بیوگرافی پردیس ثابتی

5 سال پیش
عکس اینستاگرام پردیس ثابتی
5/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی پردیس ثابتی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

پردیس ثابتی (زاده ۱۹۷۵ (میلادی) / ۱۳۵۴ در تهران) زیست‌شناس محاسباتی، ژنتیکدان پزشکی و ژنتیکدان فرگشتی ایرانی-آمریکایی است که روشی آماری بیوانفورماتیکی توسعه داده‌است که بخش‌های در معرض انتخاب طبیعی را مشخص می‌کند. همچنین الگوریتمی طراحی نموده که اثرات ژنتیک بر تکامل بیماری را نشان می‌دهد. وی عضو گروه موسیقی نیز میباشد.

زندگینامه پردیس ثابتی

بیوگرافی پردیس ثابتی

وی هم‌اکنون استاد تمام دانشگاه هاروارد است و سرپرستی تلاش‌های آمریکا برای خواندن ژنوم انسان و تمام کروموزوم‌های موجود در ویروس ابولا را بر عهده دارد.

حاشیه ها

خانواده
پردیس ثابتی در ۱۹۷۵ در تهران به دنیا آمد. او فرزند ننسی و پرویز ثابتی، معاون سابق سازمان اطلاعات و امنیت کشور در دوره پهلوی است در آستانهٔ انقلاب سال ۱۳۵۷ در دو سالگی به همراه خانواده به فلوریدا مهاجرت کرد.

تحصیلات
در ۱۹۹۷ لیسانس زیست‌شناسی خود را از مؤسسه فناوری ماساچوست دریافت کرد و سپس دکترای ژنتیک را در سال ۲۰۰۲ از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد. دکترای پزشکی خود را در سال ۲۰۰۶ از دانشکده پزشکی هاروارد دریافت کرد. هم‌اکنون ساکن ماساچوست در ایالات متحده آمریکا است.

موفقیت‌ها
ثابتی سومین زن در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل (به لاتین: Summa Cum Laude) از مدرسهٔ پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ‌التحصیل شده‌است. وی به عنوان یکی از سرشناس‌ترین محققان آمریکا در زمینه بررسی ژنوم مالاریا، از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر ۲ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده‌است.
پردیس ثابتی اخیراً نیز به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره نابغه جهان از سوی گروه بین‌المللی Creators Synectics معرفی شده‌است. این گروه بین‌المللی پردیس ثابتی را از محققان برجسته دانشگاه‌های معتبری نظیر هاروارد، آکسفورد و ام آی تی را به عنوان چهره چهل و نهم معرفی کرده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مریم شیرزاد

نبوغ
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در سال ۲۰۰۷، ثابتی را به عنوان «یکی از ۸ نابغه‌ای که دنیای ما را متحول خواهند ساخت» عنوان کرده‌است ثابتی در سال ۲۰۱۲ جایزه نبوغ آمریکایی مجله اسمیتسونین در رده علوم طبیعی دریافت کرد.

فعالیت های هنری

پردیس ثابتی، خواننده یک گروه آلترناتیو راک به نام هزار روز (به انگلیسی: Thousand days) نیز می‌باشد که تا به حال سه آلبوم منتشر کرده‌است.

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی
5/5 - (3 امتیاز)
4
برچسب ها :

دیدگاه شما

4 دیدگاه

  • dr. nama
    5 سال پیش

    l love you

  • dr. namazi
    5 سال پیش

    l love you
    افتخار ایران

  • لهراسب
    4 سال پیش

    افتخار برای ایران .به یاد داشته باش که از خاک ایران رسته ایی وروزی داشته هایت را در خدمت هموطنانتان بگذارید

  • علی
    4 سال پیش

    بدان وآگاه باش که اگرتمام علوم عالم راکشف کنی چون به دین الهی اسلام که کامل ترین وآخرین دین خداست وپیروان همه ادیان باید پس از ظهوراسلام مسلمان شوندایمان .اعتقاد وعمل نکنی زندگی ابدی درجهان بعدپس ازمرگ را ازدست داده ای که همانا این دنیا سایه ومجاز ودنیای آخرت وزندگی جاوید آن حقیقت است .همگان میبینیم که زندگی چقدر زودگذر وکوتاه است پس آدم زرنگ زندگی ابدی وآخرت خویش راآباد می کند که به فرمایش خداوند درسایه اسلام وعمل به تعالیم آن است که راههای سعادت دنیا ی چندروزه رابه مانشان میدهدوهم سعادت آخرت را.پیروز وموفق باشید.