بیوگرافی سجاد هاشمی آهنگری

5 سال پیش
بیوگرافی سجاد هاشمی آهنگری
Rate this post

بیوگرافی سجاد هاشمی آهنگری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سجاد هاشمی آهنگری (متولد سال ۱۳۷۰ در تبریز) دونده دوهای سرعت ایرانی است. رشته تخصصی او ۴۰۰ متر و ۲۰۰ متر و رکورد دار ملی ایران در ۴×۴۰۰ متر است.

زندگینامه سجاد هاشمی آهنگری

بیوگرافی سجاد هاشمی آهنگری

 

فعالیت ورزشی

هاشمی در سال ۲۰۰۷ در قهرمانی نوجوانان جهان به نیمه‌نهایی رشته ۴۰۰ متر صعود کردودر فینال به مقام نهمی دست یافت سال بعد در قهرمانی جوانان آسیا پنجم شد و دو سال بعد در دورهٔ بعدی قهرمانی جوانان آسیا در رشته ۴۰۰ متر با رکورد ۴۷٫۱۸ دقیقه به مدال طلا رسیده و در ۲۰۰ متر با زمان ۲۱٫۰۹ ثانیه رکورد جدیدی برای ایران ثبت کرده و به مقام چهارم رسید و یک مدال برنز در ۴ در ۴۰۰ متر امدادی را نیز کسب کرد.

بزرگسالان
هاشمی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ در دو رشتهٔ ۴۰۰ متر و ۴ در ۴۰۰ متر شرکت کرد اما به دور فینال هیچ‌یک از این دو نرسید.

او در قهرمانی غرب آسیا ۲۰۱۱ در حلب مدال طلای ۴۰۰ متر را دریافت کرد و در ۴ در ۴۰۰ متر همراه با رضا بوعذار، سجاد مرادی و ادوارد مانگاسار رکورد ایران را با زمان ۳:۰۷٫۸۷ دقیقه شکست.

سجاد هاشمی در بازی‌های ارتش‌های جهان ۲۰۱۱ در ریودوژانیرو با زمان ۴۵ ثانیه و ۸۱ صدم ثانیه به مقام قهرمانی رسیده و رکورد جدیدی برای ایران ثبت کرده و نخستین ایرانی شد که توانسته ۴۰۰ متر را در کمتر از ۴۶ ثانیه بدود. وی با این رکورد سهمیه المپیک ۲۰۱۲ را دریافت کرد. وی در المپیک در دور مقدماتی حذف شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریشتوف پیانتک
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سجاد هاشمی آهنگری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه