بیوگرافی رضا رضایی پایور

5 سال پیش
عکس اینستاگرام رضا رضایی پایور
3.9/5 - (12 امتیاز)

بیوگرافی رضا رضایی پایور همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

رضا رضایی پایور (زاده ۱۳۳۷، تهران)، خواننده، مدرس آواز، نوازنده تمبک و خوشنویس است.

زندگینامه رضا رضایی پایور

بیوگرافی رضا رضایی پایور

رضا رضایی پایور ساز تمبک را نزد محمد اسماعیلی آموخته و آواز را نزد شاپور رحیمی و رجبعلی امیری فلاح فراگرفته است.

آغاز کار هنری

از سال ۱۳۵۴ به مدت دو سال در نزد استاد محمد اسماعیلی نوازنده نامدار تمبک و از شاگردان استاد حسین تهرانی، به فراگیری کتاب تنبک استاد حسین تهرانی پرداخت و در کنار آن با همان تمبک تصنیف‌هایی را خوانده و تمرین کرده است. خود می‌گوید «آواز را به‌صورت خودجوش شروع کردم. با همان تنبک همواره تصنیف‌هایی را می‌خواندم.» رضایی در سال ۱۳۵۸ با بازگشت از خدمت سربازی در نزد شاپور رحیمی، ردیف‌دان و مدرس‌آوزا، آموختن آواز را شروع کرده و این دوره را تا اوایل دههٔ هفتاد ادامه داده است. هم‌زمان با اواخر دوره آوازی شاپور رحیمی در سال‌های ۳ـ۱۳۷۱ به محضر استاد زنده‌یاد رجب‌علی امیری فلاح راه می‌یابد و خود می‌گوید«دو سال تمام به منزل ایشان رفت و آمد می‌کردم. افرادی مانند تعریف و مسعود شعاری هم می‌آمدند؛ منتها هرکس به صورت جداگانه. من برای تعلیم می‌رفتم؛ دیگران هم هر‌یک به مناسبت دوستی یا بهره‌مندی.»

حاشیه ها

همکاری های رضا رضایی پایور
این خواننده موسیقی ایرانی تاکنون آلبوم‌هایی را با آهنگسازی هنرمندانی چون محمدجواد ضرابیان و حسین پرنیا خوانده که از جمله آنها می‌توان به خرقه سوخته و حدیث عشق به آهنگسازی ضرابیان و نقش ماندگار و شک‌های کویر به آهنگسازی حسین پرنیا اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا رومر

اجرا در رادیو و تلویزیون رضا رضایی پایور
تا کنون و در طول سه دهه اخیر، اجراهای زیادی از وی در رادیو و تلویزیون به ثبت رسیده‌است. وی همچنین در نخستین شب آواز ایرانی و ششمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز جزو استادان مدعو (میهمانان ویژه) بوده و به اجرای آواز پرداخته‌است.

ارائه آلبوم مشترک با ایرج بسطامی رضا رضایی پایور
حال آشفته نام یک آلبوم موسیقی با صدای رضایی پایور و ایرج بسطامی و اجرای گروه همایون است که در سبک سنتی با آهنگسازی و تنظیم حسین پرنیا تهیه شده و دارای ۸ آهنگ است. این آلبوم در دستگاه‌های شور و سه گاه اجرا شده‌است.

فعالیت های هنری رضا رضایی پایور

آلبوم ها:
نقش ماندگار
اشک های کویر
حدیث عشق
خرقه سوخته
خمار مستی
شکوه ها
وصف عشق

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی رضا رضایی پایور
3.9/5 - (12 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه