بیوگرافی رستم میرلاشاری

5 سال پیش
عکس اینستاگرام رستم میرلاشاری
4.9/5 - (16 امتیاز)

بیوگرافی رستم میرلاشاری همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

رستم میرلاشاری متولد ۲۲ ژانویهٔ ۱۹۶۱، اهل زاهدان و خواننده شناخته شده بلوچ است که سبک کاری او غالباً تلفیقی از موسیقی بومی بلوچستان و موسیقی پاپ است.

زندگینامه رستم میرلاشاری

بیوگرافی رستم میرلاشاری

وی هم‌اکنون ساکن سوئد است و در گروهی تحت عنوان گلبانگ که متشکل از هنرمندانی از بلوچستان، سوئد و آفریقا است به فعالیت موسیقی می‌پردازد.

آغاز کار هنری

وی فعالیت خود را از سال ۱۹۹۴ آغاز کرده و تاکنون ادامه دارد.

حاشیه ها

زادگاه رستم میرلاشاری
رستم میرلاشاری، اهل بخش لاشار و خواننده شناخته شده بلوچ می‌باشد.

سبک کاری رستم میرلاشاری
سبک کاری اش غالباً تلفیقی از موسیقی بومی بلوچستان و موسیقی پاپ می‌باشد.

گروه گلبانگ رستم میرلاشاری
وی هم اکنون ساکن شهر استکهلم سوئد می‌باشد و در گروهی تحت عنوان گلبانگ که متشکل از هنرمندانی از بلوچستان، سوئد و آفریقا می‌باشد به فعالیت موسیقی می‌پردازد، رستم میرلاشاری همچنین همکاری گسترده با سعید شنبه زاده که اصالتاً وی نیز بلوچ است آغاز نموده است.

فرزندان رستم میرلاشاری
رستم دارای دو پسر است که پسر بزرگ ایشان بامشاد نام دارد و موزیسین نیز هست.

اعتقاد رستم میرلاشاری
وی معتقد است بردگان سیاه پوست آفریقایی که به همراه استعمار گران به جنوب ایران آمدند تأثیری فراوان بر موسیقی این نواحی گذاشته‌اند هرچند که به فراموشی سپرده شده این تأثیر و جا دارد که احیا گردد، وی همچنین در آهنگهای فارسی خود توانسته موفق عمل کند. . . وی در سال ۲۰۱۶ همکاری گسترده ای با شنبه زاده آغاز کرد.

تحصیلات رستم میرلاشاری
این هنرمند تحصیلات خود را در رشته موسیقی ملل در دانشگاه استکهلم، پایتخت سوئد، به پایان رسانده و در حال حاضر در همین دانشگاه مشغول کار است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسن انعامی علیا

فرهنگ جهانی رستم میرلاشاری
رستم میرلاشاری در گفت‌و‌گویی با اشاره به این موضوع که از آمیزش و هم‌نشینی فرهنگ‌ها است که فرهنگ جهانی بارور می‌شود ، از هدف‌ها و تلاش پیگیر خود در تلفیق موسیقی بلوچستان ایران با موسیقی بومی و محلی دیگر ملیت‌ها، می‌گوید : «‌هدف من از تلاش در ارتباط با موسیقی این است که بتوانم موسیقی بلوچستان ایران که با آن بزرگ شده‌ام را با موسیقی سایر ملل بیامیزم. روبه‌ رو شدن فرهنگ و موسیقی ملل مختلف این امکان را می‌دهد که هم برای رشد خود از آنها کمک بگیریم و هم برای شناساندن موسیقی و فرهنگی که با آن بزرگ شده‌ایم و احساس می‌کنیم این موسیقی و فرهنگ چیزی دارد که می‌تواند مورد علاقه و توجه دیگران قرار گیرد . »

فلسفه آغاز کار رستم میرلاشاری
وی در ادامه می‌افزاید: «بر اساس این فلسفه ، وقتی من در استکهلم فعالیت‌های موسیقی خود را آغاز کردم به همراه تعداد دیگری از علاقمندان به این فلسفه ، گروه ” گلبانگ ” را تشکیل دادیم و موفق شدیم موزیسین‌های خوبی را گرد آوریم که هر کدام ریشه در یک گرایش موسیقیایی داشتند . وقتی روی گرایش موسیقیایی تکیه می‌کنم منظورم موسیقی فولکلور ملت‌های مختلف است . به اعتقاد من این تلاش موفق بوده و به همین خاطر ما توانسته‌ایم ۱۵ سال فعالیت کنیم، موسیقی تولید کنیم، مورد توجه رسانه‌های جمعی قرار بگیریم و تورهای مختلف داشته باشیم . »

ویژگی‌های نوع موسیقی رستم میرلاشاری
رستم میرلاشاری در ادامه گفت‌وگو به ویژگی‌های این نوع موسیقی اشاره می‌کند و می‌گوید: «‌ بدون شک موسیقی بلوچی تحت تاثیر موسیقی‌ های دیگر قرار دارد ولی در عین حال قائم به ذات خود است و ویژگی‌ های خاص خود را دارد . گرایش‌های مختلف در این موسیقی به وفور یافت می‌شود ، ولی بدون شک به موسیقی ایرانی بیشتر از موسیقی هندی نزدیک است . »

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عزت‌الله انتظامی

جشنواره جهانی موسیقی رستم میرلاشاری
رستم میرلاشاری، موسیقی دان از بلوچستان ایران، با حمایت دانشگاه موسیقی شهر استکهلم همه ساله دست به برگزاری یک جشنواره جهانی موسیقی می‌زند و هر سال به دعوت او یک گروه موسیقی از ایران نیز دراین فستیوال شرکت می‌کند.

سبک موسیقی رستم میرلاشاری
سبک موسیقی او پاپ، Cultural music، الکترونیکا، balochi, موسیقی بندری است.

زمینه فعالیت رستم میرلاشاری
حرفه‌ های او خواننده، ترانه‌پرداز، موسیقی‌دان، تهیه‌کننده موسیقی، تهیه‌کننده فیلم، طراحی مدer, پدیدآور می باشد.

ساز رستم میرلاشاری
سازهای او گیتار و ساز کوبه‌ای است.

فعالیت های هنری رستم میرلاشاری

آلبوم ها:

گلچین رستم میرلاشاری

Pour-Afrigha

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی رستم میرلاشاری
4.9/5 - (16 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه