بیوگرافی بهروز صفاریان

5 سال پیش
عکس اینستاگرام بهروز صفاریان
4.7/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی بهروز صفاریان همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

بهروز صفاریان (زادهٔ ۲۴ بهمن ۱۳۵۶) آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی پاپ اهل ایران است.

زندگینامه بهروز صفاریان

بیوگرافی بهروز صفاریان

صفاریان در نظرسنجی بهترین‌های سال ۹۱ موسیقی پاپ ایران از سوی مجله ترانه‌ماه، اولین و تنها نشریه تخصصی موسیقی پاپ ایران، در دو بخش آهنگساز و تنظیم کننده به عنوان ده نفر برتر معرفی شد. سابقه فعالیت صفاریان به سال ۱۳۷۶ برمیگردد.

آغاز کار هنری

وی از کودکی به موسیقی علاقه داشت و در ۱۳ سالگی یک کیبورد خرید. سرانجام در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت.

حاشیه ها

خانواده بهروز صفاریان
بهروز صفاریان در روز ۲۴ بهمن سال ۵۶ به دنیا آمد، او فرزند چهارم و آخر خانواده است. او دو برادر و یک خواهر دارد. پدر و مادرش در اداره پست همکار بودند.

کودکی بهروز صفاریان
بهروز در پنج سالگی برای اولین بار دستش به ساز خورد و از ارگ برادرش، بهزاد، استفاده کرد. خانواده‌اش به خاطر آن که موقعیت تحصیلی او به خطر نیفتد، اجازه نمی‌دادند در کودکی به سمت موسیقی بیاید. یازده ساله بود که قرار شد یک کیبورد از آلمان برای او بفرستند، اما مسوولان گمرک فرودگاه مهرآباد از تحویل آن به خانواده صفاریان خودداری کردند! مسؤولان ارشاد هم برای ترخیص این کیبورد همکاری نکردند و ساز رؤیایی بهروز به آلمان مرجوع شد! سرانجام در ۱۳ سالگی صاحب کیبورد شد. او از افرادی که کیبوردهای پیشرفته‌تر داشتند، سازهایشان را امانت می‌گرفت و برایشان ریتم می‌ساخت و گرچه دستمزدی نمی‌گرفت، اما از این که امکان دسترسی به سازهای جدید را داشت، رضایت پیدا می‌کرد. بعد از دوران راهنمایی، به هنرستان برق رفت اما پس از چند ماه به آرزویش رسید و سر از هنرستان موسیقی درآورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تریشیا هلفر

قاسم افشار و بهروز صفاریان
بهروز صفاریان پس از فارغ‌التحصیلی از هنرستان موسیقی، همکاری خود را با صدا و سیما با ساخت قطعهٔ آی آدمای مهربون به خوانندگی قاسم افشار آغاز کرد.

شادمهر عقیلی و بهروز صفاریان
بهروز صفاریان و شادمهر عقیلی دورادور یکدیگر را می‌شناختند، اما در محیط صدا و سیما به منظور همکاری به توافق رسیدند. نتیجه این همکاری آلبوم مسافر بود. او در آلبوم دهاتی شادمهر یک قطعه را ساخت و تنظیم کرد.

بهنام صفاریان و بهروز صفاریان
سپس در آلبوم نخست برادرش، بهنام صفاریان با نام دورنگی بار مدیریت هنری را به دوش کشید و با فروش فوق‌العاده این آلبوم جایگاهش را ارتقاء بخشید.

محمد اصفهانی بهروز صفاریان
از سال هشتاد تا هشتاد و یک رهبر گروه محمد اصفهانی بود و سپس به عنوان مدیر هنری نون و دلقک فعالیتش را آغاز کرد.

شاهکار بینش‌پژوه و بهروز صفاریان
او به عنوان تنظیم کننده در تهیه اوّلین آلبوم مجاز رپ فارسی اسکناس با شاهکار بینش‌پژوه همکاری کرد. از دیگر آثار شناخته شده او در این دوره می‌توان به آلبوم غریبه فریدون آسرایی اشاره کرد که در آن به عنوان تنظیم کننده و آهنگساز مشارکت داشت. شبح با موسیقی او و صدای برادرش حاصل همکاری دیگر برادران صفاریان است.

آلبوم های پرفروش همکاری بهروز صفاریان
آلبوم بیخوابی از سعید شهروز و آلبوم ۱۴ از علی لهراسبی از دیگر آلبومهای پرفروشی هستند که بهروز صفاریان در آنها نقش داشته است. او هم چنین در طی این سالها با خوانندگانی مانند خشایار اعتمادی، مهرزاد اصفهان پور، محمد خاکپور و … همکاری کرده است. باید به تو برگردم از آخرین پروژه‌هایش و حاصل همکاری مجدد با خشایار اعتمادی است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کنت لونرگان

آلبوم فاصله و بهروز صفاریان
همکاری محمد اصفهانی و صفاریان در سال ۸۱ و در آلبوم فاصله یک اثر شاخص در موسیقی پاپ را به وجود آورد. اتفاقات خوبی که برای این آلبوم و سبک آن رخ داد باعث شد که روند عمر هنری بهروز صفاریان تغییراتی اساسی را به خود ببیند و او بیشتر و بیشتر در بین اهالی موسیقی مورد توجه قرار بگیرد. اصفهانی و صفاریان آخرین بار یک سال و نیم پس از انتشار آلبوم فاصله در کنار هم دیده شدند و همکاری مشترکشان ادامه داشت. موفقیت‌های گسترده‌ای که این آلبوم برای صفاریان رقم زده بود باعث شد که او سرگرم پیشنهادها جدید شود و همین باعث قطع همکاری اش با اصفهانی شد.

همکاری با صدا و سیما بهروز صفاریان
همکاری او با صدا و سیما منجر به خلق آثار بسیاری شده است، از جمله: مثل ماه با صدای خودش، فاصله‌ها با صدای علی لهراسبی عبور شیشه‌ای با صدای علی لهراسبی، پیله‌های پرواز با صدای علی لهراسبی، دلنوازان با صدای علی لهراسبی، تقدیر با صدای احسان خواجه‌امیری، تکیه بر باد با صدای محمد اصفهانی، شهر باران با صدای محمد علیزاده، کِی قراره نجاتم بدی با صدای سعید شهروز.

موسیقی متن فیلم بهروز صفاریان
صفاریان در سال ۱۳۸۸ با فیلم «طهران تهران» از داریوش مهرجویی و مهدی کرم‌پور به موسیقی متن فیلم نیز روی آورده است که البته صفاریان در این فیلم آهنگسازی اپیزود اول یعنی طهران: روزهای آشنایی به کارگردانی داریوش مهرجویی به عهده دارد.

همکاری های بهروز صفاریان
بهروز صفاریان با احسان خواجه‌امیری، شادمهر عقیلی، روزبه بمانی،قاسم افشار، فریدون اسرایی، محمد اصفهانی، خشایار اعتمادی، مهرزاد اصفهان پور، محمد خاکپور، علی لهراسبی، محسن چاوشی ، احمد امیرخلیلی و… همکاری داشته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید ممت

فعالیت های هنری بهروز صفاریان

آهنگسازی و تنظیم:
سعید شهروز کی قراره نجاتم بدی
قاسم افشار وقف پرنده‌ها
شادمهر عقیلی روح سبز
شادمهر عقیلی مشق سکوت
شادمهر عقیلی پل عاطفه
شادمهر عقیلی دل خوشی
محمد اصفهانی فاصله (حضور)
محمد اصفهانی یادگار
محمد اصفهانی دلقک
محمد اصفهانی بوی بارون
فریدون آسرایی دلتنگیام
محمد اصفهانی اسیمه سر
محمد اصفهانی با شوق تو
فریدون اسرایی فاصله‌ها
حجت اشرف زاده نفس
فریدون اسرایی بامن بمون
فریدون اسرایی بوی سیب
فریدون اسرایی گل هیاهو
فریدون اسرایی خاطره
فریدون اسرایی کبوتر
بهروز صفاریان آرامش
داریوش تصویر رؤیا
محسن چاوشی مادر
محسن چاوشی همخواب
محسن چاوشی به رسم یادگار
محسن چاوشی دل مغموم
محسن چاوشی دل من
محسن چاوشی چنگیز
احسان خواجه امیری دروازه‌های دنیا
احسان خواجه امیری تقدیر
محمد اصفهانی تکیه برباد
محمد اصفهانی غم غفلت (آواز)
فریدون آسرایی و مانی رهنما روزای روشن

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی بهروز صفاریان
4.7/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه