن به عنوان دروازه بان ذخیره تیم پرسپولیس این فصل نمر خوبی از خود نشان دهده است

نام کامل:بوژیدار رادوشویچ

ملیت:کرواسی

باشگاه:پرسپولیس

تاریخ تولد:۰۴/۰۴/۱۹۸۹

سن:۲۸

محل تولد:اسپلیت، یوگسلاوی

پست:دروازبان

قد:۱۸۷ سانتی متر

وزن:۸۶ کیلو گرم

شماره پیراهن در باشگاه:۴۴

پای تخصصی:راست

امتیاز کلی۶۵

استعداد۷۱

بخشی از مصاحبه بوژیدار رادوشویچ

* از شروع فوتبالت و باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌ای، بگو.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آندره‌آ بلوتی

من فوتبالم را از یکی از بزرگترین باشگاه‌های کرواسی یعنی «هایدوک اشپلیت» آغاز کردم. آن زمان ۱۶، ۱۷ سال داشتم و به مرور موفق شدم به تیم بزرگسالان راه پیدا کنم. ۱۵، ۲۰ بازی برای تیم بزرگسالان هایدوک انجام دادم و سپس در سال ۲۰۱۱ و پس از حدود ۴ سال حضور در هایدوک به یکی از بهترین باشگاه‌های کشور مونته‌نگرو به نام «بودوکنوست پودگوریکا» پیوستم. سال بعدش را در سولین کرواسی بازی کردم و بعد از حضور در باشگاه‌های ایسترا ۱۹۶۱ (کرواسی)، شی بنیک (کرواسی)، اینتر زاپرسیچ (کرواسی)، کوپر (اسلوونی)، بالمازوج واروس (مجارستان) و دبرسین (مجارستان) به پرسپولیس ملحق شدم و در حال حاضر در خدمت این تیم هستم.

* قبل از پیوستن به پرسپولیس چقدر درباره این تیم اطلاعات داشتی؟

من پرسپولیس را از قبل می‌شناختم و می‌دانستم بزرگترین باشگاه فوتبال ایران است و همچنین می‌دانستم یکی از مطرح‌ترین مربیان کرواسی یعنی استانکو پوکله‌پوویچ بیست و چند سال قبل سرمربی این تیم بوده و با پرسپولیس قهرمان ایران شده است. استانکو مربی من در هایدوک اشپلیت بود و به شخصه علاقه زیادی به او دارم. البته او چند سالی است که دیگر مربیگری نمی‌کند.

* در جریان بیماری و وخامت شرایط استانکو هستی؟

نه، اصلاً خبر ندارم.

* متأسفانه شرایط خوبی ندارد و به علت بیماری کلیوی اوضاعش نامساعد است.

خیلی متأسف شدم، خیلی زیاد. او برای من انسان بسیار ارزشمندی است و در فوتبال من نقش مهمی داشته است.

* دوست داری پیغامی به او بدهی؟

بله، قطعاً. امیدوارم ایشان در زودترین زمان ممکن از بستر بیماری بلند شده و عمر طولانی داشته باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سجاد غریبی

* قبل از اینکه به پرسپولیس بپیوندی می‌دانستی قرار است دروازه‌بان ذخیره این تیم باشی؟

بله. می‌دانستم برای به دست آوردن جایگاه در پرسپولیس باید خیلی تلاش کنم چرا که از قبل در جریان بودم علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران، گلر پرسپولیس است. من از قبل آماده این شرایط بودم و الان هم همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم باز هم در پرسپولیس بازی کنم و مثمرثمر باشم.

* بیرانوند ۵ بازی مصدوم بود و تو در این ۵ بازی فرصت پیدا کردی درون دروازه پرسپولیس بایستی. برایت سخت نبود دوباره به نیمکت ذخیره‌ها برگردی؟

نه برایم سخت نبود، چون من یک فوتبالیست کاملاً حرفه‌ای هستم و موظفم به تصمیمات مربی‌ام احترام بگذارم. این یک مسئله طبیعی است که در هر بازی فقط یک دروازه‌بان می‌تواند درون دروازه یک تیم قرار بگیرد و من هم مثل سایر هم‌تیمی‌هایم هر گاه فرصت بازی کردن پیدا کنم. بهترین تلاشم را به کار می‌گیرم. در هر صورت امیدوارم بتوانیم با پرسپولیس به قهرمانی این فصل لیگ برسیم چون استحقاقش را داریم. ما در حال حاضر بهترین تیم ایران هستیم و بهترین بازیکنان را داریم. هواداران فوق‌العاده‌ای هم ما را حمایت می‌کنند و همه این مسائل نشان می‌دهد که پرسپولیس می‌تواند با اختلاف قهرمان لیگ ایران شود.

* رابطه‌ات با برانکو چگونه است؟ بالاخره او هموطن توست.

برانکو اگر مطرح‌ترین مربی کروات نباشد قطعاً یکی از ۳ مربی برتر این کشور است. همین که او سرمربی بزرگترین باشگاه فوتبال ایران است نشان می‌دهد چقدر اعتبار و توانایی دارد. حتماً می‌دانید لقب برانکو در کرواسی پروفسور است و این لقب را به خاطر دانش بالایش در فوتبال به او داده‌اند. او کارنامه فوق‌العاده‌ای دارد. سال ۹۸ که کرواسی در جام جهانی فرانسه به مقام سوم رسید او دستیار بلاژویچ بود. بعدها او در تیم ملی ایران سرمربیگری کرد و هدایت باشگاه‌های مطرحی مثل دیناموزاگرب را هم بر عهده داشته است. طبیعتاً به عنوان یک بازیکن ارتباط خوبی با او دارم و البته مطمئنم او بدون توجه به اینکه هموطن من است و فقط به عنوان یک بازیکن فوتبال و همانند سایر بازیکنان پرسپولیس درباره من فکر و تصمیم‌گیری می‌کند. او یک مربی بسیار بزرگ است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علیرضا رضایی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بوژیدار رادوشویچ
4/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه