بیوگرافی برادران سعیدی (محمد و علی)

5 سال پیش
عکس اینستاگرام برادران سعیدی (محمد و علی)
3.9/5 - (16 امتیاز)

بیوگرافی برادران سعیدی (محمد و علی) همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

محمد و علی سعیدی (متولد ۸ آبان ۱۳۶۰، اصفهان)، خواننده در سبک سنتی ایرانی هستند. آنها تنها دوقلوهای آواز ایرانی محسوب می‌شوند.

زندگینامه برادران سعیدی (محمد و علی)

بیوگرافی برادران سعیدی (محمد و علی)

محمد و علی سعیدی در سال ۱۳۶۰ خورشیدی در اصفهان به دنیا آمدند.

آغاز کار هنری

شروع فعالیت رسمی آنها در زمینه موسیقی با خواندن در مراسم‌های مذهبی و به ویژه تعزیه خوانی با بزرگان تعزیه ایران نظیر علی محمد حجازی، هاشم فیاض، عباس جواهری، علاءالدین قاسمی، رضا مشایخی، اسماعیل محمدی و… همراه بود.

حاشیه ها

آموزش برادران سعیدی (محمد و علی)
همزمان با اجرای تعزیه در کلاس‌های فضل‌الله شاهزمانی (از شاگردان استاد جلال ناج اصفهانی و مهدی یاوری) شرکت کردند و ضمن فراگیری ردیف‌های آوازی، در محضر استاد شاهزمانی با ظرایفش آشنا شدند.

همکاری با گروه موسیقی دلنوازان برادران سعیدی (محمد و علی)
سپس همکاری خود را با گروه موسیقی دلنوازان به سرپرستی و آهنگسازی امیر اسلامی آغاز و کنسرتهایی در اصفهان و تهران بنفع کودکان مبتلا به تالاسمی اجرا نمودند.

گذراندن دوره تکنیک آواز برادران سعیدی (محمد و علی)
بعد از سه سال، موفق به گذراندن دوره نفس گیری و تکنیک آواز نزد استاد برجسته نی و آهنگسازی محمدعلی کیانی نژاد شدند. هم اکنون نیز از استاد محمد تقی سعیدی استفاده می‌کنند.

فعالیت های هنری برادران سعیدی (محمد و علی)

فعالیت ها:
کنسرت موسیقی در سالن راخمانینف کنسرواتوار چایکوفسکی همراه با گروه تیرگان در شهر مسکو
اجرای بعضی از تصنیف‌های عبدالحسین برازنده و فرزندشان جمشید برازنده برای مرکز موسیقی و سرود صداوسیمای ایران و پخش از شبکه‌های مختلف سراسری و استانی و برون مرزی در برنامه‌هایی نظیر کاروان شعر و موسیقی، صبح آمد، زنده رود و …
تیتراژ سریال قالیچه با گروه موسیقی دلنوازان- ۱۳۷۵
کنسرت کشور آلمان- ۱۳۸۸
تیتراژ سریال پشت کوه‌های بلند- ۱۳۹۱
آلبوم موسیقی ارگ خاموش- ۱۳۹۳

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گرگ موریس
عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی برادران سعیدی (محمد و علی)
3.9/5 - (16 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • ظفر
    4 سال پیش

    با سلام
    خب همه مردم ایران در گذشته با آواهای بسیار زیبا که اوج آن بروز و ظهور استاد شجریان هست آشنا هستند اما من همیشه می گفتم خدایا این همه صدا های زیبا چرا برای امامان مخصوصا امام حسین ع مایه نمی گزارند،خب چه میشود یک فردی هم موسیقی سنتی رو اجرا کنه و هم برای امام حسین ع به صورت کلاسیک و فنی برنامه اجرا کنه،آیا در قیامت از آنها در باره این موضوع سئوال نخواهد شد،چون انسان در مقابل همه نعمت ها باید جواب پس بدهد،با دیدن کار این عزیزان واقعا خوشحال شدم شاید خوشحالی بنده به درد کسی نخورد ولی از ته دل برای این عزیزان آرزوی عاقبت به خیری در دین و دنیا و آخرت کردم”گویند زمانی که ابلیس به جلال خدا سوگند خورد که تمام بنی آدم رو جهنمی کند از ماجرای کربلا خبر نداشت”این موضوع را اگر تفسیر کنند شاید صد ها کتاب شود امام ع کل دارو ندارش را داد تا بنی آدم از جهنم خلاص شوند،آیا انصاف است کسی صدای خوب داشته باشد اما….