بیوگرافی اندی ماری

6 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی اندی ماری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سر اندرو برن ماری یا اندی مورای (به انگلیسی: Andy Murray) (زاده ۱۵ مه ۱۹۸۷ میلادی) بازیکن تنیس اهل کشور اسکاتلند است.

زندگینامه اندی ماری

بیوگرافی اندی ماری

 

فعالیت ورزشی

ماری در مسابقات بین‌المللی مهمی شرکت کرده‌است که می‌توان به کسب قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا ۲۰۱۲، مسابقات تنیس آزاد ویمبلدون ۲۰۱۳ و کسب مدال طلای تنیس انفرادی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ و بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ و مدال نقره تنیس دونفره بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ اشاره کرد، بهترین رتبه وی در رتبه‌بندی جهانی تنیس ۱(۷ نوامبر ۲۰۱۶) بوده‌است.

اگر به کارنامهٔ اندی و قهرمانی‌های اون نگاهی بیندازیم بی شک ۲۰۰۹ موفقترین سال در طول دوران حرفه‌ای او تا به حال بوده‌است. در ادامهٔ موفقیت‌های اندی در سال‌های پیشین سال ۲۰۰۹ هم آغاز خوبی برای او داشت. اندی در تورنمنت نمایشی ابوظبی مقابل جیمز بلیک و راجر فدرر و رافائل نادال به پیروزی رسید و قهرمان شد. در ادامه او اوپن قطر را هم فتح کرد تا موفقیت‌هایش را تکمیل کند. پس از آن اندی تا مرحلهٔ چهارم استرالیا بیشتر نتوانست بالا بیاید و در تورنمنت بعدی یعنی ایندین ولز در فینال مغلوب رافائل نادال مرد شماره یک آن سال شد.

در فینال میامی نیز جوکوویچ صرب را در هر دوست شکست داد تا مسترزی دیگر در کارنامه‌اش داشته باشد. در تورنمنت کویینز لندن هم با نمایشی درخشان توانست قهرمان رقابت‌ها لقب بگیرد. حالا همه چیز آماده بود تا اندی ویمبلدون را از آن خود کند. در غیاب نادال اندی به عنوان سید دوم وارد این تورنمنت شد. بازی‌های خوب اندی او را تا مرحلهٔ نیمه نهایی بالا آورد. اما رادیک آماده اجازه نداد که اندی به فینال راه پیدا کند. سپس اندی در مونترال خوان مارتین دل پوترو را شکست داد و قهرمان این رقابت‌ها شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بلز ماتویدی

پس از آن در رقابت‌های سینسیناتی مغلوب فدرر شد و از دور مسابقات کنار رفت. اندی در حالی در مسابقات یو اس اپن شرکت کرد که از ناراحتی جزئی مچ دست رنج می‌برد. تا اینکه در مرحلهٔ یک چهارم نهایی مغلوب مارین چیلیچ کروات شد. اما اندی در همین سال بود که در برهه‌ای از زمان به بالاترین رنکینگ دوران بازیگری خود رسید. اندی برای مدتی مرد شمارهٔ ۲ جهان ماند!!

زندگی شخصی

دوران کودکی

تقریباً سه سال داشت که مادرش راکتی به او هدیه داد، پنج ساله بود که لئون اسمیت مربی سرشناس بریتانیایی دربارهٔ او گفت: تا بحال خردسالی مثل اندی ندیده‌ام که این‌گونه مثل جوان‌ها تنیس بازی کند، او در کنار مادرش جودی و برادرش جیمی به فراگیری و تمرین می‌پرداخت و مراحل ترقی را یکی پس از دیگری می‌پیمود… و همه چیز آماده شد تا اندی حالا تبدیل به مرد شماره یک تنیس بریتانیا شود. او ۱۹۰ قد دارد و دو دست] است.

اما در بازی‌ها از دست راست خود استفاده می‌کند. اندی تنها ۸ ساله بود که در قتل‌عام شهر دابلین جان سالم به در برد او به همراه خانواده‌اش در سن ۱۲ سالگی به فلوریدای آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا ساکن شد. در دسامبر ۲۰۰۴ وقتی او ۱۷ ساله بود توانست یو اس اوپن نوجوانان را کسب کند. دو هفته پس از آن او برای خود یک عضو گروهی بریتانیایی پیدا کرد تا در جام دیویساتریش شرکت کند. اما او این بازی را ۳ بر ۲ به حریفانش واگذار کرد! در دسامبر همین سال بود که او از سوی شبکه بی‌بی‌سی به عنوان جوانترین شخصیت ورزشی بریتانیا برگزیده شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لئوناردو بونوچی

حاشیه ها

او دربارهٔ ملیت خود می‌گوید: قبلاً بارها شنیده بودم به من می‌گویند موری انگلیسی!

و من برای تصحیح این اشتباه یک بار به صورت علنی این واقعیت را گفتم که من

متولد اسکاتلند هستم! اما بعد از آن شایعه‌سازی دربارهٔ من شروع شد که او ضد

انگلیسی است. تا اینکه در مسابقات ملی با قبول پیراهن ملی به همه نشان دادم

که خاک من بریتانیاست و هیچ وقت ضد انگلیس نبوده‌ام. فقط دوست دارم برای

کشورم بازی کنم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اندی ماری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه