بیوگرافی زهرا نعمتی

5 سال پیش
بیوگرافی زهرا نعمتی
Rate this post

بیوگرافی زهرا نعمتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

زهرا نعمتی (زادهٔ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴) عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران است. وی نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده‌است.

زندگینامه زهرا نعمتی

 

بیوگرافی زهرا نعمتی

فعالیت ورزشی

عضویت در تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران
زهرا نعمتی، پیش از این، عضو تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران بود. وی پس از این که در سال ۱۳۸۳ در اثر سانحهٔ رانندگی ویلچرنشین شد به ورزش تیراندازی با کمان روی آورد.

حذف در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا
در حالی که زهرا نعمتی در دور یک‌شانزدهم تیراندازی با کمان در بخش ریکرو انفرادی زنان را با موفقیت پشت سر گذاشت و به مرحله بعد راه یافت، اما به صورت اتفاقی از حضور به مرحله بعدی جا ماند.

پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن
زهرا نعمتی با کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخهٔ ریکرو انفرادی نام خود را به عنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالمپیک شده‌است، جاودانه کرد.
وی هم‌چنین به همراه راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد که تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان ایران را در قسمت تیمی تشکیل می‌دادند عنوان سومی و مدال برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را به‌دست آوردند.

جایزه ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن
زهرا نعمتی در ۲۹ می ۲۰۱۳ از سوی «بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد» مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن شد. مراسم اهدای جوایز منتخبین اسپورت آکورد با حضور رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش روسیه و روسای فدراسیون‌های جهانی و نامزدهای معرفی‌شده برای دریافت این جایزه در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیمونه مورو

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶
او اولین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم در المپیک و هم در پارالمپیک کسب سهمیه کند (در ریو ۲۰۱۶)؛ وی همچنین با تصمیم کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ انتخاب شد. با این حساب او اولین بانوی مسلمان معلول است که پرچمدار کاروان المپیک یک کشور شده‌است.

زندگی شخصی

همسر
زهرا نعمتی همسر «رهام شهابی‌پور» عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان مردان

معلول ایران است. این زوج قهرمان، جشن عروسی خود را پس از دریافت مدال

طلای زهرا نعمتی در دهکده المپیک لندن ۲۰۱۲ برگزار کردند.

ممنوع‌الخروجی توسط همسر
رهام شهابی، همسر زهرا نعمتی با اعلام موضوع ممنوع‌الخروجی گفت:

بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو زهرا نعمتی بنا به دلایلی منزل را ترک کرده

و تا این لحظه با وجود این که چندین‌بار خواستار بازگشت او به منزل بودم

از زندگی با من امتناع کرده و حتی درخواست طلاق داده‌است. پس از ای

ن اتفاق او را ممنوع‌الخروج کرده‌ام تا نتواند در هیچ تورنمنت برون‌مرزی شرکت کند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی زهرا نعمتی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه