بیوگرافی محمدرضا رودکی

5 سال پیش
بیوگرافی محمدرضا رودکی
Rate this post

بیوگرافی محمدرضا رودکی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمدرضا رودکی (متولد ۱۳۶۲ در شیراز ، قد ۲٫۰۲ ، وزن ۹۹ کیلو ) ورزشکار رشتهٔ جودو و کشتی کوراش اهل شیراز است. وی برندهٔ سه مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ در ۱۰۰+ کیلوگرم و وزن آزاد، نفر پنجم المپیک پکن و قهرمان کوراش جهان در سال ۲۰۰۹ است.

زندگینامه محمدرضا رودکی

بیوگرافی محمدرضا رودکی

 

فعالیت ورزشی

محمدرضا در سال ۱۳۶۲ در محله بهداشت دروازه کازرون شیراز متولد شد. پدر محمدرضا از بزرگان جنگ بود که علاوه بر سردار جنگ بودن در انواع رشته های ورزشی تبحر داشت و از همان ابتدا محمد رضا را فردی ورزشکار بار آورد. محمدرضا از کودکی ورزش های مختلف انجام می داد تا در سال ۱۳۷۶ با دنیای جودو آشنا شده و در نهایت در رشته جودو قهرمان آسیا و جهان می شود. در سال ۱۳۷۹ پدر محمدرضا به جوار رحمت حق تعالی می رود و روزهای سخت محمد رضا آغاز می گردد، او مجبور است هم دوری پدر را تحمل کند و هم مسئولیت خانواده را داشته باشد. محمدرضا در طول ۱۲ سال ورزش حرفه ای بیش از ۵۰ مدال و عنوان کسب می کند.

او در رقابت‌های وزن خود، در دیدار نیمه‌نهایی گروه بازندگان تامرلان تمنوف، نایب‌قهرمان جهان و المپیک از روسیه را با ضربه فنی شکست داد، اما در رده‌بندی مغلوب اسکار بریسون، ورزشکار ۲۲ ساله کوبایی شد و از دست یابی به مدال باز ماند. او در راه رسیدن به این مرحله چهار تن از پنج حریفش را ضربه‌فنی کرده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پیام صادقیان
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمدرضا رودکی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه