بیوگرافی علیرضا قمیشی

5 سال پیش
عکس اینستاگرام علیرضا قمیشی
4.6/5 - (81 امتیاز)

بیوگرافی علیرضا قمیشی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

علیرضا قمیشی (متولد ۱۳۴۹ در دزفول) خواننده و ترانه‌سرای ایرانی است.

زندگینامه علیرضا قمیشی

بیوگرافی علیرضا قمیشی

وی فرزند سیاوش قمیشی خواننده ایرانی است.

آغاز کار هنری

علیرضا قمیشی موسیقی را از ۵ سالگی با یادگیری پیانو آغاز کرد و تا سیزده سالگی به‌طور جدی پیانو می‌نواخت. در ۱۴ سالگی، پس از سفر به آمریکا، به ساز درامز علاقه‌مند شد و دریافت که درامز ساز اوست. بنا بر این به یادگیری و نواختن درامز رو آورد. از ۱۶ سالگی تا ۱۹ سالگی به صورت حرفه‌ای در کلوپ‌های موسیقی معروف هالیوود، از جمله «تروبدورز»، «راکسی» و «گزاریس» با گروه‌های «سیرکس» و «جانی اند دِ جگوارز» همکاری می‌کرد و درامز می‌نواخت.

حاشیه ها

سبک های موسیقی علیرضا قمیشی
او در این مدت سبکهای موسیقی «هارد راک»، «هوی متال» و «کامرشیال هوی متال» را تجربه کرد. آشنایی با تامی لی، نوازندهٔ درامز گروه «ماتلی کرو»، تأثیر بسزایی در شیوهٔ نوازندگی وی داشت.

بازگشت به ایران علیرضا قمیشی
در سال ۱۳۶۸ که به ایران بازگشت، بیست ساله بود؛ و در سال ۱۳۷۶ که عضو اولین گروه موسیقی پاپ در جزیره کیش شد، ۲۸ سال داشت. او که ۵ سال عضو آن گروه بود، در این مدت قطعاتی ساختهٔ خود و اعضای گروه و نیز قطعاتی از دیگران را می‌نواخت، در سال ۱۳۸۱ از گروه جدا شد و به ساخت قطعات موسیقی خود رو آورد.

همکاری های علیرضا قمیشی
در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ کار آهنگسازی و تنظیم آلبوم اسیر را با همکاری سیروان خسروی انجام داد. این آلبوم، توسط شرکت آوای باربد، در سال ۱۳۸۹ منتشر شد تا آنچه که تجربه شده بود باز هم تجربه شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لورن گراهام

زمینه های فعالیت علیرضا قمیشی
در حال حاضر علیرضا قمیشی به آهنگسازی، خوانندگی، ترانه‌سرایی و نوازندگی سازهایی نظیر پیانو، درامز، تومباف پرکاشن و الکترو پرکاشن مشغول است.

عدم رابطه مناسب پدر علیرضا قمیشی
سیاوش قمیشی هیچ‌گاه علیرضا را به عنوان فرزند خود قبول نداشته و حتی در گفتگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان از این موضوع سخن گفته که هیچ‌گاه علاقه‌ای به تولد این فرزند نداشته‌است. علیرضا در آلبوم «اسیر» دو قطعه از آثار سابق پدر را بازخوانی کرده و حتی، یکی از قطعات آلبوم با عنوان «درد دوری» را هم به پدر تقدیم کرده اما بلافاصله پس از انتشار این آلبوم، پدر طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند که تحت هیچ عنوان، امتیاز هیچ اثر هنری خود شامل ملودی، آهنگ و تنظیم را به هیچ خواننده و هنرمند ایرانی واگذار نکرده و هر نوع اجرای مجدد، کپی کردن، انتشار و حمایت‌های غیراصل، دستبرد هنری محسوب می‌شود و این یعنی اینکه انتشار آلبوم «اسیر» توسط شخصی به اسم علیرضا قمیشی دستبرد هنری محسوب می‌شود.

فعالیت های هنری علیرضا قمیشی

آلبوم‌ها:

اسیر:
دو هفته
ستاره
جاده (بازخوانی)
باور نمی‌کنم
درد دوری
سرنوشت (بازخوانی)
اسیر (بازخوانی)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی علیرضا قمیشی
4.6/5 - (81 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه