بیوگرافی سودالیزا (سودا علیزاده)

6 سال پیش
عکس اینستاگرام سودالیزا (سودا علیزاده)
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی سودالیزا (سودا علیزاده) همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

سِودا علیزاده (متولد ۱۰ شهریور ۱۳۶۶)، با نام حرفه‌ای سِودالیزا، خواننده، ترانه سرا و تهیه کننده ایرانی- هلندی است.

زندگینامه سودالیزا (سودا علیزاده)

بیوگرافی سودالیزا (سودا علیزاده)

در سال ۲۰۱۵، او دو آلبوم چندآهنگه با نامهای The Suspended Kid و Children of Silk منتشر کرد. ترانه‌های او اغلب به زبان انگلیسی است اما او اولین ترانهٔ فارسی خود به نام “ببین” را در اعتراض به فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ منتشر کرد.

آغاز کار هنری

در ماه مارچ ۲۰۱۴، سودالیزا اولین تک‌آهنگ خود بنام “Clear Air” را همراه یک نماهنگ منتشر کرد. سپس ترانه‌های “Sirens of the Caspian” و “Backseat Love” منتشر شدند. در ژانویه ۲۰۱۵، اولین آلبوم چند آهنگه وی، The Suspended Kid، که یک سال و نیم روی آن کار کرده بود منتشر شد. اولین آلبوم او، ISON، در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۷ منتشر شد.

حاشیه ها

کودکی سودالیزا 
سِودا علیزاده ۱۰ شهریور ۱۳۶۶ در تهران، ایران متولد شد. او سپس در سن پنج سالگی بهمراه خانواده اش به هلند نقل مکان کرد.

عضویت تیم ملی بسکتبال هلند سودالیزا 
در شانزده سالگی در یک بورسیه بسکتبال پذیرفته شد و به تیم ملی بسکتبال هلند راه یافت.

تحصیلات سودالیزا 
سپس به دانشگاه رفت و با مدرک کارشناسی ارشد در رشتهٔ ارتباطات فارغ‌التحصیل شد. سودالیزا به زبانهای فارسی، هلندی، انگلیسی، فرانسوی و پرتغالی مسلط است.

موضوع آلبوم سودالیزا 
عنوان این آلبوم دربارهٔ چگونگی واکنش مردم به سودالیزا در موقعیت‌های مختلف اجتماعی است. او خود می‌گوید «فهمیده‌ام چیزهایی که مرا از موقعیت‌های اجتماعی منحرف می‌کند — مثل کنار نیامدن با مربی یا رییسم یا مسائلی از این دست — مرا وامی‌دارد که دریابم می‌بایست راهی متفاوت را انتخاب کنم.» The Suspended Kid توسط سودالیزا و یک تهیه کننده اهل روتردام، ماکی، تولید شد. در ماه سپتامبر نماهنگ That Other Girl در سبک آر اند بی و بعنوان آخرین ترانه از این آلبوم چند آهنگه، منتشر شد. در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۵، او ترانهٔ “Marilyn Monroe” را منتشر کرد که بخشی از آلبوم چند آهنگه دومش، Children of Silk است. این آهنگ بعنوان یک ترانهٔ تریپ هاپ شناخته می‌شود. نماهنگ این ترانه نیز ۳۰ مارس ۲۰۱۶ منتشر شد. Children of Silk در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد. سودالیزا برای این آلبوم از حس بافتهایی نظیر پوست، شیشه و ابریشم الهام گرفته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریدون فرهی

فیلم کوتاه سودالیزا 
در ماه می ۲۰۱۶، فیلم کوتاهی از سودالیزا به نام The Formula منتشر شد. این فیلم دربارهٔ درد حاصل از فقدان یک کودک متولد نشده است که تعادل زندگی مشترک را برهم زده و آنرا تا مرز نابودی پیش می‌برد. این فیلم به کارگردانی امانوئل آدجی و همکاری و تولید سودالیزا ساخته شده و در آن از سه ترانه از سودالیزا شامل ترانهٔ The Language of Limbo استفاده شده است. در اکتبر سال ۲۰۱۶ تک‌آهنگی جدید بنام “Time” منتشر می‌شود. در ماه بعد، ترانه “Human” همراه با یک نماهنگ منتشر شد. “Human”, “Marilyn Monroe”,و “The Language of Limbo” بعداً در آلبوم ISON قرار گرفتند.

اولین ترانه فارسی سودالیزا 
در ژانویه ۲۰۱۷ او اولین ترانه فارسی خود به نام “ببین” را منتشر کرد. این ترانه همزمان با اعتراضات به فرمان اجرایی ترامپ منتشر شد. او می‌گوید: «در اعتراض به این تصمیم سیاسی غیرانسانی، نمی‌توانستم برای خودم استثنا قائل شوم. من ببین را مشخصا به فارسی نوشتم. من قدرتمندانه با عشق ایستاده‌ام. در این مورد من می‌خواستم از جریان اصلی رسانه‌ها دوری کنم. چون علاقه‌ای به قربانی شدن نداشتم. این پیام را بدون دوربین، صدا و حرکت دریافت کنید. من فقط یک پیام رسانم. در مغز عشق، جایی برای تبعیض و تعصب نیست.»

آماندین سودالیزا 
در ماه فوریه نماهنگ Amandine منتشر شد. آماندین خود دیگر سودالیزاست. زنی غوطه ور در فانتزیهایش که دیگر نمی‌تواند برای رخدادهای اطرافش اهمیتی قائل شود. این نماهنگ دربارهٔ قوانین محدودیست که از زنان انتظار می‌رود در دنیای مدرن، خود را با آنها وفق دهند.

مفهوم هویت در دنیای معاصر سودالیزا 
سودالیزا می‌گوید: «قصه آماندین بدنبال مفهوم هویت در دنیای معاصر است. دنیایی که به دلیل محو شدن حد و مرزها، بسرعت در حال تغییر است. آماندین همه آن چیزیست که شما از او می‌خواهید باشد. عصاره غلیظی از زندگی متوسط، نمایانگر دنیایی که در آن ما بسیار جهانی شده‌ایم و همه عواطف و احساسات در حال محو شدن هستند. این موضوع بطور تناقض آمیزی موجب ناراحتی شما می‌شود. زندگی آمندین در یک فضای سفید لایتناهی و با حداقل اشیای ساده سپری می‌شود که مناظر مختلف چرخهٔ روزمرگی را نشان می‌دهد. دستیابی به دانش و ماده سبب شده زبان جهانی جدیدی خلق شود که در آن، برندهای تجاری نقشی کلیدی دارند.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پاولینا گایتان

آخرین آلبوم سودالیزا 
در ماه آوریل،”Hero” بعنوان آخرین تک‌آهنگ قبل از انتشار آلبوم ISON منتشر شد. ISON در ۲۶ آوریل ۲۰۱۷ منتشر شد. نام این آلبوم از سی/۲۰۱۲اس۱، یک دنباله دار مسیر خورشیدی گرفته شده است.

فعالیت های هنری سودالیزا 

آثار:

آلبوم‌های استودیویی:
ISON
۲۶ آوریل ۲۰۱۷

آلبوم‌های چندآهنگه:
The Suspended Kid
۲۸ ژانویه ۲۰۱۵
Children of Silk
۲۴ نوامبر ۲۰۱۵

تک‌آهنگ‌ها:
“Clear Air”
” The Suspended Kid”
“Sirens of the Caspian”
“Backseat Love”
“Marilyn Monroe”
“Time”
“Human”
“Bebin”
“Hero”
“Hubris”

اجرا بعنوان مهمان:
“Thunderclap”۲۰۱۳ Subp Yao Bottles Poppin
“Silly Boy”Boeboe Buy Sell Bye Cell
“Haunted” ۲۰۱۵ Stwo D.T.S.N.T.

نماهنگ‌ها:
“Clear Air” ۲۰۱۴ Gino Gervaes
“Sirens of the Caspian” Atlynn Vrolijk
“Backseat Love” Lisette Donkersloot and Atlynn Vrolijk
“That Other Girl” ۲۰۱۵ Pussykrew
“The Valley” Zahra Reijs
“Marilyn Monroe” ۲۰۱۶ Hirad Sab
“Human” Emmanuel Adjei
“Amandine Insensible” ۲۰۱۷ Piet Langeveld
“Bluecid” Sevdaliza و Zahra Reijs

فیلم‌ها:
۲۰۱۶ The Formula Zillah Emmanuel Adjei فیلم کوتاه

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی سودالیزا 
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه