بیوگرافی سامان ویلسون (رضاپور)

5 سال پیش
عکس اینستاگرام سامان ویلسون (رضاپور)
1.8/5 - (558 امتیاز)

بیوگرافی سامان ویلسون (رضاپور) همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

سامان رضاپور با نام هنری سامان ویلسون متولد ۱۷ ژوئن ۱۹۸۵ مصادف با ۲۷ خرداد ۱۳۶۴ در تهران، پایه‌گذار رپ گانگستری و یکی از خوانندگان گروه رپ فارسی زدبازی است.

زندگینامه سامان ویلسون (رضاپور)

بیوگرافی سامان ویلسون (رضاپور)

سامان ویلسون را می‌توان در کنار مهراد هیدن و سروش هیچ‌کس یکی از پایه‌گذاران اصلی رپ فارسی نام برد.

آغاز کار هنری

وی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده و تاکنون ادامه داده است.

حاشیه ها

گروه زدبازی سامان ویلسون
او گروه زدبازی را اوایل دهه ۸۰ با کمک مهراد مستوفی راد (مهراد هیدن) در لندن راه‌اندازی کرد. سامان ویلسون پس از مدتی به دلایل شخصی از گروه و کلاً از موسیقی کناره گرفت، اما سال ۱۳۸۶ بازگشتی کوتاه و غافل‌گیرانه در ترانهٔ تابستون کوتاهه داشت که با اجرای ورسِ آخر آن عملاً از گروه خداحافظی کرد.

بازگشت سامان ویلسون
اوایل خرداد سال ۹۳ شایعاتی مبنی بر دوباره خواندن سامان ویلسون در زدبازی قوت گرفت که صحت آن مشخص نشد؛ در اسفند ۹۳، مهراد هیدن در صفحهٔ شخصی اینستاگرام اش پستی مبنی بر پایان دادن بر شایعات و پاسخ بسیاری از سوالات را درج کرد که خبر از بازگشت ویلسون داد. در ۲۷ فوریه ۲۰۱۵، سامان ویلسون با آلبوم بزرگ (جلد دو) رسماً به عرصه موسیقی بازگشت. مهراد هیدن به عنوان خواننده ثابت و سهراب ام جی، آرش دارا، تارا صلاحی، کیارش و سیامک به عنوان خواننده مهمان در این آلبوم حضور دارند.

دلیل جدایی سامان ویلسون
دلیل اصلی جدایی وی از زدبازی مشکلات خانوادگی و خصوصی بود وی در بهار ۹۷ دوباره به رپ بازگشت و ابتدا ترکی با سهراب ام جی به نام (صد تا یه غاز) ساخت که دیس به شاخ‌های مجازی بود و ترک بعدی هم با همکاری سهراب ام جی به نام (همه چی هست) در مرداد منتشر شد که آهنگسازی هردو به عهده خشایار SR است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید عرب

 رضا پیشرو و سامان ویلسون
حواشی سامان ویلسون در رابطه با رضا پیشرو خواننده رپ فارسی در طی سال‌های ۱۳۸۳–۱۳۸۵ بوده است که این درگیری را می‌توان در آهنگ‌های “دیس بک” و ” اثرمنفی ” مشاهده کرد. در این آهنگ‌ها کلمات رکیکی شنیده می‌شود. همچنین آهنگ “Sugar Daddy” از رضا پیشرو و شایان آسفالت نیز دیس ترکی بود به سامان ویلسون و تیکه‌هایی هم به سهراب ام جی، که روز تولد سامان ویلسون منتشر شد و که به گفته شایان آسفالت کادوی تولدشان به سامان ویلسون بود: «تولدت مبارک، اینم کادوش» که البته ویلسون بعدها پاسخ آنها را داد.

فعالیت های هنری سامان ویلسون

آهنگ ها:
میرسم
دردسر
همه چی هست
صد تا یک غاز
خورشید
پاشو
وایسا
بزرگ
شیدا
اِلو اِل
همین کِ هّ
تند نرو
امروز نه
قرمز
یکی دیگه
پشت دست
گل آقا
هارم
بریزم بهم
تا ته
کافی نیست
فردا
بی تاب

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی سامان ویلسون

 

1.8/5 - (558 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه