بیوگرافی صنم پاشا

5 سال پیش
عکس اینستاگرام صنم پاشا
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی صنم پاشا همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

صنم پاشا (زادهٔ ۲۵ تیر ماه ۱۳۵۷ در تهران)، آهنگساز، خواننده، ترانه‌نویس و استاد آواز در سبک‌های راک و متال است.

زندگینامه صنم پاشا

بیوگرافی صنم پاشا

او پس از سال‌ها سابقهٔ حضور در گروه‌های مختلف ایرانی و خارجی به عنوان وکالیست، آهنگساز و ترانه‌نویس، در سال ۱۳۹۲ گروه راک صنم پاشا اولین گروه راک بانوان ایران را تشکیل داد.

آغاز کار هنری

از کودکی با کمک مادرش با ردیف موسیقی ایرانی آشنا شد و سپس پیانو کلاسیک، آواز و سلفژ را نیز فراگرفت. او همچنین مدارک تخصصی آهنگ سازی و وکال را از دانشگاه برکلی به صورت مجازی کسب کرده‌است.

حاشیه ها

زمینه های فعالیت صنم پاشا
صنم پاشا تجربهٔ آهنگسازی برای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها و تئاترهای زیادی را در کارنامهٔ خود دارد که به گفتهٔ او به دلیل محدودیت‌هایی که برای بانوان در زمینهٔ موسیقی وجود داشته وی به این فعالیت در سال‌های اخیر بیشتر پرداخته‌است اما در نهایت در سال ۱۳۹۲، او اولین گروه راک بانوان ایران را تحت عنوان گروه راک صنم پاشا تشکیل داد. این گروه برای اولین بار در فرهنگسرای نیاوران در تاریخ سوم شهریور ماه سال ۱۳۹۷ به روی صحنه رفت. این اجرا با وجود محدودیت جنسیتی ای که فقط اجازهٔ خرید بلیط به بانوان داده شده بود، با استقبال خوبی رو به رو شد و ظرف دو روز تمامی بلیط‌های آن به فروش رفت.

گروه راک بانوان صنم پاشا
گروه راک بانوان صنم پاشا اولین گروه راک با اعضای بانوان در ایران است که اولین اجرای خود را در فرهنگسرای نیاوران در شهریور ۱۳۹۷ به روی صحنه بردند. در این اجرا اعضای اصلی گروه، صنم پاشا (خواننده اصلی، آهنگساز و ترانه‌نویس)، بیتا صادقی (گیتار الکتریک)، ریماحسن زاده (گیتار بیس)، آرمینا جعفری (درامز) به همراه اعضای مهمان فروغ فضلی (کیبورد)، آوا و نوا حسینی (همخوان) به روی صحنه رفتند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهرداد دلنوازی

تدریس صنم پاشا
صنم پاشا مربی آواز و صداسازی در سبک‌های مختلف بلوز، راک و متال است و در فستیوال‌های مختلف راک ایرانی به داوری پرداخته‌است. او همچنین در سال ۲۰۰۸ وکال کانتستی پایه‌گذاری کرد که از آن تاریخ تاکنون هر سال اسفند ماه با همراهی دیگر داوران از جمله فرشید اعرابی، همایون مجدزاده، امیردانایی، کیوان کیارس، نیما نوآپور و دیگران برگزار شده‌است. به گفتهٔ صنم پاشا، هدف او از برگزاری این مسابقات فراهم آوردن امکانی برای اجرای خوانندگان در سبک راک مخصوصاً بانوان بوجود بیاید.

فستیوال‌های خارجی صنم پاشا
صنم پاشا در سال ۲۰۱۳ بهترین خوانندهٔ اسکریم در جشنواره آرمفست ارمنستان شد او هم چنین به همراه گروه موسیقی آرته در فستیوال موسیقی قفقاز در سال ۲۰۱۶ شرکت کرده‌است.

فعالیت های هنری صنم پاشا

موسیقی فیلم، تئاتر و انیمیشن:
آهنگسازی برای انیمیشن «فرق من و بچه قورباغه چیه» به کارگردانی احسان نصری ۲۰۱۷
آهنگسازی برای تئاتر “ آری یا نه “ به کارگردانی مجید رحمتی ۲۰۱۷
آهنگسازی برای تئاتر موزیکال “زندگی برای زندگی “ به کارگردانی رضا بهرامی ۲۰۱۶
آهنگسازی برای دو تابلو از نمایش آستانه به کارگردانی اله مونسی ۲۰۱۶
آهنگسازی برای رپرتوار ۷ نمایشنامه به کارگردانی روح‌الله جعفری ۲۰۱۵ (۱-باغ آلبالو ۲-شازده کوچولو ۳-آنتیگونه ۴-عروسی خون ۵-مکبث ۶- آخرین گودو ۷-عنکبوتی در زخم)
آهنگسازی برای فیلم مستند پدر بزرگ انیمیشن ایران ۲۰۱۱
آهنگسازی برای فیلم کوتاه سنگباران به کارگردانی سمیرا سینایی
آهنگسازی تیتراژ فیلم شبی در تهران ۲۰۰۷
آهنگسازی تئاتر چاه آخشیج به کارگردانی مهراو نوری
آهنگسازی تئاتر “پیانو “ در تالار مولوی ۲۰۰۴

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی صنم پاشا

 

5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه