بیوگرافی محمد دادکان

5 سال پیش
4.8/5 - (200 امتیاز)

بیوگرافی محمد دادکان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمد حسین دادکان (زادهٔ ۱۵ آبان ۱۳۳۳ تهران) معروف به محمد دادگان، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و همچنین رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران می‌باشد. او اکنون استاد گروه فیزیولوژی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی و معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.

زندگینامه محمد دادکان

محمد دادکان

 

فعالیت ورزشی

وی به عنوان بازیکن، ۱۰۱ بار برای تیم پرسپولیس به میدان رفته‌است و در این

مدت در پست مدافع ۲ گل برای تیمش به ثمر رساند. او در ۱۷ دی ۱۳۶۱ در

بازی بین پرسپولیس و تاج تهران برای همیشه از بازیکنی فوتبال خداحافظی کرد.

حاشیه‌ها
وی در مورد حذف تیم ملی امید از المپیک ۲۰۱۲ گفت:

من متاسفم که می‌گویند مهدی تاج خاک خورده فوتبال است. او کدام خاک را در کدام فوتبال خورده؟ خاک خورده فوتبال امثال مناجاتی‌ها هستند. اتفاقاً در این فدراسیون، کفاشیان از خیلی از همکارانش جلوتر است. او را آوردند وگرنه نمی‌خواست به فوتبال بیاید. آقای علی‌آبادی باید بیاید جواب مردم را بدهد. خیانتی که او به فوتبال کرد را هیچ‌کس نکرد! می‌خواست خودش رئیس فدراسیون شود فیفا نگذاشت، رفت کفاشیان را آورد تا خودش همه‌کاره باشد! ما نباید دنبال مقصر باشیم. مقصر سیاسیونی هستند که وجاهت ورزشی ندارند. بگذارید مردم حرف بزنند. البته اینها سیاسی نیستند سیاهکارهستند!

افتخار به دریافت نشان لیاقت از محمد خاتمی در ۱۵ دی ۱۳۸۸ و در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، دادگان در برنامه ۹۰ ضمن انتقاد از مدیریت محمد علی‌آبادی گفت::

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین شنانی

«من سه افتخار در ورزش دارم که خواسته‌ام روی سنگ قبر من هم بنویسند. اول کسب لوح لیاقت مدیریت از دست آقای خاتمی. دوم صعود تیم ملی به جام جهانی و سوم اخراج از فدراسیون فوتبال به دست محمد علی‌آبادی.» این سخنان دادگان با توجه به شرایط ویژه سال ۱۳۸۸ و اعتراض عمده اصلاح طلبان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.

گزینه احتمالی وزارت ورزش و جوانان
چند روز بعد از اتمام انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ و پیروزی حسن روحانی، خبرگزاری‌های ایران از او و سعید فائقی و چند تن دیگر به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های تصدی وزارت ورزش و جوانان نام بردند. اما نهایتاً مسعود سلطانی فر به مجلس معرفی شد که نتوانست رأی اعتماد بگیرد. پس از سلطانی فر، رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی بعدی نیز رأی اعتماد نگرفت.

پس از رأی عدم اعتماد مجلس به صالحی امیری و معرفی محمد شریعتمداری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان، از دادگان به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان یاد می‌شد که سرانجام به دلیل توصیه برخی از نمایندگان مجلس به روحانی مبنی بر عدم رای اعتماد به دادگان بجای ایشان سجادی بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی که نامبرده نیز رای اعتماد نگرفت و سرانجام محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم گردید.

افتخارت ورزشی

مدیر برتر (جایزه مدیر ورزشی سال) – همایش ملی چهره‌های ماندگار و تجلیل از مدیران برتر ۱۳۹۴
استاد نمونه دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۹۰
دریافت نشان ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل خدمات چندین ساله به فوتبال آسیا ۲۰۰۷
نشان عالی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۸۴
دریافت نشان لیاقت و مدیریت از رئیس‌جمهور سید محمد خاتمی ۱۳۸۴
جایزه مقاله برتر در مرکز بین‌المللی ژائو هاولانژ ۲۰۰۴
لوح تقدیر سازمان تربیت بدنی ۱۳۸۴

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلسیو کرانیو
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمد دادکان
4.8/5 - (200 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه